معرفی و دانلود کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت

برای دانلود قانونی کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت

در کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت اصول طراحی پوسترهای تأثیرگذار در حوزه‌های بهداشت و سلامت مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب به قلم نویسندگان پیش رو به رشته‌ی تحریر درآمده است: فاطمه محمدخواه، زهرا جنت علیپور، محمدحسین وزیری و ابوالفضل آتش پوش.

درباره کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت

کتاب طراحی پوستر مؤثر در حوزه سلامت از دو بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش نخست، مباحثی مقدماتی در باب پوسترهای تبلیغی طرح شده است؛ بخش دوم نیز، به ارائه‌ی نکاتی در جهت طراحی پوسترهای مؤثر و کارآمد در حوزه‌ی بهداشت و سلامت اختصاص یافته است. تاکنون کتاب‌های فراوانی با موضوع طراحی پوستر روانه‌ی بازار شده‌اند. اما در هیچ‌یک از این کتاب‌ها، اختصاصاً به موضوع طراحی پوستر در زمینه‌ی سلامت پرداخته نشده است. از این جهت، باید اثر پیش رو را کتابی یکه و منحصربه‌فرد قلمداد نمود.

کتاب طراحی پوستر مؤثر در حوزه سلامت، مشترکاً به قلم فاطمه محمدخواه (استادیار دانشکده‌ی پرستاری ماماییِ دانشگاه علوم پزشکی بابل)، زهرا جنت علیپور (مربی دانشکده‌ی پرستاری ماماییِ دانشگاه علوم پزشکی بابل)، محمدحسین وزیری (استادیار دانشکده‌ی بهداشت و ایمنیِ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و ابوالفضل آتش پوش (استاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد لاهیجان) به رشته‌ی تحریر درآمده است. انتشار این اثر بر عهده‌ی نشر بشری بوده است.

کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های گرافیکی و فعالین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، مخاطبین اصلی کتاب طراحی پوستر مؤثر در حوزه سلامت به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت می‌خوانیم

اولین پوسترها بر روی چوب طراحی می‌شدند و تاریخ شروع و ابداع پوستر به اواخر قرن نوزده میلادی در انگلستان باز می‌گردد اما سرچشمه پوستر را در نقوش آشوری و بابلی و ایرانی نیز می‌توان یافت. سیر تحولات پوستر، در فرانسه جایی که ژول شره، پدر هنر پوستر در آن زندگی می‌کرد، ادامه پیدا کرد. پس از جنگ جهانی دوم هنر پوستر و اصولاً هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و کم‌کم به صورت چاپ به روی کاغذ و مقوا در سراسر جهان گسترش یافت. در مبحث پوستر نمی‌توان از نام «هانری تولوزلوترک» صرف نظر نمود. وی نقاشی فرانسوی است که در دهه آخر قرن نوزدهم در حوزه هنر پوستر خودنمایی کرد. آثار او بر اساس قدرت وی در طراحی و تسلطش بر لیتوگرافی بنا گردیده است.

در اواخر قرن نوزدهم، پوسترهای دو نقاش فرانسوی (ژول شره) و (تولوز لوترک) تأثیر چشمگیری بر روند طراحی پوستر داشته‌اند. بعضی به ژول شره لقب «پدر پوستر» را داده‌اند. پوسترهای لوترک، بر اساس قدرت او در طراحی و شناخت رنگ و مهارتش در لیتوگرافی و نیز تأثیرپذیری از باسمه‌های ژاپنی بنا گردیده و اگر چه بیش از 30 پوستر از او بر جای نمانده است، ولی همین آثار معدود تأثیر زیادی بر هنر پوسترسازی داشته و برای بسیاری از هنرمندان راه‌گشا بوده است.

پوستر در اوایل قرن بیستم، به ویژه در شهر پاریس رسانه‌ای شناخته شده و موفق بود و بسیاری از هنرمندان طراح پوستر گرد آمده‌ بودند. رنگ‌های شاد و زنده پوستر، برای عامه مردم جذاب و دوست‌داشتنی بود و گاهی شبانه پوسترها را که به تعداد محدود و برای نصب در گذرگاه‌های عمومی به شیوه لیتوگرافی تکثیر می‌شد، از دیوارها برمی‌داشتند و در منزل خود نصب یا نگهداری می‌کردند و امروزه بعضی از این پوسترها در موزه‌ها و مجموعه‌های شخصی یافت می‌شوند. پیشرفت‌های فنی لیتوگرافی (چاپ سنگی) در آغاز قرن بیستم، کیفیت پوستر‌ها را متحول نمود و طراحان با جسارت کافی از زمینه‌های تخت رنگی در آثار خود استفاده می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات پوستر
فصل 2: مراحل طراحی یک پوستر مؤثر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت
نویسنده، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک978-964-399-686-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت

مهدیه نظری
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب‌هایی با موضوع طراحی پوستر وجود داره ولی این کتاب بصورت تخصصی طرح‌های پوستر را در حوزه سلامت مطرح کرده است، از این نظر کتاب فارسی جدیدی است، و برای علاقه مندان به طراحی پوستر در رشته‌های علوم پزشکی مناسب است و کتاب از دو بخش تشکیل شده که بخش اول در مورد طراحی پوستر‌های تبلیغاتی بصورت کلی است یا اما قسمت دوم بخش متفاوت نسبت به کتاب‌های مشابه ذکر اصول اساسی طراحی پوستر موثر در حوزه علوم پزشکی و بهداشتی است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت

برای دریافت کتاب طراحی پوستر موثر در حوزه سلامت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.