معرفی و دانلود کتاب گذر از دره‌ی شروع

عکس جلد کتاب گذر از دره‌ی شروع
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گذر از دره‌ی شروع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گذر از دره‌ی شروع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گذر از دره‌ی شروع

چطور باید به شغل دلخواه خود که با ارزش‌ها و خصوصیاتمان مطابقت داشته باشد دست پیدا کنیم؟ کتاب گذر از دره‌ی شروع، در اولین قدم‌هایی که باید برای رسیدن به موفقیت‌های شغلی برداریم، همراه ماست. لیلا مرادی در این اثر به ما کمک می‌کند تا درک درستی از ویژگی‌های شخصیتی خود به دست آوریم و بعد، مشاغل متناسب با این ویژگی‌ها را بیابیم و از طریق یک مسیر درست، در این زمینه به موفقیت برسیم.

درباره‌ی کتاب گذر از دره‌ی شروع

چه عاملی باعث می‌شود نتوانیم به آن موفقیتی که همیشه دنبالش بوده‌ایم دست پیدا کنیم؟ پیدا نکردن یک شغل متناسب با ویژگی‌ها و ارزش‌هایمان ناشی از چیست؟ ناشی از عدم توانمندی؟ یا ناشی از شناخت ناکافی نسبت به خود و خصوصیاتمان؟ شاید هم عامل بازدارنده‌ی اصلی، یا حداقل عامل تشدیدکننده، ترس از شروع یا ترس از پا گذاشتن در مسیرهای جدید باشد. ترسی که می‌تواند از کمال‌گرایی و بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی دیگر نشأت بگیرد و تا زمانی که به شناخت کافی از عامل ایجادکننده‌ی ترسمان نرسیده باشیم، شکست دادن آن غیرممکن خواهد بود. کتاب گذر از دره‌ی شروع، در مسیر رسیدن به موفقیت شغلی و پیدا کردن گزینه‌هایی که با روحیات ما مطابقت بیشتری دارند، قدم به قدم همراه ماست تا درک درستی از موانعی که سر راهمان قرار گرفته -یا خودمان آن‌ها را ایجاد کرده‌ایم- پیدا کنیم و راه‌حل مقابله با آن‌ها را بیابیم.

معرفی و دانلود کتاب گذر از دره‌ی شروع

از کودکی تا به امروز، به واسطه‌ی حضور در محیط‌های مختلف و هم‌صحبتی با افراد گوناگون و نیز جو حاکم بر جامعه، چه باورهایی درون ما شکل گرفته که حتی هنوز هم آن‌ها را قبول داریم؟ چه کسی می‌تواند تضمین دهد که این باورها عاری از اشتباه‌اند؟ بسیاری از باورهایی که محیط در ذهن ما ایجاد کرده، همان عوامل اصلی بازدارنده‌ای هستند که ما را محدود می‌کنند. تمام این باورها می‌توانند ترس‌هایی را در وجود ما بپرورانند که بسیاری از آن‌ها مانع رشد ما هستند. اما چه راهکارهایی برای مقابله با این باورهای محدودکننده و این ترس‌ها وجود دارند؟ لیلا مرادی در بخش اول کتاب گذر از دره‌ی شروع، به عنوان اولین قدمی که باید برای رسیدن به موفقیت برداریم، به باورها و ترس‌های ما پرداخته و به ما کمک می‌کند تا ارزش‌های اصلی خود که به هیچ قیمتی حاضر به رها کردن آن‌ها نیستیم را بشناسیم و به این ترتیب، آماده‌ی شروع راه شویم.

گام دوم، شناختِ ناشناخته‌هاست. علی‌رغم اینکه همه همواره برای هوش ریاضی-منطقی ارزش بسیار زیادی قائل بوده‌اند و باقی هوش‌ها دست کم گرفته می‌شدند، در کتاب گذر از دره‌ی شروع می‌خوانیم که پرداختن به سایر انواع هوش‌ها می‌تواند موفقیت‌های قابل‌توجهی را برای افراد به ارمغان بیاورد. از طرفی تا چند سال اخیر، اهمیت تیپ‌های شخصیتی در انتخاب شغل به طور کامل نادیده گرفته می‌شد و همین امر هم حضور افراد اشتباه در جایگاه‌های اشتباه شغلی را به دنبال داشت. در حالی که امروزه در بسیاری از سیستم‌های آموزشی و شغلی، برای مشاوره‌های انتخاب رشته و انتخاب مسیر شغلی، این فاکتورها نیز مهم شمرده می‌شوند و از عوامل اصلی تصمیم‌گیری به حساب می‌آیند. در فصل دوم این کتاب، به تیپ‌های شخصیتی و هوش‌های چندگانه پرداخته شده و در پایان فصل نیز تست هوش‌های چندگانه‌ی «هوارد گاردنر» (Howard Earl Gardner) آورده شده تا شناخت بهتری از توانایی‌ها و استعدادهای خود به دست آورید.

مورد دیگری که بسیاری از مواقع در انتخاب شغل کم‌اهمیت شمارده می‌شود، تناسب محیط شغلی با خصوصیات هر فرد است. نویسنده، «نظریه‌ی هالند/RIASEC» که توسط جان ال. هالند (John Lewis Holland) ارائه شده و افراد را به شش تیپ شخصیتی تقسیم کرده را در قسمت بعدی کتاب مطرح کرده و آزمون هالند را نیز در این بخش آورده تا افراد بتوانند دسته‌بندی شخصیتی خود را بهتر درک کنند و متوجه شوند که در چه محیط‌هایی بازدهی بیشتری خواهند داشت. در ادامه‌ی کتاب گذر از دره‌ی شروع، مهارت‌هایی که باید همراه با دانش خود کسب کنیم تا به سطح بالاتری از موفقیت دست پیدا کنیم، بررسی شده‌اند.

شایستگی‌های فردی موردنیاز برای موفقیت‌های بلندمدت، شایستگی‌های بین فردی و شایستگی‌های شغلی نیز در بخش‌های بعدی مورد بررسی قرار داده شده‌اند. ارائه‌ی نکات جامع برای نوشتن رزومه و همچنین جزئیاتی که برای به دست آوردن یک شغل خاص نیاز دارید، حتی جزئیاتی که باید در جلسات مصاحبه در نظر داشته باشید، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که کتاب گذر از دره‌ی شروع را از دیگر راهنماهای شغلی متمایز می‌کنند. با مطالعه‌ی این راهنمای موفقیت می‌توانید گام‌های اصلی مسیر رشد را بشناسید، از موانع مسیر آگاه شوید و در راهی قدم بگذارید که بهترین سرانجام‌ را برای شما خواهد داشت. این اثر به کوشش انتشارات نارون دانش به چاپ رسیده است.

کتاب گذر از دره‌ی شروع برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنمای دستیابی به موفقیت شغلی را به تمام افرادی که به دنبال شناخت بهتر از خود هستند و در پی محیط کاری‌‌ای‌اند که با ویژگی‌هایشان مطابقت بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گذر از دره‌ی شروع می‌خوانیم

ترس و اضطراب رفیق‌های شفیقی هستند که یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند و به گونه‌ای با یکدیگر دست به یکی می‌کنند که ما را از انجام برخی کارهای مفید باز می‌دارند. جالب است بدانید که به وجود آمدن ترس اغلب به علت حس بقای ماست. به عنوان مثال افراد برای ترفیع رتبه شغلی خود به مدرک تحصیلی بالاتری احتیاج دارند، با این وجود چند درصد از مردم هزینه می‌کنند تا باز هم درس بخوانند؟ چند نفر حاضر هستند مؤلفه تحصیلات را اولویت زندگی خود قرار دهند و از هزینه‌های مالی و زمانی خود بکاهند تا برای درس و دانشگاه خرجش کنند؟ احتمالاً وقتی زمان انتخاب فرا می‌رسد هزار و یک دلیل و بهانه می‌آورند تا خود را توجیه کنند. گرچه باید در این مواقع کمی هم به خود حق بدهیم. زیرا یاد نگرفته‌ایم که با ترس‌های ذهنی مواجه شویم. بنابراین فرار را بر قرار ترجیح می‌دهیم.

از مهمترین نکات در مقابله با ترس، توجه به معنای رشد دهنده بودن آن است. ترسی مثبت که به مفهوم احتیاط است نه عدم تلاش و منفعل شدن. راه درست آن است که ترس‌های‌ خود را بپذیریم و با آن‌ها مواجه شویم و در درجه بالاتر برای رفع هر کدام راه حلی بسازیم.

ممکن است در رشته‌ای مشغول به تحصیل باشید و یا در شغلی فعالیت کنید که به آن هیچ علاقه‌ای ندارید؛ اما از ترس اینکه در صورت تغییر مسیر نتوانید شرایط مناسب‌تری پیدا کنید، فکر در هم شکستن ساختار نامطلوب فعلی را دائم کنار بزنید تا دیگر به سراغتان نیاید. هیچ انسانی وجود ندارد که بگوید من از چیزی نمی‌ترسم، طبیعی است که هر شخصی در هر مقطع و موقعیتی ترس‌های متفاوتی را تجربه کند اما انسان آگاه نمی‌گذارد این موریانه‌های مرموز، ذهنش را از درون ببلعد و او را به یک انسان منفعل تبدیل کند.

فهرست مطالب کتاب

قدم اول: پایان بی‌آگاهی
باورهای سیمانی
موریانه‌ای به نام ترس
برای پول کار نکنید
ارزش‌های بنیادی وجود
قدم دوم: شناخت ناشناخته‌ها
هوش‌های چندگانه
تیپ‌های شخصیتی
تست هوش‌های چندگانه هوارد گاردنر
قدم سوم: شناخت بعد دیگر
فرضیه‌ی نظریه‌ی هالند
قدم چهارم: فراتر از بودن
قدم پنجم: شایستگی‌ها
شایستگی‌های فردی
شایستگی‌های بین فردی
شایستگی‌های شغلی
قدم ششم: نوشتن کارنامک
سوابق چیست؟
قدم هفتم: به کارگیری
تاثیر مثبت زبان بدن
باید و نبایدهای روز مصاحبه
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گذر از دره‌ی شروع
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-276-522-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گذر از دره‌ی شروع

زیبا توکلی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
من سال اول رشته گرافیک هستم البته علی رغم میل باطنی خانوادم
اما خوشحالم که الان با این کتاب فهمیدم راهم درسته چون نتیجه تست‌هایی که داخل کتاب بود دقیقا نشون دهنده‌ی این بود که من برای همین رشته مناسبم پیشنهاد میکنم افرادی که برای انتخاب رشته خیلی سردرگم هستند حتما بخونند این کتاب رو.
سحر وزیری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتابهای زندگیم بود. من همین الان خوندن این کتاب رو تموم کردم اما میدونم هر زمان که در زندگیم به مشکلی بخورم باز هم به سراغ این کتاب میام چه قدر این کتاب مناسب نوجوان هایمان هست عالی بود در کل ممنونم از نویسنده با این فکر زیبایش
زهراابراهیم زاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
واقعا بی نظیر بود مرسی از نویسنده عزیز در طول مدتی که داشتم این کتاب رو می خوندم حس می کردم دارم با یک رفیق دلسوز حرف می زنم و ان بهم راهکار میده چه قدر قسمت کاغذ و قلم هایش عالی بود یک جاهایی حتی اشکم در امد انگار داشتم عمیقا خودم رو می شناختم
R
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب واقعا جذاب بود پیشنهاد میشه برای اینکه بتونید خودتون بشناسید و بدونید بدرد چه کاری میخورید تست‌ها همش داخل کتاب هست و توضیحات کامل
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گذر از دره‌ی شروع

برای دریافت کتاب گذر از دره‌ی شروع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.