معرفی و دانلود کتاب ایلیاد هومر

عکس جلد کتاب ایلیاد هومر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایلیاد هومر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایلیاد هومر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایلیاد هومر

رد خونی که روی زمین ریخته را می‌بینی؟ دنباله‌اش را بگیر تا به بدن‌های خونین جنگجویان، برج و باروی آتش گرفته‌ی شهر و نگاه خیره‌ی الهگان سنگدل برسی... روایت خونین حماسه‌ی ایلیاد در کتاب ایلیاد هومر توسط نیک مک کارتی به زبانی ساده‌ برای نوجوانان بازنویسی شده‌ است.

درباره‌ی کتاب ایلیاد هومر

ایلیاد هومر (The Iliad) داستان جنگ نه‌ساله‌ی یونانیان و مردمان شهر تروی است.

همه‌چیز از آن‌جایی آغاز می‌شود که پاریس، شاهزاده‌ی تروایی، هلن را که زیباترین زن سرزمین یونان است از دست منلاس، پادشاه اسپارت می‌دزدد. یونانیان به فرماندهی آگاممنون، برای بازگرداندن هلن پا به این جنگ خونین می‌گذارند. اما مردمان تروی حاضر به پس دادن هلن نیستند. از اینجا به بعد ما وارد جهانی پر از نبردهای خونین، انتقام‌های سهمگین قهرمانان از یکدیگر، نفرین‌های خدایان و... می‌شویم.

معرفی و دانلود کتاب ایلیاد هومر

داستان ایلیاد در زمانی رخ می‌دهد که ایزدان در سرنوشت انسان‌ها دخالت می‌کردند. قهرمان‌ها و جنگاوران یونانی همیشه بازیچه‌ی تقدیری بود‌ه‌اند که خدایان برای آن‌ها رقم می‌زدند. در نخستین روزهای لشکرکشی یونانیان، وقتی آگاممنون با سپاهش در دریا به طرف تروی در حرکت است. دریا ناآرام می‌شود و کشتی‌های یونانی توان بیرون آمدن از طوفان را ندارند. خدایان به آگاممنون دستور می‌دهند که برای جان سالم به در بردن از این طوفان باید فرزندش ایفی‌ژنی را قربانی کند. حالا آگاممنون در این لحظه باید چه کند؟ اگر فرزندش را نکشد مورد نفرین خدایان قرار می‌گیرد. اگر او را بکشد، خون بی‌گناهی را ریخته که باید تاوانش را با مرگ خونین خودش بدهد

روایت‌های ایلیاد، هزارتوی پیچیده‌ای است پر از داستان‌هایی که مردمان یونان باستان سینه به سینه برای فرزندان خود نقل می‌کردند و هومر نابینا، نابغه‌‌ای بود که تمام این روایت‌های پراکنده را در یک اثر جاودان کنار همدیگر گرد آورد و نتیجه اثری شد که ذهن غربی تاریخ، منطق و فلسفه‌اش را روی دالان‌های این هزارتوی پیچیده بنا کرد. چه چیزی پشت تمام این خون‌ها و فریادها و نجواها در ایلیاد است که آن را تبدیل به شاهکار تمام دوران‌ها کرده است؟ ما در ایلیاد تنها با یک داستان پر پیچ وخم از یک جنگ اسطوره‌ای طرف نیستیم، در جهان اسطوره‌ای ایلیاد، انسان، عروسکی است در دست بی‌رحم تقدیر، موجودی است که در پیچیده‌ترین لحظات باید دست به انتخاب بزند. این‌ها در کنار صدها زیرمتن دیگر در این داستان باعث شده است که ما امروز، هزاران سال بعد از نگارش ایلیاد، جهان خودمان را در سایه‌ی خواندن دوباره‌ی این کتاب ببینیم.

نیک مک کارتی (Nick McCarty) که خودش شیفته‌ی روایت‌های اسطوره‌ای است این اثر را برای نوجوانان به زبانی ساده، جذاب و گیرا بازنویسی کرده است.

در نکوداشت کتاب ایلیاد هومر

  • یک متن هیجان انگیز با تصویرسازی‌های اکشن، نسخه‌ای قابل دسترس از یک متن کلاسیک خلق می‌کند. (School Library Journal)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ایلیاد هومر

  • در سال 2004 یک فیلم سینمایی به نام تروی (Troy) به کارگردانی ولفگانگ پترسن (Wolfgang Petesen) ساخته شد که به روایت جنگ آشیل و هکتور، دو قهرمان سپاه یونان و تروی پرداخت.
  • اسب تروایی (The Trojan Horse) فیلم دیگری از روایت ایلیاد هومر است که به ماجراهای سال پایانی این جنگ می‌پردازد. کارگردانی این فیلم را جورجو فرونی (Giorgio Ferroni) بر عهده داشت.

کتاب ایلیاد هومر مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان، علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی و اسطوره‌ای، تمام طرفداران روایت‌های اساطیری و تاریخی، علاقه‌مندان به تراژدی‌های یونانی و متون نمایشی یونان باستان از کتاب ایلیاد لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب ایلیاد هومر می‌خوانیم

بر فراز دریای سیمین، سپیده‌دم از راه رسید و با پرتوهای خورشید، نوک برج‌های دروازه‌های تروی را آشکار کرد. چشمان تیزبین، زنانی را می‌دیدند که از بالای دیوارها دنبال نشانه‌ای از شوهران، پسران و عزیزان خود می‌گشتند. هنگامی که خورشید بر بلندای کشتی‌های ناوگان دریایی یونانیان تابید، یونانیان همانند سگانی شکاری آماده‌ی حمله بودند. آگاممنون تشنه‌ی جنگ، پیشاپیش آنان ایستاده بود و جنگجویان یونانی منتظر فرمان شهریار خود بودند.

آنان منتظر ماندند...

آن‌سوی خندق یونانیان، جنگجویان ترویی دسته دسته گرد فرماندهان خود جمع می‌شدند. جوانان بلندآوازه‌ی ترویی دور هکتور بزرگ حلقه زدند. هکتور به میان جنگجویانش رفت و آنان را به مبارزه تشویق کرد. آنان باید ناوگان دشمن را به آتش می‌کشیدند و تمام یونانیان را بی‌رحمانه از دم تیغ می‌گذراندند. چیزی به آغاز جنگ نمانده بود.

آگاممنون نگاهی به لشکریانش انداخت و نستر به نشانه‌ی ادای احترام نیزه‌اش را بلند کرد. اولیس هم شمشیرش را بالا برد. دایامیدیز و آژاکس منتظر ماندند... آنان منتظر دستور حمله بودند تا شاید نخستین کسانی باشند که وارد میدان جنگ می‌شوند.

آگاممنون نیزه‌اش را بلند کرد و فریاد کشید: «حمله!»

جنگجویان مهارنشدنی همانند موجی خروشان به داخل خندق ریختند. آن‌ها زمان چندانی تا درگیری با دشمن نداشتند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
آغاز داستان
ایزدان مداخله‌گر
هزار کشتی به سوی تروی حرکت می‌کنند
محاصره‌ی تروی
خشم آگاممنون
آزمون
مبارزه‌طلبی
نبرد تن‌به‌تن
نبرد آغاز می‌شود
نبرد ادامه می‌یابد
هکتور
دیدار قهرمانان
خاکسپاری
باز هم نبرد
پیام زئوس
عذرخواهی
شبیخون
نبرد!
نشانه‌ها
ایزدان مداخله‌گر
پتروکلس به میدان می‌رود
اندوه آشیل
زره آشیل
آشیل و هکتور
زئوس دخالت می‌کند
پیرمردی دلیر
سرانجام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایلیاد هومر
نویسنده،
مترجمحسین ابراهیمی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-964-369-470-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایلیاد هومر

علی جعفریان
۱۴۰۳/۱/۱
واقعا برای کسایی که عاشق داستان‌های جنگی هستن جذاب بود.
داستان در مورد مردی اس که به شخصی جا اقامت میدهد ولی این شخص زن او را گول زده و با خود به کشورش می‌برد این مرد برادر خود را همراه میسازد تا زن خود را برگرداند و در میان جنگ تروا شکل میگیرد و ۱۰ سال به طول می‌انجامد و با قهرمانی آشیل ادامه میابد و...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ایلیاد هومر

برای دریافت کتاب ایلیاد هومر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.