معرفی و دانلود کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر

عکس جلد کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر

کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر نوشته‌ی محسن رستمی و سعید سیدی، به بررسی آداب و رسوم، فرهنگ و جاذبه‌های نواحی لر نشین کشور می‌پردازد.

حدود سه هزار سال پیش، بخشی از آریایی‌ها، مادها و پارس‌ها بر کاسی‌ها غلبه کرده و حکومت خود را در غرب ایران برپا داشتند. از آن پس سلسله‌های شاهی در ایران شکل گرفتند که از آن‌ها، ساسانیان توجهی افزون‌تر به لرستان نشان دادند و بناهایی بسیار از دوران ایشان در این خطه باقی است. پس از اسلام، حاکمانی تابع خلفا بر آن فرمان راندند و سلجوقیان که از خلفا فرمانبردار بودند، لرستان را به دو بخش لر بزرگ (چهارمحال و کهگیلویه) و لر کوچک (لرستان اکنونی و ایلام) تقسیم کردند که حاکمان هر دو بخش، اتابکان لر بودند.

در بخشی از کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر می‌خوانیم:

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که بهترین روغن حیوانی متعلق به کرمانشاه است، در حالی که روغن حیوانی لرستان نیز در ردیف بهترین‌ها قرار می‌گیرد. شهرستان دلفان لرستان، به دلیل داشتن روغن حیوانی مرغوب و معطر، در این زمینه پیشتاز است.

علت مرغوبیت روغن لرستان را باید در چراگاه‌های پهناور و سرسبز لرستان دانست که ظرفیت خوبی را برای دامداران و کشاورزان فراهم می‌کند. دام‌های عشایر، از مراتع، چمن زار، کوه‌های انباشته از پوش جنگلی و گونه‌های گیاهی تغذیه می‌کنند و فرآورده‌های به دست آمده از آن‌ها نیز کیفیت بالایی دارد.

شیوه کار به اینگونه است که زنان عشایر از شیر دام، ماست تهیه کرده و آن را درون ظرف‌هایی که مشک نامیده می‌شود ریخته و به شدت تکان می‌دهند. با افزودن مقداری آب و نمک، از آن دوغ و کره درست می‌شود. با آب کردن و جوشاندن این کره خالص، روغن معطری به دست می‌آید که به عنوان روغن حیوانی وارد چرخه مصرف می‌شود.
روغن حیوانی مانند عسل سوئدی، در رنگ‌های زرد و سفید عرضه می‌شود و در گویش محلی به آن روغن‌دان گفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

قوم لر
پراکندگی قوم لر
غذاها و شیرینی‌های محلی
پوشاک
آداب و رسوم و سوغات
صنایع دستی
جاذبه‌های گردشگری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات30
زبانفارسی
شابک978-622-6598-06-4
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر

برای دریافت کتاب گنجینه اقوام ایران: قوم لر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.