معرفی و دانلود کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی

عکس جلد کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی

کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی یک اثر داستانی است که توسط شاهرخ ساسانی بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی به رشته‌ی تحریر در آمده. داستان از شرح تولد و بزرگ شدن سرلشکر فلاحی در روستای زادگاهش به نام کولج آغاز می‌شود و به روایت زندگی پرفرازونشیب او، سال‌های تحصیل در داخل کشور و ایالات متحده، وقوع جنگ تحمیلی و شهادت وی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب کولج

تاریخ این مرزوبوم سرشار از نام‌هایی ماندگار است که جان خود را برای حفاظت از آب و خاک ایران فدا کرده‌اند: از آرش کمانگیر تا شهدای جنگ با عراق. جای تردیدی نیست که فرزندان مام وطن هرگاه لازم باشد، برای دفاع از کیان کشور آماده‌ی جان‌فشانی هستند. کتاب کولج به قلم شاهرخ ساسانی روایتی از زندگی یکی از شهدای نامدار ایران‌زمین است. سرلشکر ولی‌الله فلاحی در سال 1310 در روستای کولج، یکی از توابع طالقان، چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خود را همان‌جا ادامه داد. پس از گذراندن دوره‌ی متوسطه در تهران، در سال 1330 وارد دانشکده‌ی افسری شد و حتی برای ادامه‌ی تحصیل مدتی را نیز در ایالات متحده سپری نمود. هرچند که او از افسران ممتاز ارتش به حساب می‌آمد و به امر تدریس نیز اشتغال داشت، اما به خاطر اعتقادات مذهبی‌اش همواره مورد سوءظن سازمان ضداطلاعات ارتش حکومت پهلوی بود.

شاهرخ ساسانی در کتاب کولج داستان خود را از سال‌های نوجوانی این شهید آغاز می‌کند. شرح وقایع زندگی سرلشکر فلاحی، نقش او در فرماندهی عملیات دفاع مقدس و سرانجام آخرین پرواز او به سوی شهادت، فصل‌های مختلف این کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتاب کولج توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه‌ی هنری منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب کولج مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب کولج به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ایرانی و زندگینامه‌ی شهدا پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی می‌خوانیم

کشیش و سرهنگ فلاحی در خصوص اینکه حضرت مسیح (ع) پسر خداست، و اینکه اساساً مسیحیان در این مورد مرتکب اشتباه تاریخی شده‌اند، بحث و گفت‌وگوی مفصلی را دنبال کردند که باید بگویم من بیش از نیمی از آن مطالب را اصلاً درک نکردم. اما در پایان بحث این را متوجه شدم که کشیش نتوانست در مقابل صحبت‌ها و استدلال‌های سرهنگ فلاحی که عموماً برگرفته از انجیل بود، جوابی درخور بدهد. پس ‌ناچار ادامه‌ بحث را به شوخی و مزاح کشاند تا بتواند به نوعی خود را نجات بدهد. آیا شما سرهنگ فلاحی را می‌شناسید؟

در پاسخ این سؤال با افتخار به او گفتم: «بله! ایشان علاوه بر اینکه هموطن من هستند، در دانشگاه آجودانی استادم بودند و من افتخار شاگردی ایشان را داشته‌ام. به خاطر همین آشنایی است که برای این مأموریت از طرف ایشان انتخاب شده‌ام.»

کشیش سرش را تکانی داد و گفت: «اما تصور می‌کنم شما جناب فلاحی را به خوبی من نشناخته‌ باشید!»

از تعجب چشمانم گرد شد و سراسیمه و متحیر پرسیدم: «چطور؟»

کشیش لبخندی زد و به‌آرامی گفت: «با آنکه من یک کشیش هستم و هموطنانم در اینجا هر سؤال مذهبی داشته باشند از من می‌پرسند، اما در مجالس و مباحثاتی که با آقای فلاحی داشته‌ام، مانند امشب، برایم مشخص شده که اطلاعات ایشان در زمینه مسیحیت به مراتب از من جامع‌تر و کامل‌تر است. به‌طوری‌که اگر ایشان مسیحی بود، بی‌شک من از وی تقلید می‌کردم.»

فهرست مطالب کتاب

از تولد تا شهادت
برف
آیا شما سرهنگ فلاحی را می‌شناسید؟
هفت‌سین
نماز شکر
مهمان ناخوانده
پرواز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-600-03-1748-5
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی

برای دریافت کتاب کولج: بر اساس زندگی امیر شهید سرلشکر ولی‌ الله فلاحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.