معرفی و دانلود کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد

عکس جلد کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد

کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد نوشته‌ی محسن رستمی و مژگان توفیقیان، به بررسی آداب و رسوم، فرهنگ و جاذبه‌های نواحی کردنشین کشور می‌پردازد.

کردها یکی از اقوام ساکن خاورمیانه هستند که در غرب آسیا و در بخش غربی فلات ایران زندگی می‌کنند. کردها به زبان کردی، از شاخه‌ی غربی زبان‌های ایرانی سخن می‌گویند. کردی که اکثر کردها در ترکیه، ایران، عراق و سوریه با آن صحبت می‌کنند زبان ادبی و نیمه رسمی به شمار می‌رود و در کشور عراق از زمان اشغال قوای انگلیس تاکنون در مدارس تدریس می‌شود.

در بخشی از کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد می‌خوانیم:

جنگل‌های بلوط، آبشار‌ها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده؛ طبیعت زیبا و چشم نواز استان کردستان را رقم زده و یکی از زیباترین جلوه‌های گردشگری طبیعی ایران را در دامنه‌های زاگرس به وجود آورده است.

جاذبه‌های تاریخی و معماری منطقه که شامل قلعه‌های قدیمی، مسجدهای تاریخی، حمام‌ها و... می‌شوند، همراه با آیین‌ها و فرهنگ رایج بین اقوام کرد از مهم‌ترین جاذبه‌های استان کردستان است.

موسیقی کردی یکی از بارزترین ویژگی فرهنگی قوم کرد است. طراوت، شادابی، فضای عرفانی و درآمیختگی مضامین با تاریخ گذشته کردها، بخشی از خصوصیات موسیقی کردی است. مجموع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، استان کردستان را به منطقه‌ای دیدنی تبدیل کرده که بازدید از آن برای هر گردشگری جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

قوم کرد
زیست بوم و پراکندگی
ویژگی‌های رفتاری و روحیه کردها
آداب و رسوم مردم کردستان
بازی‌های محلی
خوراک
پوشاک
جاذبه‌های گردشگری
هنرهای دستی
غذاهای کرمانشاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات27
زبانفارسی
شابک978-622-6598-05-7
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد

سهیل شاهزاده صفوى
۱۳۹۸/۹/۱۵
به صورت اجمالى فقط اشاره شده بود به برخى مسائل و در اکثر جاها مثلاً جشنها. و غذاها و لباس نصفه نیمه مبحث بدون پایان و جمع بندى به مبحق بعدى انتقال میافت، در مورد اورامان، اورامان تخت، زبان اورامانى، و آرامگاه پیر شالیار همچنین غار قورى قلعه، دریاچه زیباى زریوار هیچ اشارهاى نشده بود، با تشکر، سهیل شاهزاده صفوى کارشناس ارشد تاریخ و راهنماى تور گردشگرى از کشور آلمان
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد

برای دریافت کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.