معرفی و دانلود کتاب صوتی گربه راهنمای ما

عکس جلد کتاب صوتی گربه راهنمای ما
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گربه راهنمای ما

کتاب صوتی گربه راهنمای ما فلسفه‌ی زندگی گربه‌ها را به عنوان راهِ به‌زیستی به انسان‌ها پیشنهاد می‌کند. استفان گارنیه برخی از مهم‌ترین ویژگیِ گربه‌ها مثل در لحظه زندگی کردن، ارجح دانستن لذت بر هر چیز دیگر و اولویت قرار دادنِ خود را مورد توجه قرار می‌دهد و به فرمولی برای دست‌یابی انسان‌ها به یک زندگی شاد و فارغ از دغدغه می‌رسد.

درباره‌ی کتاب صوتی گربه راهنمای ما

آیا می‌شود بدون درگیر کردن بیش از حد ذهن برای مسائل مهم زندگی و با دوری از نگرانی‌های معمول و همیشگی، فقط در لحظه زیست و شادی و لذتی بی‌دغدغه را تجربه کرد؟ گربه‌ها که می‌توانند، چرا ما نتوانیم؟! استفان گارنیه (Stéphane Garnier) با زیر نظر گرفتن گربه‌اش به مدت چند سال، به حقایق جالبی در مورد زندگی گربه‌ها و راز شادزیستی آن‌ها پی برده و این راز را در کتاب صوتی گربه‌ی راهنمای ما (Agir et penser comme un chat) در اختیار مخاطبان قرار داده است.

ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم همیشه در حال انجامِ وظیفه‌ یا در حال تجربه‌ی اضطراب در مورد آینده و پشیمانی در مورد گذشته باشیم. برای ما لذت بردنِ واقعی از زمان حال، بسیار دشوارتر از کارهای دیگر است. اما گربه این‌چنین نیست؛ او وجود خودش را با همه‌ی کم و کاستش می‌پذیرد و هیچ‌گاه از گربه بودن خود پشیمان نمی‌شود، خود را زیر سوال نمی‌برد و حتی به این فکر نمی‌کند که چطور گربه‌ی بهتری شود. او فقط هست، وجود دارد و هر کاری را که برای زنده ماندن لازم است انجام می‌دهد. از نظر استفان گارنیه، ما آدم‌ها اگر نحوه‌ی زندگیِ گربه را سرمشق خود قرار دهیم و کمی از روزمرگی و مشغله‌هایمان فاصله بگیریم، به آدم‌های شادتری بدل می‌شویم.

در ویژگی‌ها و رفتار گربه‌ها جادویی وجود دارد که آرامش ذاتی آن‌ها را نشان می‌دهد. فلسفه‌ی گربه‌ای بر چند کلیدواژه تأکید دارد: خوردن، خوابیدن، استراحت کردن، بازی کردن و لذت بردن. شاید برای انسان‌ها چنین زندگی‌ای بدوی به نظر بیاید. انسان به عنوان اشرف مخلوقات همیشه در پی یافتن معنایی عمیق‌تر است و به این بهانه زندگی را به‌عنوان فرصتی برای لذت بردن از دست می‌دهد. کتاب گربه‌ی راهنمای ما (How to Think Like a Cat) این سبک زندگی را حداقل برای یکی از جنبه‌های زندگی ما توصیه می‌کند و آنْ رسیدن به آسایش و شادکامی است. یعنی برای این‌که بتوانیم در موقعیت‌های مختلف از اضطرابِ جانکاه رهایی یابیم و خودمان را در اولویت قرار دهیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گربه راهنمای ما

درست است که جهان انسانی پیچیده‌تر از جهان گربه‌هاست و قوانین و ملزومات آن نیز به مراتب پیچیده‌تر است، اما استفان گارنیه عقیده دارد که ما نیز از این‌که خودمان را بیشتر و بیشتر در غل و زنجیر گرفتار کنیم خوشمان می‌آید؛ خواه این غل و زنجیر وام‌های بانکی باشد خواه روابط سمی که هر دو وقت، توان و انرژی زیادی از ما غارت می‌کنند. گربه اما در تمییز دادن مسائل حیاتی از مسائل حاشیه‌ای مهارت زیادی دارد و وقتش را صرف پرداختن به امور بیهوده نمی‌کند. گربه در تمام امور از ندای قلبش پیروی می‌کند و آزاد بودن را اصل زندگی خود در نظر می‌گیرد. اما ما خودمان را اسیر اموری که دوست نداریم می‌کنیم و تنها تخفیفی که به خود می‌دهیم، استفاده از زمانی محدود و برنامه‌ریزی‌شده برای رسیدن به علایقمان است؛ این تفکر ما را به برده‌های خودساخته‌ای تبدیل می‌کند که همیشه در آرزوی زندگی‌ ایدئال و آزاد به سر می‌بریم، حال آنکه گربه آرزوی ما را زندگی می‌کند. استفان گارنیه در کتاب صوتی گربه‌ی راهنمای ما تنها یک توصیه برای ما دارد: مثل یک گربه زندگی کنید، آزاد باشید و تنها کاری را انجام دهید که خودتان انتخاب کرده‌اید.

این کتاب به همت نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر شمعدونی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته. گفتنی‌ست ترجمه‌ی این اثر را مطهره حیدری بر عهده داشته و آرمان سلطان‌زاده، مهدی صفری و پژمان صفری این کتاب صوتی را روایت می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گربه راهنمای ما

  • مثل یک گربه فکر کنید؛ این یک توصیه‌ی عجیب اما درست از سوی کتابی سرگرم‌کننده است که خرد و غریزه را به هم پیوند می‌دهد. (راجر آ. کاراس)
  • گشت‌وگذاری در دنیای جالب گربه‌ها که برای صاحبان گربه پر از شگفتی است. (استیو دیل)
  • اگر گربه دارید یا کسی را می‌شناسید که زندگی‌اش را با یک گربه شریک است، از این کتاب غافل نشوید. (کلینیک گربه نشویل)

کتاب صوتی گربه راهنمای ما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به گربه‌دوستان و همینطور هرکس که به دنبال زندگیِ مملو از آرامش و به دور از اضطراب است، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی گربه راهنمای ما می‌شنویم

گربه با حالتی که گویی چندان علاقه‌ای به نوازش شدن ندارد، ساکت و آرام است. او تا وقتی که اطرافش را دوست داشته باشد، همواره می‌خواهد که مرکز توجه باشد. او از بین پاهای اطرافیانش قدم‌زنان می‌گذرد و درحالی‌که قیافه گرفته است، تنها فردی را که در آن جمع علاقه‌ی چندانی به گربه‌ها ندارد شناسایی می‌کند تا به سمتش برود و او را به چالشی دعوت کند. هیچ‌کس نمی‌تواند متوجه حضورش نشود، حتی بی‌علاقه‌ترین افراد. او در خانه جایگاه پادشاه را دارد، هنگام غذا خوردن در میان دوستان، مرکز توجه است، لذتی کوچک که می‌تواند او را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

اما او چه کاری انجام داده تا توانسته به این جایگاه دست یابد؟ آیا از کسی تقاضا می‌کند که او را ببیند؟ میومیو می‌کند؟ همه‌ی این رفتارها را تمامی گربه‌ها در اولین ماه‌های تولدشان حتی با عدم تجربه‌ی کافی انجام می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
6 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
28 دقیقه
قسمت اول: دوستان ما گربه‌ها
28 دقیقه
قسمت دوم: گربه خودش را همانطور که هست می‌پذیرد
29 دقیقه
قسمت سوم: گربه به خودش اعتماد دارد
27 دقیقه
قسمت چهارم: گربه استراحت کردن را بلد است
26 دقیقه
قسمت پنجم: گربه موجودی سرسخت است
27 دقیقه
قسمت ششم: گربه همیشه صادق است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گربه راهنمای ما
نویسنده
مترجممطهره حیدری
راویآرمان سلطان زاده، مهدی صفری، پژمان رمضانی
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گربه راهنمای ما

Atefetalebi
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نمی‌دانستم می‌شود از یک گربه آموخت و دیدم همین است و دیدم که سرسختی گربه را خیلی وقت‌ها دیدم که چطور برای رسیدن به آنچه می‌خواهد تلاش می‌کند و به حرف و نگاه دیگران اهمیت نمی‌دهد.
Nil
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتابی بود که راه و روش لذت بردن از زندگی رو از طریق یادگیری از گربه‌ها آموزش می‌داد. کتاب مفید و ارامش بخشی هستش.
سحر کشاورز
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
برای من که گربه دارم و عاشق گربه‌ام بینظیر بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گربه راهنمای ما

برای دریافت کتاب صوتی گربه راهنمای ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.