معرفی و دانلود کتاب آقا و خانم ریواز

عکس جلد کتاب آقا و خانم ریواز
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آقا و خانم ریواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آقا و خانم ریواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آقا و خانم ریواز

کتاب آقا و خانم ریواز اثر کاترین لووی با نگاهی موشکافانه، زندگی مدرن را به تصویر می‌کشد و دغدغه‌های نسل امروز را بررسی می‌کند. نویسنده در این اثر نشان می‌دهد که چگونه زوج سالمندی با تصمیم‌های عجیب خود طرز تفکر یک جوان را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند که او بعد از سال‌ها پریشانی، آرامش را تجربه کند.

درباره‌ی کتاب آقا و خانم ریواز

کتاب آقا و خانم ریواز (Monsieur et Madame Rivaz) یک رمان انتقادی است که موضوع اصلی‌اش پریشانی و بی‌قراری نسل امروز است. نسلی که هیجانات و تغییرات پرسرعت زندگی مدرن او را در باتلاق سکون فرو برده و فراموش کرده چگونه می‌توان از زندگی و لذت‌های لحظه‌ای و کوچک آن نهایت استفاده را برد. کاترین لووی (Catherine Lovey) در این اثر که احمد آل احمد آن را ترجمه کرده است، موضوعات سیاسی و فلسفی قرن بیست‌ویکم را با محوریت زندگی جوانان این نسل نقد می‌کند.

آقا و خانم ریواز، زن و شوهر پیری هستند که با تصمیم‌ خاص خود با شخصیت اصلی داستان آشنا می‌شوند. این زوج به‌جای آن که در یک کشتی مجلل به تفریح بپردازند،‌ تصمیم می‌گیرند تا با تماشای فیلمی سینمایی روز خود را بگذرانند. این انتخاب که برای مردم بسیار عجیب است، آن‌ها را با دختر جوانی آشنا می‌کند که راوی داستان نیز هست. همین اقدام ساده‌ی خانواده‌ی ریواز، زندگی دختر جوان را تحت‌تأثیر عمیقی قرار می‌دهد تا به خوشی‌های کوچک زندگی طور دیگری توجه کند.

دختر جوان از نسل امروز است و توانایی درک ارزش‌های گذشته را ندارد و زندگی‌اش صرف نگرانی برای آینده‌اش می‌شود. او در دنیای پر از استرس و نگرانی مدرن غرق شده و درگیر حواشی‌ای مثل اشتغال و تحصیل شده و دیگر هیچ لذتی از وقایع روزمره نمی‌برد. ماجراهای داستان به صورت پریشان روایت می‌شود و این پریشانی از آشفتگی حال روحی راوی قصه حکایت دارد که مانند دیگران می‌کوشد در این دنیای دگرگون و پر از مشقت پناهگاهی پیدا کند و به این ترتیب به آرامش و خوشبختی نزدیک شود. داستان رفته رفته با حضور شخصیت‌های دیگر از آشفتگی عبور کرده و به آرامش نسبی می‌رسد.

کاترین لووی با قلمی قدرتمند و با خلق داستانی ساده و شخصیت‌پردازی قوی، مخاطب را متحول می‌کند تا جور دیگری به اطرافش و زندگی نگاه کند و روز به روز به آرامش واقعی نزدیک شود.

نویسنده بعد از نوشتن این اثر از رشته‌ی پزشکی دست کشید و به نویسندگی گرایش پیدا کرد. چراکه کتاب آقا و خانم ریواز با انتشارش مورد استقبال و توجه خوانندگان قرار گرفت و نظر مثبت بسیاری از منتقدان را جلب کرد.

کتاب آقا و خانم ریواز مناسب چه کسانی است؟

اگر دنیای امروزی شما را غرق در خود کرده و باعث شده از زندگی روزمره لذت کمتری ببرید، این کتاب آرامش‌بخش را بخوانید. همچنین علاقه‌مندان به رمان‌های مدرن فرانسوی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با کاترین لووی بیشتر آشنا شویم

کاترین لووی در سال 1967 در سوئیس متولد شد. در سال 1987 به دانشگاه ورود پیدا کرد و پس از دریافت مدرک کارشناسی روابط بین‌الملل از مؤسسه‌ی آموزش عالی بین‌المللی ژنو، به روزنامه‌نگاری مشغول شد. لوری در سال 1997 به خواندن رشته‌ی پزشکی اقدام کرد اما کمی بعد از این تصمیم منصرف شد؛ چراکه با انتشار اولین کتابش مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت و یک سال به خود مرخصی داد تا با نویسندگی آشتی کند.

او همزمان بعد از دریافت مدرک جرم‌شناسی از مؤسسه‌ی جرم‌شناسی لوزان، نوشتن مقاله برای نشریات تخصصی را شروع کرد. او تصمیم گرفت که با تسلطی که در نوشتن پیدا کرده، یکی از نوشته‌های خود را منتشر کند. نخستین اثر وی با نام «مرد ممنوع» در سال 2005 منتشر شد و مورد تحسین همگان قرار گرفت. بیشتر نوشته‌های او به زبان فرانسه است.

در بخشی از کتاب آقا و خانم ریواز می‌خوانیم

روز بعد از دیدار با ریوازها تصمیم گرفتم به دفتر شرکت مسافرتی دریم واتر ورلر بروم، به همان جایی که زندگی آبی‌تر به نظر می‌رسید، اما هیچ کاری برای من نداشتند، هیچ کامپیوتری را به من اختصاص نداده بودند. اقرارنامه امضاء شده زوج ریواز دست نخورده در کیف دستی من بود. نمی‌دانستم در نظر داشتم با اقرارنامه چه کنم، آن را به آلکسیس بدهم یا نه، ترجیح می‌دادم اول تب و تاب ایشان را شاهد باشم. خودرو را در قسمت پارکینگ مهمانان متوقف کردم، که اقدام خصمانه‌ای هم نبود، چرا که هیچ کس، حتی خود من هم توقع نداشتم کارم زیاد به طول بیانجامد. در شرکت دریم واتر ورلد تنها آلکسیس برگ و لتیسیا لانگ را می‌شناختم، نمی‌دانستم آیا لتیسیا موفق شده بود از بستر بیماری برخیزد یا نه. در واقع این اولین باری بود که به دفتر شرکت می‌رفتم. تا این زمان تنها از طریق تلفن با آن‌ها در تماس بودم. تماس خود را به صدای مردی بیگانه خلاصه کرده بودند که مسئول کار موقت من بود و من نیز نام او را فراموش کرده بودم. این فرد الزامی ندیده بود با من دیداری داشته باشد. در چند نوبت تأکید کرده بود شرایط همکاری من تنها یک جابجایی ساده بود. من نیز برای تسکین خود بر این باور بودم که شرایط استخدامی خود وی نیز موقت بود، و شاید مدیر شرکت نیز با چنین شرطی استخدام شده بود، اما نام مدیر شرکت را به یاد داشتم، سدریک – مارتن د. پریمز، چرا که آلکسیس روی کشتی معمولاً این نام را بر زبان می‌آورد، به طور کامل و با چاپلوسی.

بنای شرکت بسیار معمولی بود، راه پله‌های تنگ آن به خوبی نگهداری نشده بود. آسانسور ساختمان نیز هیچ حسی از اعتماد در آدم ایجاد نمی‌کرد. من هم بی‌درنگ ترجیح دادم از آن استفاده نکنم. حروف اختصاری گوناگونی که روی صندوق‌های نامه نصب شده بود، نشان می‌داد شرکت دریم واتر ورلد تنها ساکن این قلمروی پادشاهی نبود. از پله‌ها بالا رفتم تا عاقبت طبقه مورد نظر را پیدا کردم، و بعد در مورد نظر را یافتم. پیش از آن که از آستانه در ورودی عبور کنم، متوجه شدم چرا این شرکت تمایلی نداشت مشتریان مستقیماً به آن جا بیایند. دفتر شرکت فاقد فضای پذیرش بود، تنها یک راهروی باریک، که بی‌هدف در آن پیش رفتم. کمی جلوتر مرد جوانی را دیدم که با دست به من اشاره کرد، گویی از مدت‌ها پیش مرا می‌شناخت. به مقابل من که رسید، کلاه خود را به نشان احترام روی گوش‌هایش اندک تکانی داد، متوجه شد می‌خواستم با او صحبت کنم.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1
در یک ایستگاه راه آهن هر نوع رویدادی ممکن است اتفاق بیفتد.
این یک واقعیت است که در زندگی نمی‌توان همیشه انتخاب کرد.
هر کجا که نگاه کنی، نعمت‌های فراوانی را می‌بینی که هدر شده‌اند.
امضاء خواهند کرد؟
دریم واتر ورلد، شرکتی تعجب‌انگیز.
یک پزشک متخصص سوانح به سوالات پاسخ می‌دهد.
در باب نام‌های که زیر باران نوشته شد.
ویژگی اصلی زاهدان و خردمندان.
دوستان همیشه آن زندگی را ندارند که برای ایشان صلاح می‌دانیم.
در باب شاعران دروغین و یک جعبه سیاه.
در اهمیت دسترسی به یک پزشک معالج حاذق.
بخش 2
سوال این است که آیا خواندن کتاب با صدای بلند برای فردی که بیهوش است، فکر خوبی هست یا نه.
اگر قربانی دختر جوان و زیبایی باشد که به او تجاوز شده، بهتر است.
باید تلاش کرد هوشمندانه مراقب بود، حتی زمانی که روزها کوتاه می‌شوند.
توضیح بسیاری از مشکلات موجود در روابط انسانی، همانا حسادت است.
نبردهایی در برابر دیدگان ما جریان دارند که نام خود را بیان نمی‌کنند.
سفر
در لزوم مدیریت سردخانه جنازه‌ها بر مبنای اصول هنری.
کسانی که زندگی متفاوتی با زندگی ما دارند، می‌توانند بسیار به ما بیاموزند.
زنان خوش‌شانس زمانی با مرد زندگی خود روبرو می‌شوند که اصلاً انتظار آن را ندارند.
بخش 3
یوگا، تمرینی که ابعادی همه‌گیر به خود گرفته است.
دو نفری نوشتن، ثابت می‌کند که همدیگر را دوست دارید.
گزارش یک گفتگو خوب است، اما آیا کافی هم هست؟
نسل‌هایی در ارتباط با فناوری کاملاً قربانی شده‌اند.
آیا پرندگان آسمان واقعاً مثال خوبی هستند؟
یک معاینه پزشکی مجدد گاهی ناگزیر می‌نماید.
مصرف کردن بهتر است، یا نکردن؟
بعضی از خدمتکاران همه‌کاره بهتر از بقیه خدمتکاران کار می‌کنند.
نامه‌هایی هستند که لاجرم پاسخ طلب می‌کنند.
خوشبختی چیست و آیا باید به آن باور داشت؟
اطمینانی نیست که جغرافیا و دوستی به‌خوبی با هم کنار بیایند.
زمین‌لرزه زمانی است که زمین آنچه را به زیر می‌کشد که باید رو قرار داشته باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آقا و خانم ریواز
نویسنده
مترجماحمد آل احمد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات340
زبانفارسی
شابک978-600-6974-53-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آقا و خانم ریواز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آقا و خانم ریواز

برای دریافت کتاب آقا و خانم ریواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.