معرفی و دانلود کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه

عکس جلد کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه

در کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه نوشته‌ی استاد بزرگ جو گالاگر، با آگاهی از شیوه‌ی گسترش نیروها می‌آموزید که در ساختارهای متفاوت پیاده‌ای، نیروهایتان را چگونه سازماندهی کنید، چگونه و تحت چه شرایطی به مرکز عریض حریف حمله نمایید و یا هنگام طراحی بازی متقابل، با تکیه بر کدامین منابع، نقاط ضعف حریف را نشانه گرفته و به آن‌ها حمله کنید.

گام به گام دفاع هندی شاه (Starting out the kings indian) کتابی مطلوب است برای کسانیکه به دنبال درک این دفاع هستند. دفاع هندی شاه از هیجان‌انگیزترین شروع بازی های شطرنج بوده و مناسب بازیکنان بلندپرواز است.

جو گالاگر (Joe Gallagher) استاد برجسته انگلیسی در سوئیس ساکن بوده و عضو تیم ملی شطرنج این کشور بوده است. در این اثر او به سراغ اصول دفاع هندی شاه رفته و انواع ساختارهای پیاده ای را تشریح می‌کند.

در کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه، نکات، راهنمایی‌ها، هشدارها و تمرینات متعددی ارائه شده که منجر به بهبود سطح بازیکنان علاقه‌مند خواهد شد. استراتژی‌ها، ایده‌ها و تاکتیک‌های مهم برای هر دو طرف نیز به شکلی روشن تشریح می‌گردد.

این کتاب در درجه اول به کار بازیکنان بی‌تجربه و یا کم تجربه‌ای می‌آید که مایلند برای اولین بار از این دفاع استفاده کنند و به همین دلیل نیز حجم ادامه‌ها کاهش یافته و ایده‌های هر‍ حرکت توضیح داده شده‌اند.

این دفاع در قرن نوزدهم گاهی اوقات مورد استفاده قرار می‌گرفت و حتی تا حدود سال 1920 به عنوان یکی از دفاع‌های مرسوم شناخته می‌شد اما به تدریج و تا اواخر دهه‌ی 1940 به کلی محبوبیت خود‌ ر‌ا از‌ دست داد.

اعتبار دفاع هندی شاه تا حد زیادی مرهون بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های اساتید بزرگ شوروی سابق نظیر دیوید برونشتین و ایزاک بولسلاوسکی می‌باشد که زمان و انرژی زیادی را صرف احیا و تجدید حیات این دفاع نمودند.

بازیکنان دیگری که در گسترش و پیشرفت آن نقش بسزایی داشته‌اند عبارتند از استاد بزرگ آرژانتینی میگویل نایدورف و نیز استاد بزرگ یوگسلاو، گلیگوریچ. از آن زمان به بعد این دفاع محبوبیت فراوانی یافت اما در مقاطع زمانی خاصی سرعت این محبوبیت کمتر می‌شد، چرا که بطور معمول مد شطرنج همانند دیگر عرصه‌ها توسط قهرمانان وقت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گام به گام: دفاع هندی شاه
نویسنده
مترجمخلیل حسینی، غلامرضا رنجگر
ناشر چاپیانتشارات کیان نشر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-964-7552-39-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه

Dr doostkam
۱۳۹۹/۲/۲۲
ضمن تشکر از زحمت شما ۲ ایراد رو جهت رفع و بهبود عارضم خدمت شما
۱- مطابق مقایسه‌ای که بین تئوری‌های این کتاب و پاوربوک‌ها و دیتاهای تخصصی هندی شاه داشتم حدود ۷۰-۸۰٪ تئوری‌های این کتاب با علم روز هندی شاه متفاوت بوده و غالبا نظر شخصی نویسنده (با ریتینگ تقریبی 2400) به خواننده تحمیل می‌شود که این اصلا
خوب نیست درواقع هرچند شاکله‌ی کتاب زیباست اما محتوای درون آن با علم روز دنیای شطرنج فاصله دارد
۲- کتاب بصورت pdf معمولی قرار داده شده که یکی از اشکالات آن عدم امکان تنظیم درشتی متن بوده و مطالعه‌ی آن بسیار خسته کننده‌ست
اما درمجموع ورود اپ‌های کتابخوان به عرصه‌ی شطرنج رو به فال نیک میگیرم و ازین بابت سپاسگزارم
Erfanpoormokhtar
۱۴۰۳/۱/۷
من عاشق دفاع هندی شاه و حمله هندی شاه هستم و اکثر بازی هام چه با سفید چه با سیاه از شاخه های هندی شاه استفاده میکنم این کتاب هم کاملا دفاع هندی شاه و طرح های اون رو میگه چه خونه هایی در چه شاخه هایی مهم هستن و... در کل بعد خوندن این کتاب کسانی که به شاخه های فیانکتوی فیل علاقه دارن ممکنه سبکشون از هر دفاع و حمله ای به دفاع و حمله هندی شاه تغییر کنه
alborz davtalab
۱۴۰۱/۴/۳۱
دفاع هندی شاه بسیار دفاع عالی‌ای است و مبنی بر بازی متقابل است.
این کتاب نیز دفاع هندی شاه را عالی آموزش میدهد
بزرگترین نقطه قوت این کتاب به روز بودن ایده‌ها و تئوری هاست، بر خلاف کتاب‌های دیگر در مورد دفاع هندی شاه که در بازار ایران موجودند و ایده‌های نوین و جدید را پوشش نمی‌دهند
امیرعلی
۱۴۰۲/۸/۱۵
عالیه اصول شروع بازی هندی شاه رو داره شاخه‌های مختلف که در ۱۸۰صفحه خلاصه شده شما اگه میخواین ازe4برید تو کارd4باید اصول هندی شاه گامبی وزیر سیستم لندن و.... را بلد باشید
مسلم منصوری
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
برای شروع کتاب بدی نیست اگه میشه کتابهای وسط بازی ماکس ایوه را هم در کتابراه اضافه کنید
محمد قاسمی
۱۴۰۰/۳/۲۱
کتاب بسیار عالی است به شما پیشنهاد می‌کنم حتما آن را خریداری کنید
iman shapiri
۱۴۰۱/۸/۳۰
هرکسی که عاشق هندی شاه! باشه با این کتاب میتونه از عشق هندی شاه بهرمند بشه!
Jaber Asadi
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
بدون شک بهترین کتاب برای گشایش اسپانیایی
پارسا موهبت
۱۴۰۱/۴/۲۸
کامل هست خیلی شاخه هارو پوشش داده راضیم
حامد موتاب
۱۴۰۰/۲/۱۰
عالی بود
سپاس فراوان
علی درگاهی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خیلی آموزنده و عالی
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه

برای دریافت کتاب گام به گام: دفاع هندی شاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.