معرفی و دانلود کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

برای دانلود قانونی کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

جان امز، پیتر ولس و ریچارد پالیزر، اساتید بزرگ شطرنج، در کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی به آموزش ترفندی هیجان‌انگیز و بسیار کاربردی در شطرنج پرداخته‌اند. در این کتاب به شاخه‌های معمول و حرکات پرتکرار بازی شطرنج پرداخته نشده، در عوض روی شاخه‌ی جدید و کمتر‌شناخته‌شده‌ای تمرکز شده و آموزش تکنیک‌های بسیار جالبی برای بازی با هر دو مهره‌ی سیاه و سفید در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

شاید شما هم از علاقه‌مندان و طرفداران شطرنج، این بازی بسیار دوست‌داشتنی باشید و یا حتی این شاخه‌ی ورزشی را به‌طور حرفه‌ای دنبال کنید. بازی‌کنان حرفه‌ای شطرنج قطعاً با نام بزرگانی چون جان امز (John Emms)، پیتر ولس (Peter Wells) و ریچارد پالیزر (Richard Palliser) آشنا هستند و مجموعه کتاب‌های حربه‌های خطرناک (Dangerous Weapons Series) آن‌ها را مطالعه کرده‌اند. سه استاد نام‌برده بیش از چهل اثر در این زمینه دارند و حالا در کتاب پیش رو به یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های برد در شطرنج حرفه‌ای تحت‌عنوان شاخه‌های مختلف ضدسیسیلی پرداخته‌اند. اگر بر ترفندها و تکنیک‌های کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی (Dangerous Weapons: Anti-Sicilians) تسلط پیدا کنید، امکان برد شما در هر بازی به‌صورت تصاعدی بالا خواهد رفت و حریفان بیشتری را شگفت‌زده خواهید کرد.

معرفی و دانلود کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

نگاه امز، ولس و پالیزر به مجموعه ترفندهای موجود در کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی، از نوع مدرن و امروزی‌ست و آن‌ها به آموزه‌های قدیمی اکتفا نکرده‌اند، چراکه به‌روز بودن و پیش رفتن با آخرین متدها، تاکتیک‌ها و تغییرات روز، از مهم‌ترین معیارهایی‌ست که لازم است اساتید هر رشته‌ی ورزشی‌ای در نظر بگیرند. در کتاب پیش رو به‌جای تمرکز بر ترفندها و راه‌های قدیمی که بیشتر بازی‌کنان به آن‌ها واقف هستند، نویسندگان بر شاخه‌های جدید و کمترارزیابی‌شده تکیه کرده‌اند. لازم به ذکر است که در این راهنمای ارزشمند، تصاویر مختلفی از صفحه‌ی بازی شطرنج و تشریح حرکات مربوط به مهره‌های سیاه و سفید همراه با توضیحات کامل در اختیار خوانندگان قرار گرفته که به فهم و یادگیری دقیق‌تر آن‌ها کمک خواهد کرد.

پس از مطالعه‌ی کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی برای رویارویی با حریفان قوی‌تر آماده خواهید بود و با استفاده از آموزه‌های جان امز، پیتر ولس و ریچارد پالیزر حتی رقبای مجرب خود را نیز شگفت‌زده، سردرگم و متحیر خواهید کرد. این کتاب سه ویژگی مهم دارد؛ نگاهی تازه به تمام شاخه‌های ضدسیسیلی دارد، ایده‌ها و تحلیل‌های جدید را ارئه می‌دهد و برای بازیکنان بلندپرواز و ماجراجو بهترین گزینه‌ی موجود است!

کیان نشر کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی را با ترجمه‌ی خلیل حسینی، آرش شاه‌زمانی و غلامرضا رنجگر منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حربه‌های خطرناک

حربه های خطرناک مجموعه کتاب‌هایی برای آموزش تکنیک و تاکتیک هستند که حاوی منابع ارزشمندی جهت معرفی ایده‌های رقابتی بوده و جهت به‌روز کردن اطلاعات خوانندگان برای برد تألیف شده‌اند. انتخاب این حربه‌هابا دقت فراوانی صورت گرفته و بسیاری از آن‌ها ابتکاری و کاملاً جدید و تکان‌دهنده هستند و حتی در برابر کارکشته‌ترین حریفان خود نیز می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید.

نکوداشت‌های کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

  • احساس می‌کنم که این مجموعه کتاب‌ها مدرن‌ترین در نوع خود هستند و برای کسانی‌که می‌خواهند از مسیرهای نظری اصلی خارج شوند، فوق‌العاده عمل خواهند کرد. (Award-winning author John Watson reviewing the Dangerous Weapons series for The Week in Chess)
  • این کتاب باید مورداستقبال آن دسته از بازیکنان حرفه‌ای باشد که دوست دارند مهره‌های خود را بر صفحه‌ی شطرنج در حال پرواز ببینند. (Grandmaster Lubomir Kavalek reviewing Dangerous Weapons: The Nimzo-Indian for Washington Post)
  • هر کسی که آموزه‌های این اثر ارزشمند از تجزیه‌و‌تحلیل اصولی را یاد بگیرد، می‌تواند منتظر بازی‌های هیجان‌انگیز و چند برد سریع با هر دو رنگ مهره باشد! (James Vigus, reviewing Dangerous Weapons: The Sicilian for British Chess Magazine)

کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یک بازیکن حرفه‌ای شطرنج و در پی نوسازی گنجینه‌ی تاکتیک‌های خود هستید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی می‌خوانیم

مقدمه

سیستم‌های ضدسیسیلی همچنان به بقای خود ادامه می‌دهند و به‌عنوان منبعی اطمینان‌بخش، مورد استفاده بازیکنانی قرار می‌گیرند که ترجیح می‌دهند خود را از تئوری روبه‌رشد خطوط اصلی دفاع سیسیلی دور نمایند. چنین رویکردی موجب آزار بازیکنانی می‌شود که تمایل زیادی به بازی در خطوط نایدورف، دراگون، شونینگن یا سوشنیکوف (و یا هر واریانت سیسیلی که مورد علاقه‌ی آن‌ها باشد) دارند. امیدوارم این کتاب بتواند گزینه‌های جذاب و جالبی را برای هر دو گروه بالا فراهم نماید. این کتاب از یک سو امکانات جسورانه و متهورانه‌ای را در اختیار سیاه قرار می‌دهد تا قادر به مقابله با محبوب‌ترین گزینه‌های ضدسیسیلی باشد و از سوی دیگر حربه‌هایی را در اختیار سفید قرار می‌دهد که می‌تواند حریف را دچار شوک نموده و گیج و مبهوت نماید.

حربه‌ی خطرناک چیست؟

جهت برگزیدن واریانت‌های گشایشی که مناسب عنوان حربه‌ی خطرناک باشند باید خصوصیات زیر را در نظر گرفت:

1- حرکاتی که به وضعیت‌های بکر و پیچیده‌ای منتهی شوند که در آن‌ها یک بازیکن تهاجمی و خلاق بتواند با تکیه بر پتانسیل پرتنش و تاکتیکیِ موجود، پاداش خود را بگیرد. بدیهی است که چنین حرکاتی باید بسیار جدید بوده و زمینه تحقیق و بررسی زیادی را فراهم نمایند. باید خاطرنشان نمود که گرچه خطوط اصلی تئوریک نیز به وضعیت‌های پیچیده می‌انجامند اما به‌دلیل تحلیل عمیق آن‌ها توسط اساتید، نمی‌توانند نیاز ما را تأمین کنند چراکه بازیکنان در صورت مطالعه‌ی آن‌ها آماده‌ی مبارزه در این خطوط هستند، به عبارت دیگر خطوط اصلی تئوریک فاقد عنصر غافلگیری هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فعالیت در امتداد ستون h
پیچشی در سیسیلی c3
نه خیلی زود، نه خیلی دیر!
خطرپذیری با گامبی d4
تنوع‌طلب باشید!
گامبی سوشنیکوف
آیا 4.e5 بد است؟
اجبار سیاه به دفاع
گذار از طرح سفید
حمله‌ی هندی شاه غنی‌شده!
ردپای استانتون
پاسخی برای سیسیلی نیمزوویچ
نمایه واریانت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی
نویسنده، ،
مترجمخلیل حسینی، آرش شاه زمانی، غلامرضا رنجگر
ناشر چاپیانتشارات کیان نشر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-964-7552-52-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

شیث رحیمی
۱۴۰۳/۱/۴
بادرود. البته ضمن تقدیر از مؤلف و نگارنده محترم کتاب حاضر، باید عرض کنم ابتدا عنوان کتاب به گمان و باور بنده عنوان جالبی نبود. شاید بهتر بود تکنیک‌های خطرناک، تکنیک‌های برجسته نمیدونم این عنوان را درکل نپذیرفتم. اما به بیان دیگر متن نگارش کتاب بعضا ایراداتی داشت که برای نگارنده‌ای چون ایشان خوب اما نیست، شاید انتشارات، کتاب گویا و قابل قبول بود از زوایای مختلفی به مساله دفاع در تقابل با سیسیلی پرداخته که جای تقدیر دارد. ارادتمند: شیث رحیمی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی

برای دریافت کتاب حربه‌های خطرناک: شاخه‌های ضدسیسیلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.