معرفی و دانلود نمایش صوتی کشتن زن مرده

عکس جلد نمایش صوتی کشتن زن مرده
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی کشتن زن مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی کشتن زن مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی کشتن زن مرده

هیوا، سلیمه و مرجان سه زن اعدامی هستند که روزهای آخر عمرشان را در کنار هم، در یکی از سلول‌های بند اعدامی‌ها می‌گذرانند. آزاده فخری در نمایش صوتی کشتن زن مرده، داستان زندگی سه زن در جامعه‌ی امروزی را روایت می‌کند که مشکلات زندگی و آسیب‌هایی که دیده‌اند، کارشان را به ارتکاب جنایت و محکومیت به اعدام کشانده است.

درباره‌ی نمایش صوتی کشتن زن مرده

هیوا و سلیمه دو زن اعدامی هستند که روزهای منتهی به اعدام خود را در سلولی کنار یکدیگر می‌گذرانند. این دو نفر مدت‌هایی طولانی است که در صف انتظار مانده‌‎اند و آمدن و رفتن اعدامی‌های مختلف را تماشا کرده‌اند. هر چند وقت یک‌بار، زنی را به جرم قتل شوهرش یا شخص دیگری می‌آورند و همین‌که سلیمه و هیوا به او عادت می‌کنند و صمیمیتی میان آن‌ها شکل می‌گیرد، نوبت اعدامش فرامی‌رسد و دیدارشان می‌افتد به قیامت. آزاده فخری در کتاب صوتی کشتن زن مرده، نمایشنامه‌ای درباره‌ی مردمانِ لایه‌های زیرین جامعه آفریده تا صدای آن‌ها باشد.

معرفی و دانلود نمایش صوتی کشتن زن مرده

بخش زیادی از ماجراهای نمایشنامه‌ی کشتن زن مرده در سلول سلیمه و هیوا می‌گذرد و با بازتاب‌هایی از خاطرات گذشته‌ی آن‌ها آمیخته می‌شود. سلیمه و هیوا که دو نفر از شخصیت‌های محوری آزاده فخری در این نمایشنامه هستند، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ اما تقدیر برای آن‌ها سرانجام مشترکی به نام اعدام را رقم زده است. سلیمه ظاهری خشن و مردانه دارد و سن‌وسالی از او گذشته و هیوا از آن زن‌های جوان و اهل دلبری کردن است. البته ماجرای کتاب صوتی کشتن زن مرده، تنها به این دو کاراکتر ختم نمی‌شود و با ورود شخصیتی دیگر به سلول آن‌ها جان می‌گیرد.

در ابتدای این نمایش صوتی، هیوا وارد سلول می‌شود و به سلیمه خبر می‌دهد که نگهبان‌ها در حال منتقل کردن زندانی جدیدی به سلول آن‌ها هستند. وقتی سلیمه از ویژگی‌های این تازه‌‎وارد می‌پرسد، هیوا به او پاسخ می‌دهد که زنی بسیار زیباست و در واقعیت هم زمانی که این زندانی جدید که مرجان نام دارد، پا به سلول می‌گذرد، این دو نفر از زیبایی او حیرت می‌کنند. سلیمه و هیوا چندان اطلاعاتی درباره‌ی مرجان، جز زیبا بودن او ندارند، و البته، به‌جزاینکه حتماً او هم اعدامی است؛ چراکه به بند اعدامی‌ها منتقل شده. آزاده فخری در میان هر پرده و هر بخش از نمایشنامه‌ی خود، سری به گذشته و اتفاقات پیش‌آمده برای کاراکترهایش می‌زند و روایت‌هایی از سرنوشت تراژیک و سخت این زنان در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد؛ از مورد خشونت واقع شدن توسط مردان خانواده و مردان غریبه گرفته تا بلاهایی که اعتیاد بر سر آنان آورده است و...

نسخه‌ی صوتی نمایشنامه‌ی کشتن زن مرده را نشر صوتی موج کتاب با صدای جمعی از گویندگان و براساس نسخه‌ی متنی منتشرشده در انتشارات کتاب کوله‌پشتی، در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. کارگردانی این نمایشنامه‌ی صوتی برعهده‌ی سبحان اکرامی بوده که آن را در قالب دو اجرا از دو گروه از هنرجویان و صداپیشگان تهیه و منتشر کرده است. مرجان شهناز فرد، شیدا لاهوتی، سپیده مستوفی پور، زهرا شوراب، کتایون صفویه مقدم، مریم نجفی، معصومه حاجی محمدی ، امید شکوری نیا و محمد لطف پور از گویندگانی هستند که در این نمایشنامه‌ی صوتی به گویندگی و ایفای نقش پرداخته‌اند.

نمایش صوتی کشتن زن مرده برای چه کسانی مناسب است؟

نمایش صوتی کشتن زن مرده برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌ها و داستان‌هایی که به معضلات جامعه می‌پردازند مناسب است. اگر از مخاطبان نمایش‌های صوتی هستید این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از نمایش صوتی کشتن زن مرده می‌شنویم

کنار علاءالدین، رخت‌خواب یک کودک پهن است و کودکی در آن خوابیده است. مردی سلانه‌سلانه از پله‌ها پائین می‌آید. دماغش را بالا می‌کشد. کنار پیک‌نیکی می‌نشیند و برای خودش چای می‌ریزد. رو به بچه: «بابا! بابا، بیدار شو! باز مامانت حب تریاک بهت داد، بی‌هوشت کرد؟ آخ خیر نبینی سلیمه! خیر نبینی سلیمه!» بسته‌ی نایلونی را باز کرده و با شادی به تکه‌ی بزرگ قهوه‌ای‌رنگ داخل آن نگاه می‌کند. دوباره آن را می‌پیچد و به سمت در موتورخانه می‌رود. چندبار فشار می‌دهد. انتظار ندارد که در بسته باشد. ولی در قفل است.

«سلیمه! سلیمه! مگه نگفتم توی موتورخونه نشاش؟ ببین می‌تونی یه‌کاری کنی از این‌جا هم بیرونمون کنن؟ سلیمه!»

سلیمه آرام از بین دو مخزن بیرون می‌آید. مرد با زور نداشته‌اش در را هل می‌دهد.

«نشاشی روی حب تریاک‌های من! بیا بیرون! بیا من نمی‌تونم داد بزنم، بچه خوابه.»

«بچه خواب نیست! من شیشه مصرف کرده بودم آخه...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
شناسنامه - معرفی مجموعه
10 دقیقه
گروه اول - قسمت اول
13 دقیقه
گروه اول - قسمت دوم
7 دقیقه
گروه اول - قسمت سوم
6 دقیقه
گروه اول - قسمت چهارم
6 دقیقه
گروه اول - قسمت پنجم
10 دقیقه
گروه اول - قسمت ششم
6 دقیقه
گروه اول - قسمت هفتم
8 دقیقه
گروه دوم - قسمت اول
12 دقیقه
گروه دوم - قسمت دوم
7 دقیقه
گروه دوم - قسمت سوم
6 دقیقه
گروه دوم - قسمت چهارم
6 دقیقه
گروه دوم - قسمت پنجم
10 دقیقه
گروه دوم - قسمت ششم
6 دقیقه
گروه دوم - قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی کشتن زن مرده
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی کشتن زن مرده

برای دریافت نمایش صوتی کشتن زن مرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.