معرفی و دانلود کتاب گفتگو با کودک نوپا: 75 فعالیت مفرح و بازی‌های تعاملی که به کودک شما آموزش می‌دهد تا گفت‌وگو کند‬

عکس جلد کتاب گفتگو با کودک نوپا: 75 فعالیت مفرح و بازی‌های تعاملی که به کودک شما آموزش می‌دهد تا گفت‌وگو کند‬
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با کودک نوپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با کودک نوپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگو با کودک نوپا: 75 فعالیت مفرح و بازی‌های تعاملی که به کودک شما آموزش می‌دهد تا گفت‌وگو کند‬

زبان ضروری‌ترین مهارت ارتباطی انسان است و آموزش موثر آن به کودکان در رشد ذهنی و تحصیلی آن‌ها نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند. ترسا لایکو و لورا لایکو در کتاب گفتگو با کودک نوپا تمریناتی را به شما می‌آموزند که به‌مدد آن می‌توانید مهارت گفتاری کودک خود را تقویت کنید. این دو نویسنده، آسیب‌شناس و متخصص زبان گفتار هستند که در این مسیر راهنمای شما خواهند بود.

درباره‌ی کتاب گفتگو با کودک نوپا

هدف از تدوین این اثر ارائه‌ی راهکارهایی‌ست که به کمک آن‌ها مهارت زبانی کودکتان را تقویت کنید و از طریق مکالمه و بازی توانایی گفتاری او را بیش از پیش شکوفا نمایید. در کتاب گفتگو با کودک نوپا (Talking with Your Toddler) با شیوه‌هایی تخصصی آشنا می‌شوید که کمک می‌کنند بر رشد ذهنی کودک خود تمرکز بیشتری داشته باشید و در مسیر یادگیری، او را به‌نحو مؤثرتری تشویق کنید.

مغز انسان در سه سال نخست زندگی او به تکامل می‌رسد یا به اصطلاح سیم‌کشی می‌شود. بنابراین این بازه‌ی زمانی برای تمرکز بر یادگیری لغات تازه و تقویت مهارت‌های زبانی کودک اهمیت بسیاری دارد. از طرفی توجه روزانه به کودک و گفت‌وگو با او از ساده‌ترین و موثرترین راه‌های تقویت گفتار و افزایش دایره‌ی لغات اوست. درگیر و مشغول نگه‌داشتن کودک با بازی‌های سرگرم‌کننده و استفاده از زمان‌های مرده‌ای مثل رانندگی برای گفت‌وگو با او از دیگر راهکارهایی هستند که به والدین پرمشغله‌تر توصیه می‌شوند.

در پایان باید گفت ترسا لایکو (Teresa Laikko) و لورا لایکو (Laura Laikko)، به‌عنوان نویسندگان کتاب، به این مسئله معترف‌اند که اثر حاضر جایگزینی برای درمان مشکلات گفتاری کودک شما نیست، اما قادر است مهارت‌هایی را به شما بیاموزد که با توسل به آن‌ها به ارزیابی توانایی گفتاری کودکان خود بپردازید و آن را بهبود ببخشید. همچنین در این زمینه منابع مفیدی به شما معرفی می‌شوند که درنهایت در کنار تلاش شما منجر به تکامل مهارت‌های زبانی فرزندتان خواهد شد.

کتاب گفتگو با کودک نوپا، با ترجمه‌ی بتول ملائی و مهری عابدینی از سوی انتشارات مبانی منتشر شده است.

کتاب گفتگو با کودک نوپا مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کار با کودکان 2 تا 5 سال تدوین شده و والدین در خانه، معلمان در کلاس درس و یا درمانگران در کلینیک به یک اندازه می‌توانند از آموزه‌های ساده و کاربردی آن بهره ببرند.

با ترسا یاککو و لارا یاککو بیشتر آشنا شویم

ترسا یاککو یک متخصص آسیب‌شناسی زبان گفتار است که بیش از سی سال در زمینه‌های مختلف کار کرده است. او در مدارس و خانه‌ی سلامت فعالیت دارد و دارای تجربیات پاتولوژیک خصوصی موفق است. یاککو سخنران دو زبانه‌ی اسپانیایی و انگلیسی است و خدمات گوناگونی را برای نوزادان، کودکان نوپا، کودکان مدرسه و بزرگسالان ارائه می‌دهد. ترسا همچنین با مراجعانی که مبتلا به اوتیسم، آپاکسیا، مشکلات روانی و اختلالات تأخیر در تلفظ و زبان هستند، کار کرده است. او عضو انجمن آمریکایی شنوایی گفتار و زبان است و هم‌اکنون در فونیکسِ آریزونا زندگی می‌کند.

لارا یاککو نیز همچون مادرش، ترسا یاککو، آسیب‌شناس زبان گفتار است و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه آریزونای شمالی دریافت نموده. به‌علاوه او از همین دانشگاه مدرک لیسانس زبان انگلیسی و هنرهای مدرن دارد. لارا یاککو تاکنون خدماتی را برای کودکان نوپا، دانش‌آموزان و بزرگسالان ارائه داده و با مبتلایان به اوتیسم، آپاکسیا و افراد دارای اختلالات تأخیر در تلفظ و زبان کار کرده است. او عضو انجمن آمریکایی شنوایی گفتار و زبان است و هم‌اکنون در فونیکس آریزونا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب گفتگو با کودک نوپا می‌خوانیم

به عنوان یک خانواده، ما اغلب دعوت می‌کنیم که مراحل مختلفی مانند مراسم عروسی، تولد و فارغ‌التحصیلی را جشن بگیریم. این‌ها فرصت‌های عالی برای شکوفاسازی واژگان کودکتان هستند و زبان آن‌ها را در یک محیط جدید تمرین می‌دهد. کلمات عروسی می‌تواند شامل عروس، داماد، حلقه، دختر گل، حجاب، لباس، حامل حلقه، راهرو و کیک عروسی باشد. این موارد را با کودکتان تمرین کنید (در وقت مناسب، البته). آن‌ها را تشویق کنید تا در هنگام جشن از کلمات استفاده کنند. عروسی برای کودکان کوچک می‌تواند سخت باشد.

ما فعالیت‌های آرام مانند رنگ‌آمیزی کتاب‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی (در سکوت) را برای سرگرم نگه‌داشتن آن‌ها توصیه می‌کنیم. به یاد داشته باشید که میان وعده‌های کوچک نیز وجود دارد. غلات در کیسه‌ی زیپ‌دار می‌تواند مناسب باشد. اگر در عروسی بدون کودکتان حضور داشته باشید، بعد از این مراسم، عکس‌های آن را به نمایش بگذارید و مراسم را توضیح دهید. این داستان برای یکی از دوستان ما اتفاق افتاده است: او از یک بچه جوان در مورد تعطیلات آخر هفته پرسیده بود. پسر کوچک جواب داد که با والدینش در عروسی شرکت کرده است. متأسفانه عروس و داماد را ندیده بود. از فرصت استفاده کنید تا بهترین وضعیت را ایجاد کنید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: زبان و کودک نو پای شما
بخش دوم: استراتژی‌ها
بخش سوم: فعالیت‌های صبحگاهی
بخش چهارم: فعالیت‌های بعدازظهر
بخش پنجم: فعالیت‌های شبانه
بخش ششم: کارها و گردش‌ها
بخش هفتم: تعطیلات و مناسبت‌های خاص
بخش هشتم: خواندن با کودک نو پای شما
بخش نهم: احساسات ارتباطی
بخش دهم: آمادگی برای پیش‌دبستانی
بخش یازدهم: تشویق برای صداهای گفتاری
بخش دوازدهم: صنایع دستی
بخش سیزدهم: بایدها و نبایدهای فناوری
بخش چهاردهم: وقتی به متخصص مراجعه می‌کنید
منابع
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگو با کودک نوپا: 75 فعالیت مفرح و بازی‌های تعاملی که به کودک شما آموزش می‌دهد تا گفت‌وگو کند‬
نویسنده،
مترجمبتول ملائی، مهری عابدینی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-95781-6-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتگو با کودک نوپا

Sara Asadpour
۱۴۰۲/۵/۱۹
سلام وقتی این کتاب را تهیه کردم فکر میکردم چند راهکار برای زودتر به زبان امدن کودک است، خوشبختانه یک کتاب جامع تری است. چندین بازی پیشنهاد داده، نحوه اماده کردن کودک از لحاظ روحی قبل از شروع پیش دبستانی، و در مورد چگونه ارتباط گرفتن با کودک و درک احساساتش صحبت کرده است، به نظرم برای والدینی که فرزندان ۲تا۶سال دارند مناسب است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گفتگو با کودک نوپا

برای دریافت کتاب گفتگو با کودک نوپا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.