معرفی و دانلود کتاب یه نفر مثل تو

عکس جلد کتاب یه نفر مثل تو
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یه نفر مثل تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یه نفر مثل تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یه نفر مثل تو

کتاب یه نفر مثل تو، رمانی فارسی است که به‌ همت ویدا چراغیان نوشته شده. این کتاب که جایزه‌ی اولین دوره‌ی جشنواره‌ی لیلی در بخش نوقلم را دریافت کرده، درباره‌ی زوایای گوناگون زندگی عاشقانه‌ی دختری به‌ نام پرستو است. پرستو، خاطره‌ی خوبی از پدرش نداشته و به‌ واسطه‌ی رابطه‌ای عاشقانه با مرد میان‌سال همسایه، نسبت‌ به مردان بی‌اعتماد شده. او در گیرودار این احساسات با رامین آشنا می‌شود که مردی جوان بوده و به جهانی کاملاً متفاوت تعلق دارد.

درباره‌ی کتاب یه نفر مثل تو

ویدا چراغیان، در کتاب یه نفر مثل تو، داستان زندگی پرستو را روایت می‌کند. پرستو برای شرکت در مراسم عروسی یکی از دوستان نزدیکش به گل‌فروشی می‌رود تا یک سبد گل خریداری کند. او در این حین با مردی آشنا می‌شود که به تهیه‌ی سبدهای گل مشغول است و با رفتار و برخورد آزاردهنده‌ی خود موجب ناراحتی پرستو می‌گردد. به همین خاطر، پرستو هزینه‌ی گل را پرداخت کرده و به‌سرعت از مغازه بیرون می‌رود. اما چالش‌های داستان از جایی آغاز می‌شود که در مراسم عروسی، او را مجدداً ملاقات می‌کند و درمی‌یابد که مرد گلفروش، رامین، یکی از دوستان نزدیک داماد است.

خواننده در ادامه متوجه می‌شود که برداشت‌های پرستو، تحت‌تأثیر گذشته‌ی او و تجربیاتی است که با مردان پشت سر گذاشته. او هرگز رابطه‌ی خوشایندی با پدرش نداشته و این مسئله او را نسبت‌ به مردان بی‌اعتماد کرده. افکار و احساسات او به علت دلبستگی به مرد همسایه، که از قضا هم‌سن‌وسال پدرش است، تشدید می‌شود. پرستو که در کودکی، دنیای پاکش را از دست داده، دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت‌ به رامین پیدا می‌کند و تمامی رفتارها و برخوردهای او را آزاردهنده می‌یابد.

از طرف دیگر، رامین متعلق‌ به دنیای متفاوتی بوده و خلق‌وخوی شیطنت‌آمیزی دارد. زندگی لوکس و پرتجمل او در تضاد با تشویش‌ها و نگرانی‌های پرستو قرار می‌گیرد. با این حال، تلاش می‌کند تا وارد زندگی او شده و در قلبش جا باز کند.

داستان عاشقانه‌ی پرستو و رامین، با دیگر شخصیت‌های داستان تداخل پیدا کرده و پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را رقم می‌زند. کتاب یه نفر مثل تو، که جایزه‌ی اولین دوره‌ی جشنواره‌ی لیلی در بخش نوقلم را از آن خود کرده، توسط انتشارات آئی‌سا منتشر شده.

کتاب یه نفر مثل تو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران داستان‌های عاشقانه و طرفداران رمان‌های فارسی توصیه می‌شود. همچنین مطالعه‌ی آن برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی هم خوشایند خواهد بود.

با ویدا چراغیان بیشتر آشنا شویم

ویدا چراغیان، کارشناس ادبیات انگلیسی، ویراستار، فیلم‌نامه‌نویس و نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1353 است. او تاکنون 6 رمان منتشر کرده که در این میان می‌توان به کتاب‌های «دنیا همان یک لحظه بود...!»، «رویای پرواز» و «آوای حسرت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یه نفر مثل تو می‌خوانیم

نیم ساعتی بود که جلوی آپارتمان آرمین پارک کرده بود. خودش پشت رُل بود اما همه‌ی هوش و حواسش پی بحثی بود که ساعتی پیش با مادرش داشت. انگار این قضیه‌ی خواستگاربازی واقعا داشت جدی می‌شد و همین امر موجب پریشانی و اغتشاش ذهنش شده بود. گیتارش را از صندلی عقب برداشت و از ماشین پیاده شد. سوز و سرمای برف مثل سیلی به صورتش می‌نشست اما این سوز، دردناک‌تر و سوزنده‌تر از اعلان جنگ روح‌انگیز نبود. از ابتدای کار هم می‌دانست که عاقبت باید این روزها را سپری کند اما حالا که وقتش رسیده بود، بیم از دست دادن پرستو حتی برای یک لحظه هم آرامَش نمی‌گذاشت.

با صدای زنگ در، پرستو با گفتن "رامینه؟" هیجان‌زده از جا پرید... آرمین از لحن ذوق‌زده‌ی پرستو لبخندی زد و با دیدن تصویر رامین در صفحه‌ی آیفون تایید کرد:

- بله... خودشه.

حس و حال رامین خوب نبود و این را از نگاه غبارآلودش می‌شد فهمید. تبسم محو و غمگین روی لبانش هم گویای احساس درونی‌اش بود. پس از یک سلام و احوال پرسی کوتاه، همین‌طورکه پالتوی موهر دودی رنگش را از تن درمی‌آورد، عمق نگاهش را به پرستو داد و خیره‌ی چشمان پرنشاطش شد. انگار برای اولین بار می‌دیدش. لبخند پرستو عمیق‌تر شد و ضمن این‌که پالتوی رامین را از دستش می‌گرفت گفت:

- پرستو افشار هستم... خوشبختم.
بالاخره چهره‌ی رامین به خنده‌ای کم جان از هم باز شد:
- چه‌طوری بی‌ریخت؟
- من خوبم... اما انگار تو خوب نیستی... چیزی شده؟
- نه چیزی نیست... وقتی تو رو می‌بینم همه چی از یادم می‌ره.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یه نفر مثل تو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات566
زبانفارسی
شابک978-622-6462-24-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یه نفر مثل تو

آتنا جعفری
۱۴۰۲/۴/۱
واقعا متاسفم که اینهمه هزینه و وقت صرف کردم واسه این کتاب انقد سطحی. نمیدونم چیه این کتاب جایزه گرفته و واقعا چرا الان جزو کتاب‌های گرون کتابراه هستش🤔
Zahra Seif
۱۴۰۳/۱/۷
با سلام و تشکر از نویسنده‌ی عزیز بسیار کتاب خوبی بود کامل و جامع.. حتما بخونید
فاطمه استادی
۱۴۰۲/۳/۲۵
واقعا کتاب بی نظیری بود به شدت پیشنهاد میکنم بخونید عالی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب یه نفر مثل تو

برای دریافت کتاب یه نفر مثل تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.