معرفی و دانلود کتاب گام به گام پایان نامه نویسی

عکس جلد کتاب گام به گام پایان نامه نویسی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام پایان نامه نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام پایان نامه نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گام به گام پایان نامه نویسی

کتاب گام به گام پایان نامه نویسی نوشتۀ فرشته حاج محمدی، شما را مرحله به مرحله با نحوۀ نوشتن پایان‌نامه همراهی و راهنمایی می‌کند و اشتباهات رایج در این زمینه را یادآور می‌شود.

دربارۀ کتاب گام به گام پایان نامه نویسی:

تردیدی نیست که علم و تحقیق در رقم زدن سرنوشت ملت‌ها و جوامع نقشی مؤثر دارد. اصلی‌ترین کانونی که می‌تواند در انعکاس مسئولیت دینی و ملی ایفای نقش کند دانشگاه است. از این رو دانشگاه‌ها باید کانون جوشش و ترویج انگیزه‌های جستجوگری، نوآوری و پژوهندگی باشند و جامعه را به سوی تحقق آرمان‌ها به تکاپو و پویندگی برانگیزانند. خوشبختانه در سال‌های اخیر هر روز بر تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد افزوده می‌شود. بخشی از برنامۀ آموزشی این گروه از دانشجویان، انجام پژوهش و ارائۀ رساله و پایان‌نامه است. به عبارتی دیگر نگارش پایان‌نامه، فرآیندی است که محققان با نگارش آن، اولین پژوهش‌های خود را برای حل مسائل اجتماعی و توسعۀ دانش را تجربه می‌کنند.

اگرچه با افزایش تعداد دانشجویان تعداد نگارش پایان‌نامه نیز روبه فزونی است، اما چگونگی نگارش پایان‌نامه و اصول کلی آن همواره دغدغۀ بسیاری از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است. از این رو نویسنده بر آن شد جهت اشاعه و گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و از سوی دیگر راهنمایی به دانشجویان این مقاطع، با استفاده از گردآوری اطلاعات و دانسته‌های خود در این زمینه، کتابی به زبان ساده و حاوی نکات اصلی تحقیق در تمامی رشته‌های علوم انسانی به خصوص رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی، عرضه نماید و با انتشار کتاب حاضر گامی هر چند کوچک در جهت بهبود فرآیند تهیه و تدوین پایان‌نامه در حوزۀ علوم انسانی بردارد.

این کتاب دارای پنج فصل است. در ابتدا و قبل از شروع فصل‌های پایان‌نامه، به طور مختصر تحقیق و جایگاه آن توضیح داده می‌شود، سپس نویسنده از اهداف نوشتن پایان‌نامه و چگونگی اصول کلی انتخاب موضوع سخن گفته و بعد از مشخص شدن چگونگی نگارش عنوان و چکیدۀ پایان‌نامه سراغ شرح هر فصل از نگارش پایان‌نامه رفته است.

فصل نخست شامل کلیات تحقیق رساله است که به طور جامع و کامل به شرح هر بخش از این فصل می‌پردازد. فصل دوم به بررسی چگونگی نگارش مروری بر ادبیات تحقیق، اختصاص دارد. در فصل سوم که مهم‌ترین بخش از پایان‌نامه است به شرح و بسط کامل روش تحقیق پرداخته و انواع روش تحقیق، شیوۀ نمونه‌گیری، حجم نمونه و ابزار تحقیق مشخص خواهد شد و با توضیحات فوق متوجه خواهید شد روش تحقیق خود را چگونه انتخاب کنید.

فصل چهارم شامل شرحی از چگونگی انجام تجزیه و تحلیل آماری است و در فصل آخر چگونگی بحث و نتیجه‌گیری از کل مباحث و فرضیه‌های تحقیق ارائه خواهد شد. در این فصل نیز به شرح کوتاهی از پیشنهادات و شیوۀ منبع‌نویسی پرداخته می‌شود. در پایان جهت جلوگیری از اشتباهات متداول دانشجویان در نگارش پایان‌نامه و در اختیار قرار دادن تجربیات پیشینیان در این زمینه، به چند مورد از اشتباهات رایج اشاره خواهد شد.

کتاب گام به گام پایان نامه نویسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام پژوهشگران و به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های علوم انسانی بسیار سودمند و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب گام به گام پایان نامه نویسی می‌خوانیم:

معمولاً برای اشاره به هر چیز خاص، نام یا نشانه به کار می‌رود. اما بین این نمادها و مفاهیم تفاوت وجود دارد. علت اساسی ابهام موجود در بسیاری از مسائل، وجود واژه‌ها و اصطلاحاتی است که به گونه‌ای نارسا تعریف شده‌اند. دلیل این ابهام، عدم وضوح مفاهیم است. و اگر بدانیم مقصود از اصطلاحات یا واژه‌هایی که در بیان آن‌ها به کار رفته چیست حل‌شدنی خواهند بود. دلیل دیگری که موجب شده تا بسیاری از مسائل، همچنان لاینحل باقی بماند این است که اصطلاحات آن‌ها از زبان محاوره‌ای و روزمره گرفته شده است. در زبان مشترک ما، علاوه بر آنکه برای یک واژۀ معین، تعاریف چندگانه‌ای دارد، پیچیده، غیردقیق و مملو از ابهام نیز هست. مفاهیمی مانند قدرت، بوروکراسی، رضایت شغلی حتی اصطلاحاتی که سطح انتزاعی آن‌ها پایین‌تر است مانند هوش، انگیزه و اضطراب، برای مردمان مختلف معانی گوناگونی دارد و در زمینه‌های متفاوت چیزهای مختلفی را نشان می‌دهد.

اما علم نمی‌تواند با زبان مبهم و نادقیق پیشرفت کند. اگر قرار باشد مفاهیم به عنوان کنش‌های ارتباطی، حساسیت تجربه، تعمیم دادن و ساختن تئوری عمل کند لازم است روشن، واضح، دقیق و مورد توافق باشد. شاید تنها راه مناسب و شایسته این باشد که برای آن‌ها تعریف دقیقی به دست دهیم. هر لفظ، اصطلاح، واژه یا متغیری که در فرضیه به کار می‌رود باید به صورت دقیق، به گونه‌ای تعریف شود که هر ناظر توانا، بدون ابهام بتواند دربارۀ آن فرضیه یا تئوری پژوهش انجام دهد و نتیجه آن پژوهش به گونه‌ای عینی دریافتنی باشد و این نتیجه، به شخصی که این پژوهش و آزمون را انجام می‌دهد بستگی نداشته باشد. مقصود آن است که آزمون‌پذیری همۀ گزاره‌های علمی تضمین شود. هر اندازه فاصله مفاهیم و سازه‌ها از واقعیت‌های تجربی (که مرجع آن‌هاست) بیشتر باشد، احتمال سوء‌تفاهم و استفاده نامطلوب از آن مفاهیم بیشتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تحقیق چیست؟
جایگاه و اهمیت پایان‌نامه
اهداف نوشتن پایان‌نامه
نحوه‌ی انتخاب موضوع پایان‌نامه
اجزای پایان‌نامه
عنوان
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
الف) مقدمه
ب) بیان مسئله
ج) اهمیت و ضرورت تحقیق
د) اهداف
ر) سؤالات
ک) فرضیات
و) تعریف متغیرها
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
الف) نظریه‌ها در ارتباط با متغیرهای موضوع
هدف از بیان نظریه‌های مرتبط با موضوع
ب) تعریف مفاهیم
ج) تحقیقات انجام گرفته داخل و خارج
فصل سوم: روش تحقیق
الف) روش تحقیق
ب) جامعه آماری
ج) شیوه‌ی نمونه‌گیری
د) حجم نمونه
ر) ابزار جمع‌آوری داده‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
انواع تجزیه و تحلیل داده‌ها
کدام روش تجزیه و تحلیل؟
اول- تحلیل توصیفی
دوم- تحلیل استنباطی
فصل پنجم: بحث، نتیجه‌گیری و پیشنهادات
جایگاه ضمائم و پیوست و نقش آن در پایان‌نامه
منبع‌نویسی
اشتباهات متداول در پایان‌نامه‌نویسی
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گام به گام پایان نامه نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-309-652-3
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گام به گام پایان نامه نویسی

رادین مقدم
۱۴۰۳/۱/۲۱
بین اکثر اموزش ها و دوره ها بالاخره کتابی پیدا شد که اصولی اموزش بده اگر سردرگمین و هی از وبیناری به وبینار دیگه میرین و نمیدونین از کجا شروع کنین و اصلا براتون مفهوم پایان نامه درست تفهیم نشده بسیار عالیه ممنونم از کتابراه خیلی از کتابایی که اپلیکیشن های دیگه نداره رو میگذاره و به شعور مخاطب احترام قائله
aref kermani
۱۴۰۲/۶/۲۰
انصافا کتاب قابل قبولی است خداوند خیر جزیل به نویسنده کتاب عطا فرمایید
sina hamed
۱۴۰۱/۴/۱۲
اینکه طبق فصل بندی پایان نامه تنظیم شده است بسیار مفید است
یونس دارا
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب خیلی خوبیه، کامل و واضح مراحل رو توضیح داده
زهرا زهرا
۱۴۰۲/۸/۱۷
بسیار مفید بود و توانستم یک مقاله بنویسیم
M Behnam
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بسیار عالی و مفید
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب گام به گام پایان نامه نویسی

برای دریافت کتاب گام به گام پایان نامه نویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.