معرفی و دانلود کتاب صوتی آدم برفی: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد کتاب صوتی آدم برفی: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آدم برفی: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

کتاب صوتی آدم برفی داستانی گزنده و وهم‌آلود را در فضایی سرد و تاریک، درباره‌ی عشق یک زن به یک آدم برفی روایت می‌کند. درحالی‌که دو مرد به زن عشق می‌ورزند، زن تمام روحش را وقف آدم برفیِ خودساخته‌ای کرده است و این عشق، او را تا پای مرگ می‌برد. مسعود شامحمدی عشق، خیانت، ملال و پوچی را در این اثر داستانی خود به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی آدم برفی

کتاب صوتی آدم برفی روایتگر عشقِ دو مرد به زنی است که زندگی جز در قالب قصه برایش معنایی ندارد. این داستان کوتاه که پیش‌تر در مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت به چاپ رسیده، در این نسخه‌ی صوتی با صدای علی عسگری و سیما تیرانداز روایت می‌شود. مسعود شامحمدی اعتراض خود را به بیهودگی نام‌گذاریِ کتاب، در استفاده از کلمات برای نام نهادن بر مجموعه داستان خود نشان می‌دهد. او به سرگردانی خویش میان واژه‌ها و معانی آن‌ها اعتراف می‌کند. او در این سردرگمی تا آنجا پیش می‌رود که هویتِ اشیا و پدیده‌ها را نیز زیر سوال می‌برد. این نگرش در داستان‌های کوتاه مجموعه‌ی گربه علف است و ماهی درخت و به‌خصوص در کتاب صوتی آدم برفی هویدا می‌شود. شنونده در این داستان با یک آدم برفی متمایز از تمام آدم برفی‌های جهان مواجهه است.

کتاب صوتی آدم برفی در فضایی سرد و غمناک آغاز می‌شود و برف عنصر اساسیِ آن را تشکیل می‌دهد. همه‌ی روابط و معناها در پیوند با برف و آدم برفی شکل می‌گیرند. این زاویه‌ی جدیدی است که مسعود شامحمدی در این اثر خود اتخاذ کرده و به برف معنا و هویتی جدید می‌بخشد که تا پیش از این در ادبیات شاهد آن نبوده‌ایم.

مرد اول و مرد دوم در ماشین، زیر بارش برف نشسته‌اند و سیگار می‌کشند. آن‌ها از تمام کردن زندگی‌‎شان، از طریق هدایت ماشین به دره حرف می‌زنند. به‌زودی انگیزه‌ی آن‌ها مشخص می‌شود: زنی که پشت داستان نشسته و سایه‌ی سنگینش بر فراز تمام فضای داستان حس می‌شود. زنی که عاشق آدم برفیِ خودساخته‌اش می‌شود و با تن عریان، آن را در آغوش می‌گیرد تا بدنش به کبودی بگراید و بیهوش شود و دوباره پس از احیا، بار دیگر با معشوق برفی‌اش معاشقه کند. این رفتارِ عجیب و وهم‌انگیزِ زن، شوهرش را به حسادت وامی‌دارد؛ تا جایی که زنش را حبس و از دیدنِ آدم برفی منع می‌کند. رابطه‌ی متزلزلِ زن و مرد، زمینه‌سازِ ورودِ مرد دوم به قصه‌ی آن‌ها می‌شود. مسعود شامحمدی در کتاب صوتی آدم برفی، حتی از خیانت آشنایی‌زدایی می‌کند و آن را به شکلی جدید در معرض نمایش می‌گذارد. این داستان با همه‌ی سردی و تلخی‌اش، مخاطبین داستان‌های کوتاه را به وجد می‌آورد.

شما را به شنیدن نسخه‌ی صوتیِ کتاب آدم برفی که توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا تهیه شده، دعوت می‌کنیم. برای خواندن نسخه‌ی متنی این کتاب می‌توانید به کتاب گربه علف است و ماهی درخت که به کوشش انتشارات کتاب کوچه منتشر شده، رجوع کنید.

کتاب صوتی آدم برفی برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که به داستان کوتاه علاقه‌مند است، از شنیدن کتاب صوتی آدم برفی لذت دوچندانی خواهد برد.

در بخشی از کتاب صوتی آدم برفی: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

عاشق قصه بود. بیشتر از خود آدما، عاشق قصه‌هاشون بود. زندگی براش قصه بود. خودش برای خودش قصه بود. همه چیز براش یه قصه بود. بهش می‌گفتم آدمایی که نمی‌تونن حقیقت رو بگن، قصه می‌گن. بهش می‌گفتم قصه یعنی دروغ، یعنی یه مشت حرف مفت برای فرار کردن از واقعیت. یعنی جفت‌پا رفتن توی وهم و خیال. ولی اون به این حرفام می‌خندید. به حرفام می‌خندید و می‌گفت خیلی قصه‌ی بامزه‌ای هستم... آره، من فقط براش یه قصه‌ی بامزه بودم. همون‌طور که تو براش یه قصه‌ی بی‌مزه بودی و همون‌جور که اون آدم‌برفی براش یه قصه‌ی جالب بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
29 دقیقه
آدم برفی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آدم برفی: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آدم برفی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آدم برفی

برای دریافت کتاب صوتی آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.