معرفی و دانلود کتاب صوتی آقای میم: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد کتاب صوتی آقای میم: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آقای میم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آقای میم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آقای میم: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

کتاب صوتی آقای میم داستان کوتاهی از مسعود شامحمدی است که زندگی مردی عجیب و نامتعارف به نام آقای میم را روایت می‌کند. بعد از پنجاه و اندی سال زندگی، روزی آقای میم از خواب برمی‌خیزد، بی‌آنکه مثل قبل آدم خنگ و کم‌هوشی باشد. حالا باید دید رفتار آدم‌های اطرافش که عمری او را مورد تمسخر قرار داده‌اند، چگونه خواهد بود.

درباره‌ی کتاب صوتی آقای میم

کتاب صوتی آقای میم داستان مردی خنگ، دست‌وپاچلفتی و بی‌عرضه را روایت می‌کند. دیگران آقای میم را مردی می‌دانند که حتی کلاغ‌ها از او باهوش‌ترند. اما روزی معادله برهم می‌خورد؛ آقای میم دیگر آن مرد کم‌هوش و به‌دردنخور سابق نیست. حالا مردم با تصوری که از او دارند و با این‌همه تغییری که مقدر شده، چه می‌خواهند بکنند؟ این سوالی است که مسعود شامحمدی از شخصیت‌های داستان و همچنین مخاطبین اثر خود می‌پرسد.

کتاب صوتی آقای میم داستان کوتاهی است از مجموعه‌داستان «گربه علف است و ماهی درخت». مسعود شامحمدی در نقد به نام‌گذاری‌های متداول برای کتاب‌ها، مجموعه‌ی خود را به‌ظاهر با اسمی کاملاً غیرمرتبط و بی‌معنی منتشر کرده؛ اما منتقدین رد معنا را در این نام جست‌وجو می‌کنند. داستان‌های این مجموعه همگی از عنصر وهم و جادو برخودارند که دراین عنوان به خوبی نمود می‌یابد. داستان حاضر با نام کامل «آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند» در مجموعه‌ی گربه علف است و ماهی درخت آورده شده و به نقد ذهنیت مردمی می‌پردازد که پیچیدگی را می‌ستایند و از سادگی بیزارند.

مسعود شامحمدی در توصیفِ شخصیتِ آقای میم این‌طور آورده که: «به خاطر سپردن یک شعر و یا یک شماره تلفن هشت‌رقمی ساده، به اندازه‌ی روبه‌رو شدن با یک گاو وحشی، او را دچار وحشت می‌کرد. کار کردن با گوشی موبایل به اندازه‌ی لمس کردن یک مار سمی، او را به هراس می‌انداخت.» چنین شخصیتی را شاید فقط در دنیای داستان‌ها دیده باشیم. ما امروزه کسی را که با تکنولوژی بیگانه و از آن هراسان است، فردی دیوانه و در بهترین حالت بسیار متفاوت می‌بینیم؛ کسی که شایسته‌ی طرد شدن از اجتماع انسان‌های مدرن است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آقای میم

کتاب صوتی آقای میم گویی داستان همه‌ی ماست؛ ما که با برچسب‌های متعددی زندگی‌مان را آغاز می‌کنیم و ناچاراً با همان برچسب‌ها پیش می‌رویم. جدایی از القاب و اسامی و برچسب‌هایی که دیگران به ما می‌چسبانند، کار راحتی نیست و بعضاً تا آخر عمر توان و انرژی ما را می‌بلعد. اما آقای میم یک روز صبح بدون آنکه اتفاق عجیی افتاده باشد، بیدار می‌شود و طولانی‌ترین جمله‌اش را در طول زندگی پنجاه‌وچندساله‌ به رئیسش می‌گوید: «خوش‌حالم که مثل شما نیستم، مثل شما و همه‌ی آدم‌های باهوش دیگه.»

این نقطه عطفی در زندگی آقای میم به حساب می‌آید که به یک‌باره تمام باورهای رایج را درمورد خودش کنار می‌زند و خود واقعی‌اش را از پس نقابی که سال‌ها به چهره داشته، بیرون می‌کشد. مسعود شامحمدی در کتاب صوتی آقای میم داستان یک تغییر بزرگ را با زبانی ساده روایت می‌کند. نشر صوتی نوین کتاب گویا اقدام به انتشار نسخه‌ی صوتی این داستان کوتاه کرده و آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. گویندگی این اثر صوتی را علی عسگری و سیما تیرانداز بر عهده داشته‌اند. نسخه‌ی چاپی اثر حاضر نیز توسط انتشارت کتاب کوچه به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی آقای میم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی برای تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی، تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آقای میم: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

این رفتار و حرف‌های آقای میم تنها می‌توانست یک نتیجه برایش داشته باشد و آن هم این بود که علاوه‌بر خنگ بودن، نسبت جنون و دیوانگی هم به او بزنند که این امر به‌سرعت اتفاق افتاد. ابتدا از محل کارش اخراج شد و سپس همسرش درحالی‌که قارقارهای گوش‌خراشی می‌کرد، او را از خانه بیرون انداخت. آقای میم فقط دو ماه بعد از آن صبح کذایی به یک آواره و خانه‌به‌دوش تبدیل شد. خانه‌به‌دوشی که در سطل‌های زباله دنبال غذا می‌گشت و به عابرینی که فکر می‌کرد باهوش هستند، با غرور و تکبر نگاه می‌کرد و لبخندی تحویلشان می‌داد که بیشتر از سر دلسوزی بود، تا از سر محبت و دوستی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
38 دقیقه
آقای میم یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آقای میم: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آقای میم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آقای میم

برای دریافت کتاب صوتی آقای میم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.