معرفی و دانلود کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

برای دانلود قانونی کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 به قلم چو نام جو داستان زندگی زن جوانی‌ست است که در پایان قرن بیستم به دنیا آمده و سؤالات بنیادینی را در مورد زن‌ستیزی بومی و سرکوب نهادی به‌شکل فراگیر و گسترده‌تر مطرح می‌کند؛ سؤالاتی که به همه‌ی زنان مربوط می‌شود. این کتاب متنی اصیل دارد، سازش‌ناپذیر است و به جرئت می‌توان ادعا کرد که یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها در ادبیات کره‌ی جنوبی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

اجحاف در حق جنس زن و مردسالاری یکی از مسائلی است که ریشه در تاریخ دارد و می‌توان آن را مربوط به اکثریت کشورها و اقوام دانست. برابر ندانستن حقوق زن و مرد، زن را «جنس دوم» نامیدن، برتر دانستن مردان از لحاظ قدرت ذهنی و بدنی و حتی پیش‌پاافتاده‌ترین مسائل، مثل دستمزد کمتر برای زنان در کارهای مشترک و همسان با مردان، از چالش‌هایی‌ست که تقریباً هر زنی در زندگی خود با آن‌ها روبه‌رو و آشنا می‌شود. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید چند زن را در اطراف خود می‌شناسید که از چنین تبعیض‌هایی شکایت داشته باشند؟ تبعیض‌های جنسیتی که به‌واسطه‌ی آن‌ها زندگی اجتماعی‌شان دستخوش تغییراتی دردناک شده است.

معرفی و دانلود کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

چو نام جو (Cho Nam-Joo) در کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 (Kim Jiyoung, Born 1982) به بیان این مشکلات در قالب داستان پرداخته و سؤالاتی را مطرح می‌کند که بی‌شک هر ذهن آگاهی را به فکر وامی‌دارد. به راستی چرا تا این حد در حق نیمی از انسان‌های کره‌ی زمین اجحاف می‌شود؟

کیم جی یونگ دختری‌ست متولدشده از مادری که همسرش از او پسر می‌خواسته! او خواهری‌ست که مجبور شده در یک اتاق مشترک با خواهر بزرگ‌ترش سر کند، درحالی‌که برادرشان یک اتاق شخصی برای خودش دارد! کیم زنی‌ست که پسرها تمامی شغل‌هایی را که او می‌توانست داشته باشد، اشغال کرده‌اند و به همین خاطر نمی‌تواند شغلی داشته باشد. کیم جی یونگ دختری است که وقتی شب‌ها در خیابان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، پدرش خودِ او را سرزنش می‌کند! قهرمان این داستان دانشجوی بسیار خوبی‌ست اما برای دوره‌ی کارآموزی معرفی نمی‌شود. او یک کارمند نمونه است اما برای ارتقاء نادیده گرفته می‌شود. کیم جی یونگ همسری است که شغل و استقلال مالی خود را فدای خانه‌داری و بارداری می‌کند. او حالا به‌شکلی عجیب‌وغریب نقش بازی می‌کند، افسرده شده، دیوانه شده و... کیم جی یونگ یک زن است، او هر زنی‌ست که در این دنیا زندگی می‌کند!

چو نام جو در کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 داستان زن جوانی را روایت می‌کند که در سراسر عمرش با تبعیض روبه‌روست. زنی خانه‌دار که از سر اجبار باردار می‌شود، برخلاف میل خانواده‌ی همسرش که از او پسر می‌خواسته‌اند، فرزند دختری به دنیا می‌آورد و تبدیل به یک مادر خانه‌نشین می‌شود. زن بعدها از افسردگی رنج می‌برد و داستان در پایان از زبان مردی که روان‌پزشک اوست روایت می‌شود. این کتاب زن‌ستیزی را مورد هدف قرار داده و در قالب داستانی جذاب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ادوار مختلف تاریخی را به تصویر کشیده است.

انتشارات دانش‌آفرین کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 را با ترجمه‌ی فارسی فریماه بیابانی منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

در سال 2019 از این کتاب فیلمی به کارگردانی کیم بو یونگ ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

  • نامزد جایزه‌ی ملی کتاب برای عنوان بهترین کتاب ترجمه‌شده در سال 2020
  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

  • توصیف تجربیاتی که در همه‌جا دیده می‌شود. این روایت دقیق و بی‌آلایش، بی‌عدالتی‌هایی که یک عمر در حق زنان می‌شود را بر سر خواننده می‌کوبد. (ساندی تایمز)
  • یک اثر پیشگامانه در داستان فمینیستی. (استایلیست)
  • این کتاب نیز در کنار دیگر روایت‌های انتقادی اجتماعی که از کره بیرون می‌آیند، مانند فیلم انگل برنده‌ی اسکار بونگ جون هو، می‌تواند تغییرات بزرگ‌تری ایجاد کند. (گاردین)
  • کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 با زبان طنز به جنسیت‌زدگی، مسائل بهداشت روانی و دروغ‌گویی دولت‌ها می‌پردازد. (ایندیپندنت)
  • کتابی جذاب و البته خشمگین‌کننده. (ساندی اکسپرس)
  • رمانی تکان دهنده، طنزآمیز و قدرتمند. چو ما را مجبور می‌کند با واقعیت‌های خود روبه‌رو شویم که در آن هر زنی دقیقاً تجربیات زنان دیگر را از سر می‌گذراند. (دیلی تلگراف)

کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌هایی با درونمایه‌ی مسائل و مشکلات روز زنان علاقه‌مند هستید، کتاب پیش رو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 می‌خوانیم

کیم جی‌یونگ در یکم آوریل 1982 در یک کلینیک زنان و زایمان در سئول متولد شد. قدش 50 سانتی‌متر و وزنش 2.9 کیلوگرم بود. در آن زمان پدرش کارمند دولت و مادرش خانه‌دار بود. خواهر بزرگترش دو سال قبل از او به دنیا آمده بود و برادرش پنج سال بعد از او به دنیا می‌آمد. جی‌ یونگ در خانه‌ی کوچکی با دو اتاق خواب، یک نشیمن، یک حمام و دستشویی که به زور سی و پنچ متر مربع می‌شد، به همراه مادربزرگ، پدر، مادر، خواهر و برادرش زندگی می‌کرد.

یکی از اولین خاطرات جی یونگ، دزدیدن شیر خشک برادر کوچکش است. در آن زمان شش یا هفت ساله بود. جی یونگ عاشق طعم و مزه‌ی شیر خشک بود و هنگامی‌که مادرش برای برادر کوچکش شیشه آماده می‌کرد کنار او می‌نشست و انگشتانش را می‌لیسید و بقایای آن را از زمین برمی‌داشت و می‌خورد. گاهی مادرش برای اینکه خوشحالش کند به او اجازه می‌داد در قوطی را باز کند و یک قاشق پر از آن پودر مقوی و شیرین را داخل دهانش خالی کند. هنگامی‌که شیر خشک با آب دهانش ترکیب می‌شد، مانند توده‌ای چسبناک آب می‌شد و حالتی کاراملی به خود می‌گرفت. حس عجیبی داشت. نه خشک بود نه تلخ.

کُه ‌بونسون، مادربزرگش که با آن‌ها زندگی می‌کرد، به‌شدت مخالف این بود که جی‌ یونگ از شیر خشک برادرش بخورد. اگر مادربزرگ مچش را هنگام خوردن شیر خشک می‌گرفت، جوری از پشت او را می‌زد که هر چه شیر خشک خورده بود از دماغ و دهنش بیرون می‌پاشید. کیم یون یونگ خواهر بزرگ‌ترش، بعد از اولین باری که مادربزرگ نصیحتش کرد، دیگر لب به شیرخشک نزد.

«تو شیر خشک دوست نداری؟»
«البته که دوست دارم».
«پس چرا نمی‌خوری؟»
«بو می‌ده!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیم جی یونگ متولد 1982
نویسنده
مترجمفریماه بیابانی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-600-6999-96-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کیم جی یونگ متولد 1982

برای دریافت کتاب کیم جی یونگ متولد 1982 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.