معرفی و دانلود کتاب گمشده شهرزاد

عکس جلد کتاب گمشده شهرزاد
قیمت:
۹۹۶۰۰ 49800 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گمشده شهرزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گمشده شهرزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گمشده شهرزاد

سوزان فلچر با اقتباس از قصه‌های هزار و یک شب، داستان‌ها و حوادثی جذاب را در کتاب گمشده شهرزاد به تصویر می‌کشد. پادشاه هر شب همسری اختیار می‌کند و بامداد آن را به قتل می‌رساند تا اینکه با شهرزاد ازدواج می‌کند و او هر شب قصه‌ای تازه را برایش روایت می‌کند. همین سبب می‌شود تا زنان بسیاری از مرگ توسط پادشاه در امان بمانند. این کتاب برنده و نامزد جوایز متعددی شده است.

درباره‌ی کتاب گمشده شهرزاد:

شهرزاد شهربانویی که برای نجات جان دخترانِ دمِ‌بخت سرزمینش، هزار و‌ یک‌ شب قصه تعریف کرد. شهرزاد با تعریف آن‌ها خود به یک قهرمان بدل شده بود. قصه‌ها می‌توانند جان آدم‌ها را هم نجات بدهند! او همسر پادشاهی شد که هر شب یک زن را می‌کشت و تنها با تعریف قصه توانست از کشته شدن هزاران زن جلوگیری کند.

پادشاه هر روز به شهرزاد اجازه می‌دهد یک روز دیگر زندگی کند به شرطی که قصه‌اش آنقدر جالب باشد که توجه‌اش را جلب کند. بعد از گذشت تقریباً هزار شب قصه‌های شهرزاد رو به اتمام است و اینجاست که شخصیت محوری دیگر کتاب یعنی مرجان حضورش پررنگ‌تر می‌شود؛ مرجان که زیبایی چندانی ندارد و یک پایش هم لنگ است باید به شهرزاد کمک کند تا قصه‌هایی پیدا کند که پادشاه قبلاً آن‌ها را نشنیده باشد...

به نظر برخی از محققان سرچشمه‌ی داستان حاضر از هند است و بعدها به ایران نیز رسیده. از طرفی دیگر بسیاری نیز بر این باورند که این داستان از یکی از کتاب‌های گمشده ایرانی به نام هزار افسانه سرچشمه گرفته است.

آنتوان گالان در سال 1704 برای اولین بار شهرزاد و داستان‌هایش را به غربی‌ها معرفی کرد. بعد از آن بود که این قصه‌ها در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفتند و با گذشت سال‌ها همچنان به شیوه‌های مختلف تعریف و تکرار می‌شوند.

سوزان فلچر برای نگارش کتاب گمشده شهرزاد (Shadow Spinner) کتاب هزار و یک‌ شب ترجمه‌ی ریچارد اف. برتون را منبع اصلی خود قرار داد. گرچه فلچر شخصیت‌های جدید و حوادث پشت پرده به ‌رمانش افزوده اما تلاش کرده تا از حوادث اساسی ترجمه برتون فاصله نگیرد. از آنجایی که اسامی شخصیت‌ها در قصه شهرزاد فارسی هستند، فلچر به داستانش حال‌و‌هوایی ایرانی داده و جایی که شخصیت‌هایی خارج از قصه اصلی ساخته، نام‌های ایرانی برای آن‌ها برگزیده است.

شهرزاد و دنیازاد، همچنین شهریار و برادرش در قصه اصلی وجود دارند. مرجان، ایاز، میترا، قصه‌گوی بازار و اغلب شخصیت‌های دیگر زاده تخیل فلچر هستند. شخصیت زینب از یکی از قصه‌هایی که شهرزاد تعریف می‌کند یعنی از قصه «دلیله محتاله و دخترش زینب» اقتباس شده است.

جوایز و افتخارات کتاب گمشده شهرزاد:

- برای جایزه هیئت داوران خوانندگان جوان برای کتاب‌های نوجوان در سال 2003
- نامزد جایزه کتاب گنبد طلایی ورمونت در سال 2000
- بهترین کتاب سال به انتخاب «اسکول لایبری ژورنال» امریکا
- کتاب ویژه شورای کتاب کودک
- راه‌یافته به فهرست کتاب‌های مناسب رشد

کتاب گمشده شهرزاد مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی به ویژه دوستداران قصه‌های هزار و یک شب خواندن رمان گمشده شهرزاد را به هیچ وجه از دست ندهند.

سوزان فلچر را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده‌ای آمریکایی است که تاکنون شش رمان برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآورده است. سوزان فلچر (Susan Fletcher) کارشناسی علوم خود را از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا و کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی خود را از دانشگاه میشیگان دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب گمشده شهرزاد می‌خوانیم:

معلولیت فقط یک شکل ندارد. منظورم این نیست که آدم‌ها به ‌اشکال مختلف، مثلاً از دست یا از پا یا از زانو، فلج می‌شوند. منظورم این است که انسان از قلب هم ممکن است فلج شود. انسان ممکن است با تمام وجود به‌ کسی خشم بگیرد. در آن‌صورت سنگینی چنین خشمی بر قلب خود او هم فشار می‌آورد و آن را به‌چنان شکل غیرعادی و غریبی درمی‌آورد که زیر سنگینی آن همیشه عذاب خواهد کشید. چنین فردی پس از مدتی، هنگامی‌که به ‌درد عادت کرد، درست مثل من که به پا درد عادت کرده‌ام، دیگر درد نکشیدن را فراموش می‌کند. او اصلاً درد کشیدن را فراموش می‌کند.

برگشتم تا فرار کنم اما مرد شالم را گرفت، از زمین بلندم کرد و روی دوشش انداخت. تقلاکنان به او لگد می‌زدم اما بی‌فایده بود. در، پشت سر ما بسته شد. مرد با چنان ملایمتی مرا به‌ زمین گذاشت که حیرت کردم. «مهمان داریم.»

شعله چراغی لرزید و در یکی از گوشه‌های کم نور انتهای اتاق، قصه‌گو را در‌حالی‌که ایاز هم کنار او نشسته بود، دیدم. «کبوترک؟»

مرد کنار رفت و قصه‌گو با چراغ به‌طرف من آمد. او در همان‌حال گفت: «کبوترک، چه بلایی سرت آورده‌اند؟»

هراسان و از گوشه چشم به مرد نگاه کردم. مرد چهارشانه، قوی‌هیکل و میانسال بود. یکی از چشمان او، همان که رد زخم چهره‌اش از آن می‌گذشت، به ‌نظر بسته می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
یادداشت نویسنده
بخش‌هایی از نامه‌ی نویسنده به‌ مترجم
سپاسگزاری
1: پشت درهای حرمسرا
2: شهرزاد
3: آرزو
4: همدم لنگ شهرزاد
5: فریادرَسِ شهرزاد
6: ایوان
7: زینبِ دیوانه
8: مخالف
9: بازار
10: اسم دو کلمه‌ای
11: من همیشه حقیقت را می‌فهمم
12: اجازه نمی‌دهم!
13: باید ایستادگی می‌کرد
14: خمره‌ی روغن
15: فقط یک دوست
16: ورود ممنوع
17: همچون ملکه بَدور
18: زندانی
19: اسم رمز
20: ابومسلم
21: نقشه‌ای از سر نومیدی
22: شهریار
23: تپه‌های سبز
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گمشده شهرزاد
نویسنده
مترجمحسین ابراهیمی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات371
زبانفارسی
شابک978-600-296-028-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۶۰۰ 49800 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گمشده شهرزاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گمشده شهرزاد

برای دریافت کتاب گمشده شهرزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.