معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است داستانی به قلم مسعود شامحمدی است که وهم، خیال و جادو عناصر اصلی آن را تشکیل می‌دهند. نویسنده داستان زنی را روایت می‌کند که درگیر کابوس‌های شبانه است و رویا را با زندگیِ واقعی درهم‌آمیخته می‌یابد. حالا با توجه به حقایقی که او از خلال رویاهای خود دریافته، باید دست به یک انتقام بزرگ در بیداری بزند.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است

کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است داستان کوتاهی است از مجموعه‌ی گربه علف است و ماهی درخت. این داستان با روایتگری علی عسگری و سیما تیرانداز، بر بستر تاریخ و در مرز میان گذشته و حال حرکت می‌کند. مسعود شامحمدی واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد و داستانش را محلی برای آزمودن سبک رئالیسم جادویی قرار می‌دهد.

کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است از تکنیک تغییر زاویه دید سود می‌برد و با تکه‌پاره کردن حقیقت، گوشه‌های مختلفی از آن را از دید چندین نفر به ما نشان می‌دهد. شخصیت اصلی داستان زنی است که هر شب کابوس می‌بیند و کم‌کم زندگی او در گردابِ کابوس‌ها نابود می‌شود. شبی از شب‌ها زن، جسم فلزی سردی را کنار خود احساس می‌کند. کسی در تخت است که شوهرش نیست، اما بسیار به او شبیه است. خوب که به او دقیق می‌شود، او را می‌شناسد؛ او جغتای، پسر دوم چنگیز خان مغول است. کسی که از بسیاری جهات با شوهرش اشتراک دارد و زن گمان می‌برد که آن‌ها یکی هستند یا حداقل شوهرش از نژاد قوم مغول است. گویی تاریخ با تمام جنگ و خون‌ریزی‌هایش به یک‌باره به زندگی زن هجوم می‌آورد. او شاهد مرگِ پدرانِ پدران و مادرانِ مادرانش و نابودی شهری به نام جرجیانه است. جد زن از او می‌خواهد که انتقام خون بی‌گناهان را بگیرد. زن در واقعیتِ روز با حقیقتی که در کابوس‌هایش دریافت کرده، دست‌به‌گریبان است. او گناه پدران را به پای پسران می‌نویسد و شوهرش را فردی می‌داند که باید قربانیِ جنایتِ مغولان شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است

کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است در زمان حال در دادگاه و زندان می‌گذرد. در این فضا داستان از زاویه دید سوم شخص روایت می‌شود و عاملیت سوژه‌ی اصلی، یعنی زن، از قصه حذف می‌شود. در این قسمت‌ها مخاطب روایت‌های چندگانه را از دید دوستان و آشنایانِ زن می‌شنود که همه متفق‌القول زن را مجنون می‌خوانند. در زمان گذشته‌ی نزدیک، زن کابوس‌هایش را نقل می‌کند و داستان به درونیات او وارد می‌شود و مخاطب واقعه را از چشم او به تماشا می‌نشیند. با این همه، مخاطب هیچ‌گاه با حقیقتی قطعی روبه‌رو نمی‌شود و همه‌چیز را در نسبیت درک می‌کند. زمان گذشته‌ی دوری نیز وجود دارد که از مرز واقعیت عبور می‌کند و به دنیای خیال و رویای زن وارد می‌شود؛ عصرِ حمله‌ی مغول‌‎ها به ایران و ویران ساختن شهرها. بنابراین مسعود شامحمدی در کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است سه مقطع زمانی را تعریف کرده و داستانش را در فضای میان آن‌ها سیال نگه می‌دارد.

این کتاب صوتی به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی متنی این داستان نیز در مجموعه‌‌ی گربه علف است و ماهی درخت توسط انتشارات کتاب کوچه به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های وهم‌انگیز و خیال‌انگیز و سبک رئالیسم جادویی علاقه‌مندید، این کتاب صوتی شما را به دنیای جذابی وارد می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

در عزای مرگ یک تن چقدر باید گریست؟ یک ماه، یا یک سال؟ در عزای مرگ صدها هزار نفر، چقدر؟ یک قرن، یا صد قرن؟ چندهزار سال باید گریست تا دل‌ها آرام گیرند و اشک‌ها خشک شوند؟ تا ابد؟ تا قیامت؟ حتی تا بهشت و در دوزخ؟ تا کی؟ آخر کی این اشک‌ها خشک می‌شوند؟ کی؟

زن اشک‌هایش را پاک می‌کند، با لب آستینش. سپس به این فکر می‌کند که او آخرین فرد در دنیاست که بر آن جنازه‌ها و بر آن ظلم‌ها خواهد گریست. آخرین نفر؟ آهی می‌کشد و به نوشتن ادامه می‌دهد.

- شب چندم از کابوسم بود، یادم نیست. هزارمین شب بود یا نخستین شب، که در میان آشوب کابوس‌هایم، دستان جغتای را دیدم و آن ماه‌گرفتگی را که روی دست راستش بود؛ و شکل و طرحش را که مانند سر عفریتی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
34 دقیقه
زندگی شاید انتقام مکرر است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است

برای دریافت کتاب صوتی زندگی شاید انتقام مکرر است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.