معرفی و دانلود کتاب یک ازدواج آمریکایی

عکس جلد کتاب یک ازدواج آمریکایی
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک ازدواج آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک ازدواج آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک ازدواج آمریکایی

کتاب یک ازدواج آمریکایی، اثر برگزیده‌ی نیویورک تایمز، نوشته‌ی تایاری جونز است که زندگی یک زوج سیاه‌پوست آمریکایی را به تصویر می‌کشد که یکی‌شان به خاطر گناه ناکرده به حبسی دوازده‌ساله محکوم می‌شود. آیا عشق میان این زوج می‌تواند پشت میله‌های زندان دوام آورد؟

درباره‌ی کتاب یک ازدواج آمریکایی

کتاب یک ازدواج آمریکایی (An American Marriage)، نوشته‌ی تایاری جونز (Tayari Jones) داستان زوجی جوان به نام رُی و سِلستیال را روایت می‌کند که در آتلانتا ساکن هستند. آن‌ها که حدوداً یک سال پس از ازدواجشان می‌خواهند برای دیدن والدین رُی به ایالتی دیگر بروند، شبی را در یک متل محلی سپری می‌کنند. در همین جاست که رُی یک راز خانوادگی را برای سلستیال آشکار می‌کند و موجب نزاع و بگو و مگو می‌شود. رُی برای آنکه خونسردی‌اش را حفظ کند اتاق را ترک و بیرون از متل، با زنی میان‌سال برخورد می‌کند. او که وضعیت نابسامان زن را می‌بیند که از بازویی شکسته رنج می‌برد، به او کمک و او را تا اتاقش همراهی می‌کند و پس از آن به نزد سلستیال باز‌می‌گردد... اما همان شب، اتفاقی می‌افتد که زندگی رُی و سلستیال را برای همیشه تغییر می‌دهد...

معرفی و دانلود کتاب یک ازدواج آمریکایی

صبح روز بعد زن میانسالی که رُی به او کمک کرده بود بر علیه او شکایت و او را به تجاوز متهم می‌کند! همسر سلستیال با وجود بی‌گناهی، به رای اشتباه قاضی به 12 سال زندان محکوم می‌شود! از همین نقطه است که سرنوشت این زوج جوان در دست تقدیر قرار می‌گیرد، اما زمان به تدریج همه‌چیز را تغییر می‌دهد. پس از چند سال که بی‌گناهی روی به دادگاه ثابت می‌شود، او به سراغ سلستیال می‌رود تا دوباره زندگی را از نو آغاز کنند. غافل از این که زندگی پشت میله‌ها دیگر شبیه به زندگی‌ای نیست که او پیش از زندان دیده بود...

کتاب یک ازدواج آمریکایی، داستان یک محکومیت اشتباه است. تایاری جونز با قلم شیوای خود در خلال یک داستان عاشقانه، این موارد را به تصویر می‌کشد تا جلوه‌ای از مشکلات سیاسی، اجتماعی و تبعیض نژادی را به خواننده نشان دهد.

یک ازدواج آمریکایی، اثری به قلم تایری جونز یکی از پرخواننده‌ترین آثاری است که در کلوپ کتابخوانی اپرا وینفری منتخب شده و اپرا اعلام کرده است که علاقه دارد داستان این کتاب را به یک فیلم تبدیل کند. این کتاب پر از حادثه، در ایران به قلم خدیجه مداحی ترجمه و با همکاری انتشارات امتیاز به چاپ و انتشار رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب یک ازدواج آمریکایی

  • کتاب برگزیده انجمن کتاب خوانی اپرا وینفری
  • جایزه زنان برای اثر فانتزی در سال 2019
  • جایزه ادبی Aspen worda در سال 2019
  • جایزه ارول برای رمان سیاسی در سال 2019
  • جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز در سال 2019
  • جایزه بین‌المللی کتاب فانتزی در سال 2019
  • تحسین شده‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب سال‌های 2018 و 2019 از نگاه نشریات متعدد از جمله: نیویورک تایمز، واشنگتن پست، دالاس مورنینگ نیوز، باستل و آتلانتیک

نکوداشت‌های کتاب یک ازدواج آمریکایی

  • تایاری جونز به عنوان یکی از مهم‌ترین صداهای نسل خود ظاهر شده است. (Washington Post)
  • تایاری جونز در این رمان فراموش‌نشدنی به سؤالات دشواری درباره غرور، خیانت و ظرفیت ما برای بخشش پاسخ می‌دهد. (Real Simple)
  • نویسنده به طرز درخشانی در مورد انتظارات، از دست دادن و بی‌عدالتی نژادی می‌نویسد... و درباره‌ی اینکه چگونه عشق باید تکامل یابد، وقتی بهترین نقشه‌های ما به هم می‌ریزد! (سایت Esquire)
  • یک ازدواج آمریکایی شاهکار داستان‌سرایی است؛ نگاهی صمیمی به اعماق روح مردمی که باید در حالی که با امید و درد رو به جلو و آینده حرکت می‌کنند، گذشته را هم در نظر بگیرند... (TheRumpus)

اقتباس سینمایی از کتاب یک ازدواج آمریکایی

کتاب یک ازدواج آمریکایی در سال 2018، برگزیده‌ی انجمن کتاب خوانی اپرا وینفری (Oprah winfery) و مورد تحسین شخص اپرا قرار گرفت. او در توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد فیلمی از این کتاب اقتباس و تهیه‌کنندگی کند.

کتاب یک ازدواج آمریکایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر رمان‌خوان حرفه‌ای هستید و به دنبال کتابی می‌گردید که میزگردی از ژانرهای مختلف اجتماعی، عاشقانه و... باشد و تأثیر مسائلی همچون نژادپرستی و ناعدالتی‌های اجتماعی را در زندگی افراد عادی به تصویر بکشد، این کتاب مخصوص شماست!

در بخشی از کتاب یک ازدواج آمریکایی می‌خوانیم

من فقط این را می‌دانم که آن‌ها حرف‌های من را باور نکردند. دوازده نفر بودند که حتی یک نفر از آن‌ها هم حرف من را باور نکرد. آن‌جا، جلوی آن اتاق، توضیح دادم که رُی نمی‌توانسته به آن خانم تجاوز کند، چون ما آن شب با هم بودیم. من در مورد تخت ماساژی که درست کار نمی‌کرد و در مورد فیلمی‌که آن شب تلویزیون برفکی پخش می‌کرد، توضیح دادم. دادستان از من پرسید که دعوای ما بر سر چه چیزی بوده. من با ترس و لرز به رُی و به مادرانمان نگاه کردم. در این هنگام عمو بانکس اعتراض کرد، بنابراین دیگر مجبور نبودم جواب بدهم. امّا این مکث من نشان داد که در حال پنهان کردن چیزی ناخوشایند در اعماق ازدواجمان بودم. حتی قبل از اینکه از جایگاه شهود پایین بیایم، می‌دانستم که باعث شکست رُی شده‌ام. شاید صحبت‌هایم به‌اندازۀ کافی گیرایی نداشت. به‌اندازۀ کافی نمایشی عمل نکردم. بیش از حد ناشی بودم. کسی چه می‌داند؟ عمو بانکس وقتی می‌خواست به من یاد دهد، گفته بود که: «حالا زمان توضیح دادن نیست. حالا زمان بی‌خیال بودنه. بدون اینکه چیزی رو پنهان کنی، با تمام وجودت حرف بزن. مهم نیست چی ازت می‌پرسن، تنها چیزی که دادگاه باید بدونه اینکه که چرا با رُی ازدواج کردی.»

من بسیار تلاش کردم، امّا نمی‌دانستم چطور باید جلوی غریبه‌ها خوب صحبت کنم. ‌ای کاش می‌توانستم مجموعه‌ای از کارهای هنری‌ام را بیاورم، تمامِ عروسک‌های مرد متحرک، تمام عکس‌های رُی، آن مجسمۀ سنگی، عروسک‌ها و نقاشی‌های آبرنگ‌ را بیاورم. می‌خواستم بگویم: «تمام این‌ها، نشان می‌دهد او برای من چه ارزشی دارد. آیا او زیبا نیست؟ مهربان و خوش‌رفتار نیست؟» امّا تمام آنچه داشتم فقط کلماتی ناچیز و بی‌اثر مثل بادِ هوا بود. وقتی روی صندلی کنار آندره نشستم، حتی آن زن سیاه‌پوست عضو هیأت منصفه هم به من نگاه نکرد. معلوم شد که من تلویزیون زیاد می‌دیدم. انتظار داشتم که یک متخصص بیاید و آزمایش DNA بگیرد. من منتظر چند کارآگاه خوش‌قیافه بودم که در آخرین لحظات وارد اتاق دادرسی شوند و چیزی را در گوش دادستان زمزمه کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پل موسیقی
فصل دوم: میز را برای من آماده کن
فصل سوم: بخشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک ازدواج آمریکایی
نویسنده
مترجمخدیجه مداحی
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-622-968335-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک ازدواج آمریکایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک ازدواج آمریکایی

برای دریافت کتاب یک ازدواج آمریکایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.