معرفی و دانلود کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب

عکس جلد کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب

کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب نوشته‌ی محسن رستمی و مژگان توفیقیان، به بررسی آداب و رسوم، فرهنگ و جاذبه‌های نواحی اعراب نشین کشور پرداخته است.

خوزستان نخستین تجلیگاه تمدن کهن ایرانی و یکی از کهن‌ترین مناطق فرهنگ فلات ایران از هزاره‌ی قبل از میلاد است. قوم عرب یک از اقوام بسیار قدیمی مهاجر به این ناحیه از سرزمین ایران به شمار می‌رود. از اینکه ورود آن‌ها به این منطقه در چه تاریخی و در عهد کدام پادشاهان ایرانی بوده، اطلاع درستی در دست نیست. اصلی‌ترین قلمروهای استقرار هم‌میهنان عرب در ایران عبارتند از: استان خوزستان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان، بوشهر، هرمزگان و ایلام.

در بخشی از کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب می‌خوانیم:

دزفولی‌ها
دزفول نام یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است که مردمان ساکن در آن با عنوان دزفولی‌ها شناخته می‌شوند و پیرو مذهب شیعه هستند. این مردم از تبار پارسی می‌باشند و با گویش فارسی و لهجه‌ی دزفولی تکلم می‌کنند.

شوشتری‌ها
شوشتری‌ها به مردمی اطلاق می‌شود که در شهرستان شوشتر زندگی می‌کنند و پیرو آداب و رسوم آن شهر هستنند. گویش شوشتری‌ها بسیار شبیه به دزفولی هاست و افراد نا آشنا نمی‌توانند آن‌ها را از هم تفکیک کنند.
شوشتریان به عنوان مردمانی صلح‌جو شناخته می‌شوند. آن‌ها از قدیمی‌ترین مردمان خوزستان هستند که سال‌هاست در کنار دیگر ساکنان این استان همچون بختیاری‌ها و عرب‌ها زندگی می‌کنند. از بعد فرهنگی این مردم تعداد زیادی از افراد تحصیل کرده را در خود جای داده‌اند و از نظر سطح سواد در رده‌ی نسبتاً بالایی قرار دارند.

فهرست مطالب کتاب

قوم عرب
طوایف و تیره‌ها
مروری بر پوشش عرب‌های خوزستان
زبان
جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران
فرهنگ و آداب و رسوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-6598-00-2
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب

میلاد جهانبخشی
۱۳۹۸/۵/۲۷
اون عکسع روی اون کتاب قوم عرب اون پل لالیه که لالی از شهرهای بختیاری نشینه چه ربطی داره به عربا
محمد عارف نظر
۱۴۰۲/۷/۳
به اندازه یه برگه A4 هم مطلب مفید توش نبود
وفا علوی
۱۳۹۹/۶/۲۳
اشنایی با اغشار قوم وسنن رو خیلی خوب توضیح داده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب

برای دریافت کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم عرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.