معرفی و دانلود کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی

عکس جلد کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی
قیمت:
۲۰,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی

زوج محبوب رناتا و ویزویزک بار دیگر بازگشته‌اند... کری فگن در کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی داستان دختری به نام رناتا را روایت می‌کند که با دوست صمیمی و البته پرحرفش، ویزویزک ماجراجویی‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. در اثر حاضر آن دو تصمیم گرفته‌اند در یک مسابقه‌ی استعدادیابی شرکت کنند، اما اوضاع آن‌گونه که تصور می‌کنند پیش نمی‌رود و آن‌ها را با دردسرهای زیادی مواجه می‌کند.

درباره‌ی کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی

اگر کتاب «زیردریایی مقوایی»، مجلد اول مجموعه کتاب‌های گرگی و ویزویزک به قلم کری فگن (Cary Faga) را مطالعه کرده‌ باشید، حتماً با «رناتا ولفمن» آشنایی دارید. دخترکی شیطان، عجیب‌وغریب، دوست‌داشتنی و البته کمی سربه‌هوا که میانه‌ی چندان خوبی با رفاقت و دوستی ندارد. او ترجیح می‌‌دهد اوقاتش را تنهایی و در خانه‌ سپری کند. زمانی که می‌تواند در خانه بنشیند، کتابی در دست بگیرد و شروع به مطالعه کند، چرا باید با اختصاص دادن وقتِ عزیزش به معاشرت با دیگران، برای خودش زحمت درست کند؟ مگر ارتباط با دیگران چیزی جز مزاحمت به همراه دارد؟ البته باید اشاره کنیم که گوشه‌گیر و منزوی لقب دادن رناتا چندان منصفانه نیست. او قبل‌تر ثابت کرده که اگر لازم باشد، می‌تواند به فردی خونگرم و اجتماعی تبدیل شود. آنچه که او را از دوستی با دیگران باز می‌دارد، نه گوشه‌گیر بودنش، که عقیده‌ای است که در این باره دارد: دوستی با دیگری هیچ چیز جز دردسر نیست...

در مجلد قبلی مشاهده کردیم که حین انجام یک آزمایش علمی، به یک باره سروکله‌ی پسرک پرحرف همسایه پیدا می‌شود و می‌توانید حدس بزنید که در ابتدا چندان تأثیر خوشایندی بر رناتا نمی‌گذارد. با این همه، او به‌مرور زمان بدل به دوست او -در واقع اولین و بهترین دوست او- می‌شود. تا جایی که رناتا مشتاقانه پسرک را در تمام آزمایش‌های علمی عجیب‌وغریب خویش، شریک می‌کند.

در کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی (Band on the Run: Wolfie and Fly) یک بار دیگر ماجراهای رناتا و ویزویزک را پی می‌گیریم. رناتا، درست مثل همیشه، دلش می‌خواهد بنشیند یک گوشه و کتاب بخواند، اما مگر رفیق پرحرفش (که به ویزویزک معروف شده) اجازه می‌دهد؟ ویزویزک یک مزاحم واقعی است... ماجرای اصلی از جایی آغاز می‌شود که ویزویزک گرگی (رناتا) را متقاعد می‌کند تا عضو گروه موسیقی یک‌نفره‌اش شود تا از طریق تمرین کردن با یکدیگر بتوانند در مسابقه‌ی استعدادیابی مدرسه شرکت کنند. اگرچه گرگی ترجیح می‌دهد تنها باشد، کتاب بخواند و آزمایش‌های علمی انجام دهد، اما نواختن درام در یک گروه راک به‌ نظرش بسیار جذاب و سرگرم‌کننده می‌آید.

درنهایت، آنچه که گرگی و ویزویزک برای رسیدن به آن تلاش کرده بودند، محقق می‌شود. تا به خود بیایند، متوجه می‌شوند که روی صحنه‌ی اجرا ایستاده‌اند و در مقابل صدها نفر اجرا می‌کنند؛ اما مشکل اصلی از جایی آغاز می‌شود که جمعیت از کنترل خارج می‌شود، هیاهویی در می‌گیرد و حالا گرگی و ویزویزک باید راه هوشمندانه‌ای را برای فرار از مهلکه‌ی پیش‌آمد پیدا کنند!

کری فگن کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی را اولین بار در سال 2018 منتشر کرد. این اثر توسط رژینا قوامی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات پرتقال در اختیار مخاطبین خردسال قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گرگی و ویزویزک

مجموعه گرگی و ویزویزک (Wolfie and Fly) از داستان‌هایی به‌هم‌پیوسته تشکیل شده که وقایعشان حول محور دو شخصیت شیطان و سربه‌هوا می‌گذرد: یکی رناتا ولفمن، ملقب به گرگی، و دیگری، پسری پرحرف و پردردسر، ملقب به ویزویزک! در طول داستان‌های مجموعه‌ی گرگی و ویزویزک مدام دو شخصیت نامبرده را در حال آتش سوزاندن و شیطنت کردن می‌بینیم. البته شیطنت‌های ایشان از آن دست شیطنت‌هایی که حرص آدم را درمی‌آورد نیستند، بلکه شیطنت‌های به اصطلاح بامزه و دلنشین‌اند.

سری کتاب‌های گرگی و ویزویزک توسط انتشارات خوب «پرتقال» به چاپ رسیده‌اند. نگارش این مجموعه جوایز و افتخاراتی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده که از میان آن‌ها می‌توان به «کتاب منتخب CBC در سال 2017» و «برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب New York Public Library در بخش ادبیات کودک» اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی

  • داستانی کلاسیک درباره‌ی تخیل، دوستی، گروه‌های موسیقی راک و تعقیب‌وگریز هلیکوپتر، آن هم با سرعت بالا! (وبسایت آمازون)

  • یک ماجراجویی وحشیانه! دوستی زوج گرگی و ویزویزک سرگرم‌کننده است و می‌توان با آن ارتباط گرفت. کتاب مسابقه‌ی استعدادیابی به مخاطبان نشان می‌دهد مزایای تجربه‌ی امور جدید چیست و فراتر رفتن از منطقه‌ی امن خود چه سودی دارد. (مجله‌ی بوک لیست)

  • داستانی زیبا، به همراه 9 فصل کوتاه که برای نوجوانانی که می‌خواهند شروع به خواندن کتاب‌های فصلی (chapter book) کنند، بسیار مناسب است. این کتاب را توصیه می‌کنیم. (مجله‌ی CM)

(توضیحی در رابطه با کتاب‌های فصلی: این کتاب‌ها عموماً برای رده‌ی سنی 7 تا 10 سال در نظر گرفته می‌شوند و آن گروه از آثار را در بر می‌گیرند که اگرچه خود حاوی تصاویر فراوانی هستند، بر خلاف کتاب‌های تصویری، داستان را از طریق نثر (و نه تصاویر) بیان می‌کنند. آثاری چنین این فرصت را برای خواننده فراهم می‌کنند تا هر فصل را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه به پایان ببرد. درنهایت این که کتاب‌های فصلی یا chapter book آثاری داستانی، با حجم و پیچیدگی متوسط هستند.)

کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی مناسب چه کسانی است؟

کودکان متعلق به رده‌ی سنی 7 تا 12 سال، مخاطبین اصلی کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی از کری فگن به شمار می‌روند.

با کری فگن بیشتر آشنا شویم

کری فگن (Cary Fagan) متولد سال 1957 و اهل کشور کاناداست. او بیش از همه به واسطه‌ی آثار داستانی کوتاه و بلندی که در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به نگارش درآورده، شناخته می‌شود. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «زیردریایی مقوایی»، «گرگی و مگس»، «زندگی من در بین میمون‌ها» و «دانشجو» اشاره کرد. کتاب‌های کری فگن تاکنون به اغلب زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و از سوی مخاطبین خردسال با استقبالی فوق‌العاده مواجه گشته‌اند. این آثار، افتخاراتی را نیز نصیب خالق خود نموده‌اند؛ از جمله نامزدیِ دریافت جوایزِ ادبی ادگار، Trust Fiction، Scotiabank Giller و تورنتو را.

در بخشی از کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی می‌خوانیم

گرگی یک لحظه درنگ کرد. عشق افراطی بچه‌های دیگر به عروسک‌ ‌پارچه‌ای‌ را درک نمی‌کرد. می‌دید که بقیه‌ی بچه‌ها چطور با عروسک‌هایشان حرف می‌زدند، باهاشان بازی می‌کردند و بغلشان می‌گرفتند. عروسک پارچه‌ای‌ها فقط از پارچه‌ و موادی بر‌ای پر کردن داخلشان ساخته شده بودند! واقعی که نبودند.

اما حتی گرگی هم یک عروسک داشت. وقتی کوچک بود، عمو باب عروسک را به او داده بود. خرگوشی بود که عمو باب به‌خاطر موهای نرمش، اسمش را گذاشته بود کُرکی. تا اینکه یک روز گرگی تصمیم گرفت کُرکی را توی وان حمام بگذارد تا ببیند شناور می‌مانَد یا نه. کُرکی شناور ماند؛ اما از آن به بعد موهایش دیگر هیچ‌وقت کُرکی نبود. دختر به اتاقش رفت و کرکی را زیر تختش پیدا کرد. به اتاق نشیمن برگشت و آن را به ویزویزک نشان داد.

«همین؟ فقط یکی؟»

«مگر چندتا لازم داریم؟»

ویزویزک سرش را تکان داد و گفت: «من کلی عروسک دارم. یک جمعیت بزرگ می‌خواهیم. می‌روم بیاورمشان.»

ویزویزک دوباره رفت. گرگی سعی کرد پشت سرش فریاد بزند که می‌تواند مثل بچه‌ی آدم از در رد بشود؛ اما ویزویزک صدایش را نشنید. چند دقیقه بعد، یک گورخر عروسکی از پنجره به داخل پرتاب شد. بعدش یک خرس، یک مار، یک شیر، یک لاک‌پشت، یک سگ، یک میمون، یک خرس دیگر به‌علاوه‌ی یک عالمه عروسک دیگر هم پرتاب شدند داخل. آخر از همه، خود ویزویزک بود؛ البته اول کلاه خال‌خالی‌اش آمد.

پسر که کلاه نوک‌تیزش را صاف‌وصوف می‌کرد، گفت: «خیلی خب. بیا عروسک‌ها را بچینیم روی کاناپه. می‌توانی کمک کنی.»

گرگی یک گورخر برداشت و پرتش کرد روی مبل. ویزویزک گفت: «این‌جوری که نه.» او گورخر را برداشت و به حالت نشسته درش آورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: گرگِ خوابیده
فصل دو: یک لطف کوچولو
فصل سه: دنگ بوم دیش بوم
فصل چهار: کلاه‌های نوک‌تیز
فصل پنج: عروسک پارچه‌ای
فصل شش: خانم‌ها و آقایان
فصل هفت: بالا و بالاتر، آن دوردست‌ها
فصل هشت: مسابقه
فصل نه: جشن
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی
نویسنده
مترجمرژینا قوامی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-462812-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی

برای دریافت کتاب گرگی و ویزویزک 2: مسابقه‌ استعدادیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.