معرفی و دانلود کتاب گربه راهنمای ما

عکس جلد کتاب گربه راهنمای ما
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گربه راهنمای ما

چه مربی و راهنمایی بهتر از گربه‌ها؟ استفان گارنیه در کتاب گربه راهنمای ما معتقد است هر چه بیشتر شبیه گربه‌ها رفتار کنیم، خوشبخت‌تر خواهیم بود. او در این کتاب کاربردی، طنز و البته پرفروش فلسفه‌ی زندگی گربه‌ها، خصلت‌ها و عادات آن‌ها را یادآوری می‌کند و از ما می‌خواهد با تغییر نگاه‌مان و تقلید از شیوه‌ی زندگی این موجودات دوست‌داشتنی به آسایش برسیم...

درباره‌ی کتاب گربه راهنمای ما

گربه‌ها موجوداتی آزاد، آرام، با اعتمادبه‌نفس، تأثیرگذار، باهوش، مغرور، کنجکاو، صادق، مسلط و... هستند. در واقع قرار بود همه‌ی این ویژگی‌ها متعلق به ما باشد، اما گربه‌ها بیشتر از انسان‌ها از خصیصه‌های نامبرده برخوردارند. ما باید این‌ ویژگی‌ها را در خود پرورش دهیم، از آن‌ها مراقبت کنیم، و دائماً در تلاش باشیم تا مهارت‌مان را از دست ندهیم، ولی گربه‌ها ذاتاً این ویژگی‌ها را دارند. آن‌ها شاد و خوشحالند و با وجود اینکه نسبت به ما عمر کوتاه‌تری دارند، خوشبخت‌تر به نظر می‌رسند. پس شاید بد نباشد کمی در مورد گربه‌ها و رابطه‌مان با آن‌ها تجدیدنظر کنیم و به‌شیوه‌ی دیگری به این موجودات موفق بنگریم. این بار به چشم یک راهنما!

استفان گارنیه (Stéphane Garnier) سال‌ها گربه‌اش زیگی را زیر نظر داشت و رفتارش را دنبال کرد. به نظر گارنیه می‌آمد که گربه‌اش از خودش باهوش‌تر و خردمندتر است و زندگی شادتر و آرام‌تری دارد. او بخشی از رفتارهای برجسته‌ی گربه‌ها را در کتاب گربه راهنمای ما (Agir et penser comme un chat) جمع کرده و مقابل‌مان گذاشته تا از آن‌ها به‌عنوان الگو استفاده کنیم. گارنیه معتقد است خیلی از امور هست که می‌توانیم در رابطه با آن‌ها از گربه‌ها یاد بگیریم. او در کتابش ده‌ها ویژگی گربه‌ها را مرور می‌کند و در کنار هر کدام از ما می‌خواهد از این خصیصه‌ها درس بگیریم

به‌نظر او شیوه‌ی گربه‌ها در برابر بسیاری از مشکلات زندگی، همانند اضطراب و استرس کاملاً مفید است و کمک‌مان می‌کند بتوانیم از پس شرایط برآییم. گربه‌ها به ما یاد می‌دهند مستقل باشیم و به دیگران اتکا نکنیم. جذاب به نظر برسیم و کاری کنیم که دیگران دوست‌مان داشته باشند. همینطور به ما محکم بودن، ثبات رأی و قاطعیت را یاد می‌دهند. گارنیه پس از آموزش‌ها و در پایان کتاب از شما آزمون گربه‌سنجی می‌گیرد تا درصد گربه‌ای بودن‌تان مشخص شود! اگر درصدتان پایین باشد، ناامیدکننده است و بهتر است حتماً در مناسبات‌تان با گربه‌ها تجدیدنظر کنید. این موجودات می‌توانند رایگان و خیلی واضح و مستقیم، ویژگی‌های یک زندگی خوب و آرام و شاد را آموزش دهند.

کتاب گربه راهنمای ما پس از انتشارش بسیار موفق و پرفروش شد. کتاب تا کنون به 33 زبان ترجمه شده و بیش از 250 هزار جلد از آن در دنیا فروش رفته است. ترجمه فارسی این کتاب را مطهره حیدری انجام داده و نشر شمعدونی آن را منتشر کرده است. همین موفقیت باعث شده، استفان گارنیه ادامه‌ی این کتاب را بنویسد. او چند کتاب دیگر هم با محوریت گربه‌ها نوشته است.

نکوداشت‌های کتاب گربه راهنمای ما

  • حاوی توصیه‌هایی صریح و کاربردی. (Roger A. Caras)
  • اگر در خانه گربه دارید، حتماً این کتاب را برای خودتان بخرید! (Mark Waldrop)
  • یک راهنمای صریح برای زندگی که از دنیای گربه‌سانان به دست ما رسیده! (Steve Dale)

کتاب گربه راهنمای ما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که می‌خواهند رفتار و نگاه‌شان را تغییر دهند، توصیه می‌شود. این اثر احتمالاً برای دوستداران گربه‌ها هم کتابی جذاب و مفید خواهد بود.

با استفان گارنیه بیشتر آشنا شویم

استفان گارنیه شاعر و نویسنده‌ی فرانسوی در سال 1974 در لیون به دنیا آمد. او در زمینه‌های متفاوت ادبی از رمان و زندگی‌نامه گرفته تا جستار و طنز و حتی روان‌شناسی و سبک زندگی کتاب نوشته است که بسیاری از آن‌ها موفق بوده و پرفروش شده‌اند. گارنیه در زندگی‌اش دست به کارهای زیادی زده؛ فروشندگی، معاملات املاک، باریستا، مدیریت هتل و حسابداری بخشی از تجربیات او هستند که سعی کرده از آن‌ها در نوشته‌هایش استفاده کند.

استفان گارنیه طنزنویس سرشناسی است و ده‌ها کتاب نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «مثل جیمز باند فکر کنید، مثل جیمز باند عمل کنید»، «تصمیم گرفتم آزاد باشم... برای سلامتی‌تان خوب است» و «دیگر گربه کافی است!» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب گربه راهنمای ما

  • گربه ما را نوازش نمی‌کند بلکه به‌واسطه‌ ما خود را نوازش می‌کند. (ریوارول)
  • برای اینکه فضایِ اطرافتان را به کمک کاریزمای خود درخشان کنید:صادق باشید،فروتن باشید، ساده و واقعی باشید!
  • در آغاز، خداوند انسان را خلق کرد، اما زمانی که دریافت او این چنین ضعیف است، گربه را به او بخشید. (وارن اکشتاین)
  • هنگام مداخله دیگران در مسائل مربوط به خودتان از حق خود دفاع کنید! چون شما شایسته‌تر از آن هستید که نقش سیاهی ‌لشگر را بازی کنید!

در بخشی از کتاب گربه راهنمای ما می‌خوانیم

بسیاری از ما اغلب به دلیل کمرویی یا عدم اعتماد به نفس با دشواری می‌توانیم خود را در مقابل «دیگران» ثابت کنیم. به این دلیل هم کنار می‌کشیم و ساکت می‌مانیم. حتی جرئت بیان این را نداریم که «دیگران» تا چه حد از لحاظ فکری از ما بالاتر به نظر می‌رسند، یا دست‌کم آن‌قدر از خود مطمئن هستند که می‌توانند جمع را با حضور و دانش خود و حتی با شیطنت خود تحت‌تأثیر قرار ‌دهند...

این دیگران چه کسانی هستند؟ شما، من و در واقع همه ما برای کسانی، «دیگران» محسوب می‌شویم. اگر این «دیگران» در وجودتان جای بیشتری نسبت به خودتان گرفته، به این دلیل است که این فضا را خود شما در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید. درست مثل اینکه هرچه قفسه بیشتری در خانه داشته باشیم، وسایل را بازتر می‌چینیم!

«دیگران» فضای شما را اشغال می‌کنند تا جایی که ممکن است این فضا آن‌قدر گسترده شود که حتی قبل از شما واکنش نشان دهند و به‌جای شما حرکت کنند. به گربه فکر کنید!

تلاش کنید تا از روی پنجه‌های یک گربه عبور کنید که فقط واکنشش را ببینید! قطعاً صدای فریادش را خواهید شنید و حتی ممکن است جای چنگال‌هایش را هم روی پای خود حس کنید!

پس دیگر اجازه ندهید روی پاهایتان راه بروند! «دیگران» هیچ حق ویژه‌ای ندارند که شما را به کاری مجبور کنند. آن‌ها هیچ فضایی به غیر از آنچه شما به آن‌ها اعطا کرده‌اید، ندارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دوستان ما، گربه ها...
گربه آزاد است
گربه موجودی کاریزماتیک است
روزی به سبک گربه
گربه آرام است
در موردش فکر کنیم...
گربه یک پیر فرزانه است
گربه قبل از هر چیز به خودش فکر می‌کند
روزی به سبک گربه
گربه خودش را همان‌طور که هست می‌پذیرد او خودش را دوست دارد
در موردش فکر کنیم...
گربه‌ می‌داند چطور خرامان‌خرامان راه برود او به خودش افتخار می‌کند
در موردش فکر کنیم...
گربه مرکز تمام توجهات است
گربه‌ها از قضاوت شدن هراسی ندارند
روزی به سبک گربه
گربه به طور غریزی کنجکاو است
گربه موجودی مُ– س – تَ – قِ – ل است
راز گربه‌ها
گربه به خودش اعتماد دارد
گربه می‌داند که چگونه تعیین‌کننده باشد
در موردش فکر کنیم…
روزی به سبک گربه
گربه زند‌گی را زندگی می‌کند
گربه خودش را به‌سرعت با هر شرایطی وفق می‌دهد
در موردش فکر کنیم...
گربه آرامش را دوست دارد
گربه اطرافیانش را انتخاب می‌کند
روزی به سبک گربه
گربه استراحت کردن را بلد است، او خوابیدن را دوست دارد
گربه «نه» گفتن را بلد است
در موردش فکر کنیم…
گربه می‌داند چگونه (تا حد امکان) از نزاع و دشمنی دوری کند
گربه خانه‌اش را دوست دارد، او قلمرو خود را نشانه‌گذاری می‌کند
روزی به سبک گربه
گربه اعتماد خود را به ما می‌بخشد
گربه یک م-د-ی-ر است
راز گربه‌ها
گربه موجودی سرسخت است!
گربه همیشه محتاط است
روزی به سبک گربه
گربه عمیقاً به عشق و محبت نیازمند است
گربه ذاتاً آرام است
در موردش فکر کنیم…
گربه همیشه شهامت درخواست کردن را دارد
روزی به سبک گربه
گربه همیشه صادق است
گربه ساکت و مشاهده‌گر است
در موردش فکر کنیم...
گربه، یک دوست واقعی است
گربه بر ضروریات تمرکز می‌کند
روزی به سبک گربه
گربه در هر حالتی طبیعت خود را حفظ می‌کند
گربه فروتن است و به‌راحتی می‌بخشد
گربه می‌داند که چگونه با هر چیزی سرگرم شود
گربه زیباست و خودش این را می‌داند
روزی به سبک گربه
گربه در هر شرایطی راحت است
گربه نماد احساسِ همدردی است
در موردش فکر کنیم...
حالا گربه یا شاه؟
در موردش فکر کنیم...
نامه‌ای از طرف زیگی
گربه همیشه حرفی برای گفتن دارد
آزمون گربه‌سنجی
به نظرتان شما چند درصد گربه هستید؟
نتیجه‌ آزمون گربه‌سنجی
در موردش فکر کنیم...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گربه راهنمای ما
نویسنده
مترجممطهره حیدری
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-600-99697-2-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گربه راهنمای ما

اسدالله پناهی
۱۴۰۱/۹/۱۸
ما می‌توانیم چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری از یک گربه خیلی چیزها را بیاموزیم.
در واقع، همه چیز همین‌جاست. درست مقابل من و شما، بدون اینکه در این سال‌ها متوجه آن شده باشیم.
از شما دعوت می‌کنم کتاب حاضر را به‌دقت بخوانید، کمی از زندگی روزمره خود فاصله بگیرید و شادی و لبخند را دوباره پیدا کنید.
احسان اکبرپور
۱۴۰۲/۱/۱۱
اگر در خانه‌تان گربه دارید، یا دوست دارید که گربه داشته باشید، یا حتی اگر از گربه‌ها خوش‌تان نمی‌آید، با خواندن این کتاب جذاب، دیدگاهی متفاوت، عمیق و البته جذاب نسبت به گربه‌ها پیدا می‌کنید؛ به‌ویژه وقتی می‌فهمید چقدر زندگی ساده‌تر می‌شود، اگر و فقط اگر، به حرکات و سکنات گربه‌تان بیش‌تر توجه کنید!
مژگان پژوهان
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
برای من که هم توی خونه گربه دارم، و هم عاشق گربه‌ها هستم، کتاب بسیار لذت بخشی بود که عصر یک جمعه‌ی برفی و مه آلود زیبای زمستونیم رو ساخت، در حالی که گربه‌ی مهمانم روی تخت خوابم پایین پاهام خوابیده بود. گربه‌ها بدون شک مظهر آرامش و منبع آرامش هستند،
مهدیه
۱۴۰۲/۶/۱۶
من این کتاب رو به این دلیل گرفتم چون پیشنهاد دادن برای عزت نفسه من گرفتم خوب بود درباره شخصیت گربه هاست و انسان هاست اینکه چطور رفتار کنیم تا مثل گربه‌ها باشیم باید بخونیدش تا متوجه بشین آخرش نویسنده تست گربه میگره چند درصد شبیه گربه هایم ساده و روانه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گربه راهنمای ما

برای دریافت کتاب گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.