معرفی و دانلود کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

یازده قصه‌ی محلی شیرین و پرهیجان را که در شمار معروفترین داستان‌های افسانه‌ای جهان قرار دارند، در کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانید. این داستان‌ها به قلم نویسندگان نامداری از جمله هانس کریستین اندرسن نوشته شده و محمد قصاع آن‌ها را به فارسی برگردانده است.

درباره‌ی کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

مجموعه‌ای از یازده افسانه‌ی محلی مشهور در کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا گردآوری شده و محمد قصاع آن‌ها را به زبان فارسی برگردانده است. این قصه‌ها و حکایت‌ها اغلب دارای موجودات افسانه‌ای، قهرمانان و تبهکارانی هستند که همگی در طول داستان به نحوی با یکدیگر درگیر می‌شوند و می‌کوشند خواسته و هدف خود را محقق کنند. درحالی‌که مطالعه‌ی افسانه‌های فولکلور و محلی می‌تواند برای افراد گوناگون در هر سنی لذت‌بخش باشد، این آثار به طور ویژه روی کودکان و خردسالان تأثیر می‌گذارد و مضامین و درون‌مایه‌های این حکایت‌های افسانه‌ای به گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها برای سرگرمی و آموزش کودکان بهره گرفت.

افسانه‌های محلی برای قرن‌های متمادی بخشی از فرهنگ بشری بوده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. این حکایت‌ها و قصه‌های شیرین و افسانه‌ای، بخش مهمی از حافظه‌ی جمعی گروه‌های بشری را تشکیل می‌دهند. به این معنا که در اصل هیچ یک از آن‌ها مؤلف مشخصی ندارند و سینه‌به‌سینه از خلال اعصار گذشته در میان نیاکان ما نقل شده‌اند تا دست آخر به زمانه‌ای که ما در آن زندگی می‌‎کنیم رسیده‌اند. آن‌ها همچنین در زمان و تاریخ مشخصی تألیف نشده‌اند و از دیرباز نقل محافل گوناگون بوده‌اند. چرا که اساساً شکل‌گیری آن‌ها در لحظه‌ی مشخصی رقم نخورده و چه بسا در روندی تدریجی به درازای قرن‌های متمادی روایت آنان شکل گرفته و منسجم شده و به‌ صورتی‌ که اکنون آن‌ها را می‌خوانیم درآمده است.

در قرن‌های اخیر، کسانی همچون هانس کریستین اندرسن و برادران گریم، به جمع‌آوری این افسانه‌ها و حکایات خواندنی و شنیدنی پرداختند و کوشیدند آن‌ها را به صورتی مکتوب درآورند. در کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا که اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن پیش روی شماست، ده عنوان از این افسانه‌های محلی از سراسر جهان گردآوری شده و به کوشش محمد قصاع ترجمه شده است.

«جوجه اردک زشت»، «گرگ و هفت بزغاله»، «خورشید و باد»، «قصه‌ی سه خرس»، «مرغی به اسم هنی‌پنی»، «سه بره‌ی کوچولو»، «آنانسی عنکبوت»، «جوجه‌ی نصفه»، «پسرک نان خمیری»، «آسیابان و خرش» و «کلاه قرمزی» عناوین قصه‌هایی هستند که در کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا آن‌ها را می‌خوانید. این داستان‌ها در حقیقت بازنویسی حکایت‌ها و افسانه‌های کهنی هستند که از خلال قرن‌ها و چه بسا هزاره‌ها، به زمانه‌ی ما رسیده و به قلم نویسندگان مشهوری از سراسر جهان بازنویسی شده‌اند. از میان نویسندگان داستان‌های این مجموعه می‌توان به افرادی همچون هانس کریستین اندرسن و برادران گریم، که در شمار شاخص‌ترین چهره‌های ادبیات کودک و نوجوان در قرن نوزدهم قرار دارند، اشاره کرد.

افسانه‌های فولکلور و قصه‌های محلی این قدرت و پتانسیل را دارند که درس‌های مهم زندگی را به کودکان بیاموزند. بسیاری از این داستان‌ها دربرگیرنده‌ی درس‌های اساسی اخلاقی هستند و برای آموزش به کودکان در درک پیامدهای اعمال خود و ضرورت در نظر گرفتن اخلاقیات در بزنگاه‌های کوچک و بزرگ زندگی طراحی شده‌اند. برای مثال، داستان «گرگ و هفت بزغاله» که در ایران با نام‌های «بزبز قندی» و «شنگول و منگول و حبه‌ی انگور» نیز شناخته می‌شود، درباره‌ی اهمیت اعتماد و امنیت و نحوه‌ی تعامل کودکان با افراد غریبه نوشته شده است و آموزه‌ی مهمی را در این زمینه در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا به همت نشر افق تهیه و منتشر شده است و اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن در اختیار شما قرار دارد.

کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی داستان‌های شیرین و آموزنده‌ی کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا را به تمامی کودکان 7 تا 12 ساله پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم

روزی از روزها، قوی‌ترین و ضعیف‌ترین حیوان، یعنی ببر و آنانسی توی جنگل با هم روبه‌رو شدند. قورباغه‌ها زیر برگ‌ها پنهان شده بودند و به آن‌ها نگاه می‌کردند. وقتی آن‌ها با هم روبه‌رو شدند، آنانسی عنکبوت در برابر ببر چنان تعظیمی کرد که سرش به زمین خورد، ولی ببر اهمیتی به او نداد و فقط به آنانسی نگاه کرد.

آنانسی فریاد زد: «صبح‌بخیر جناب ببر! من خواهشی از شما دارم.»

ببر پرسید: «بگو ببینم چی می‌خواهی.»

عنکبوت گفت: «ای ببر، ما همه می‌دانیم که تو قوی‌ترین حیوان جنگلی. به‌خاطر همین اسم تو را روی چیزهای دیگر هم گذاشته‌اند. ما گل ببر داریم، داستان‌های ببر داریم، پروانه‌ی ببر داریم. خیلی چیزهای دیگر هم داریم که اسم تو را دارند، اما همه می‌دانند که من از همه ضعیف‌ترم. اسم مرا روی چیزی نگذاشته‌اند. ‌ای ببر، اجازه بده تا اسم مرا هم روی چیزی بگذارند تا مردم مرا هم بشناسند و من مشهور بشوم.»

ببر به آنانسی نگاهی کرد و گفت: «می‌خواهی اسمت را روی چی بگذارم؟»

آنانسی فریاد زد: «داستان‌ها، داستان‌هایی که شب‌ها وقتی خورشید پایین می‌رود، توی جنگل تعریف می‌کنیم، داستان‌هایی که درباره‌ی مار و گاو و پرنده و چیزهای دیگر است.»

فهرست مطالب کتاب

1: جوجه اردک زشت
2: گرگ و هفت بزغاله
3: خورشید و باد
4: قصه‌ی سه خرس
5: مرغی به اسم هنی‌پنی
6: سه برّه‌ی کوچولو
7: آنانسی عنکبوت
8: جوجه‌ی نصفه
9: پسرک نان‌خمیری
10: آسیابان و خرش
11: کلاه قرمزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجممحمد قصاع
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-6003-20-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب گرگ و هفت بزغاله - 11 افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.