معرفی و دانلود خلاصه کتاب بینوایان

عکس جلد خلاصه کتاب بینوایان
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بینوایان

خلاصه کتاب بینوایان، این شاهکار تکرارنشدنی نویسنده‌ی بزرگ ادبیات ویکتور هوگو را در اوقات کوتاه فراغت و یا حتی در مسیر رفت‌وآمد‌های روزانه‌ی خود در دست بگیرید! این کتاب کوتاه، نسخه‌ای فشرده و چکیده‌ای داستانی از این رمان نام‌آشنا و خواندنی ادبیات کلاسیک است. ماجراهای این کتاب در اوایل قرن نوزدهم میلادی می‌گذرد و به بحران‌های سیاسی و اجتماعی آن دوره از تاریخ فرانسه می‌پردازد.

درباره‌‌ی خلاصه کتاب بینوایان

با خلاصه کتاب بینوایان (Les Misérables) خود را برای سیر‌وسیاحتی ادبی در دل روزگار تاریک پاریس در قرن نوزده آماده کنید! روزگاری که در آن خبری از قوانین شهروندی امروزی نیست و بیش از صدای سم اسب و چرخ کالسکه‌‌ها، هیاهوی ظلم و وحشت از خیابان‌های آن به‌گوش می‌رسد. این اثر کلاسیک که برخی آن را جزو پنج اثر داستانی برتر تاریخ ادبیات می‌دانند؛ داستانی‌ست طولانی و مفصل از لایه‌ها و پیرنگ‌های مختلف جامعه‌ی فرانسه پیش از تحولات اجتماعی؛ اثری که همه آن را با نام قهرمان محبوبش «ژان‌ والژان» به‌خاطر می‌آورند. ویکتور هوگو (Victor Hugo) نویسنده‌ی یکه‌تاز فرانسوی و خالق این اثر اعجاب‌انگیز، با نگارش چیزی به حدود 1600 صفحه، آینه‌ای تمام‌نما از سرگذشت ملت خود را در قالب زبان گیرای داستان نشان خواننده‌ می‌دهد. اکنون و پس از یک قرن از انتشار این اثر مفصل، نسخه‌های اقتباسی و خلاصه‌شده‌ی زیادی از آن به‌چاپ درآمده که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها نیز اکنون پیش‌روی شما قرار دارد. نسخه‌ای که در عین ایجاز و اختصار، طبیعت اثر اصلی و رنگ‌وبوی قلم نویسنده را به‌خوبی در خود نگه داشته و پایبندی خود را به نسخه‌ی اصلی حفظ کرده است.

پاریس در رمان بینوایان چیزی از شهر مردگان کم ندارد. در هرگوشه و کناری از این شهر، آثار فقر و گرسنگی خود را به مخاطب نشان می‌دهد و چهره‌ی وحشتناک ظلم را برای او نمایان می‌کند. در طول روایت این رمان، نویسنده ما را به داستان زندگی پنج نفر از ساکنین این شهر مرده خواهد برد؛ سرگذشت‌هایی که دیر‌یازود به یک‌دیگر گره خواهند خورد. قهرمان اصلی خلاصه کتاب بینوایان مردی به نام ژان والژان است که اکنون نوزدهمین سال محکومیت خود بابت دزدیدن قرصی نان را در زندان سپری می‌کند؛ اما بالاخره روزی بخت به این مرد خوش‌قلب روی می‌آورد و او دوباره رنگ آزادی را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد زندگی جدیدی برای خود و خانواده‌اش شروع کند. با این حال سایه‌ی حوادث گذشته ژان را رها نمی‌کنند و پیش‌آمد‌های ناخواستنی زیادی برای او رقم می‌زنند.

این رمان اولین‌بار در سال 1862 منتشر شده و نسخه‌ی ترجمه‌ی آن با تلاش نشر نوژین و برگردان خوب از «سینا رجبی» به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و درکم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

اقتباس‌ها از خلاصه کتاب بینوایان

قلم توانمند نویسنده‌ی نام‌دار فرانسوی یعنی ویکتور هوگو الهام‌بخش هنرمندان بسیاری در سراسر دنیا و در رشته‌های مختلف هنری بوده و هست. سریال کوتاه بینوایان، ساخته‌‌شده در سال 2018 و به کارگردانی «اندرو دیویس»، انیمه‌ی بینوایان ساخته‌شده در سال 2007 توسط استودیوی «نیپون انیمیشن» و همچنین فیم موزیکالی با همین نام که در سال 2012 با بازی «هیو جکمن» و «راسل کرو»، تنها گوشه‌ای از اقتباس‌های هنری از این شاهکار ادبی هستند.

خلاصه کتاب بی‌نوایان برای چه کسانی مناسب است؟

عاشقان ادبیات داستانی کلاسیک و علاقه‌مندان به آشنایی با ادبیات فرانسوی، حتما به این خلاصه‌ی داستانی علاقه‌مند خواهند شد.

در بخشی از خلاصه کتاب بینوایان می‌خوانیم

در آخرین ساعات بعدازظهر، غریبه‌ای با لباس‌های مندرس و غبارآلود، کوله باری بر پشت، ریش بلند و چهره‌ای دل‌نشین وارد شهر می‌شود. حدود چهل‌وشش یا چهل‌وهفت ساله است و در بهترین سال‌های زندگی‌اش به سر می‌برد. فردی خودساخته و تنومند است. از قرار معلوم، مسیر درازی را طی کرده و خسته و گرسنه است. اولین توقفگاهش دفتر شهردار است.

بعد از آنجا به یک مهمانخانه محلی می‌رود. با داشتن پول کافی، درخواست غذا و اتاق می‌کند. صاحب مسافرخانه پسری را برای دریافت اطلاعات در مورد غریبه به دفتر شهردار می‌فرستد. پسرک با پیامی واضح باز می‌گردد. نام مرد ژان‌وال‌ژان است و به جرم دزدی بعد از 19 سال، اخیراً از زندان آزاد شده. جرمش دزدی یک تکه نان برای خواهر بیوه و بچه هفت‌ساله‌اش بوده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بینوایان
نویسنده،
مترجمسینا رجبی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات46
زبانفارسی
شابک978-622-746722-2
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بینوایان

Pani malak
۱۴۰۳/۱/۷
خلاصه کتاب بینوایان و همون ژان معروف فراری کتاب به جزییات و نپرداخته بود و خیلی سطحی شرح داده شده بود
الناز جعفری
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ای کاش کمی مفصل تر بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بینوایان

برای دریافت خلاصه کتاب بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.