معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت

خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر نوشته‌ی مسعود شامحمدی، داستان کوتاهی از یک مرد و دو زن است که سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده و بار ناکامی‌های هم را به دوش می‌کشند. این مثلث عشقی که یکی از قصه‌های مجموعه داستانِ «گربه علف است و ماهی درخت» به شمار می‌رود، عمق و پیچیدگی احساسات و عواطف انسان‌ها را روایت می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر

خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر، راویانی ناشناس و روندی غیرمعمول در داستان‌سرایی دارد. هرکدام از شخصیت‌ها، قصه را در بخش‌هایی کوتاه و به صورت افکار شخصی خودشان بیان می‌کنند. اتفاقات داستان نیز خط سیری مستقیم ندارند و روایت هر کارکتر در میان صحبت‌ها و رخدادهای مختلف پیچ‌وتاب می‌خورد. وجود این زاویه‌دید چندگانه عنصر خیال و تصویرسازی را در ذهن مخاطب فعال می‌کند تا تمام آنچه می‌شنود را مانند یک فیلم کوتاه در پیش چشمانش تجسم کند.

مسعود شامحمدی در خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر، داستان عشقی نافرجام را روایت می‌کند. قصه از لحظات صمیمانه‌ی زوجی عاشق در زیر باران شروع می‌شود؛ جایی که مرد به زن قول می‌دهد تا برای او یک «کرکس» نباشد، زیرا از نظر او عاشقان مانند کرکس‌اند، آن‌قدر بالای سر معشوقشان منتظر می‌نشینند تا او پیر شود و بمیرد، یا اینکه ترکشان کند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر

این قول و قرار عاشقانه زیر باران، به خیانت و جدایی ختم می‌شود. مرد که همیشه سودای ازدواج با یک آدم معمولی را داشته، ناگهان خبر ازدواجش را به عشق اولش می‌رساند. زنی که با او ازدواج کرده آدم بدی نیست و از این رابطه هم اطلاع ندارد، سرش همیشه گرم پختن کیک و شیرینی و سِت کردن لباس‌های مختلف است. رابطه‌ی مرد با تازه‌عروسش رابطه‌ی گرم و عاشقانه‌ای نیست، اما این زن همیشه مطیع همسرش است و برای جلب رضایت او از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

قصه‌ی کتاب صوتی آن سه نفر به جایی می‌رسد که زن دوم داستان، از وجود زن اول و رابطه‌ی همسرش با او که تا بعد از ازدواجشان هم ادامه پیدا کرده، مطلع می‌شود. این اتفاق، سرآغاز تغییر اوست. او هر روز به خانه‌ی معشوقه‌ی همسرش می‌رود و بی آنکه چیزی بگوید یا کاری کند، چند ساعتی را آنجا می‌نشیند و به زمین خیره می‌شود. او از درون متلاشی شده ولی لب به اعتراض باز نمی‌کند. حضور هرروزه‌ی این مهمان‌ناخوانده و سکون و سکوتش، زن اول را به صرافت کشیدن یک تابلوی نقاشی از او می‌اندازد. تابلویی به نام قوی سیاه که بعدها به دست زن دوم می‌رسد. این ملاقات‌های روزانه که همگی در سکوت می‌گذرند، رابطه‌ی صمیمانه‌ای را میان دو زن به وجود می‌آورند.

مرد از دوستی میان این دو زن باخبر شده و تغییرات رفتاری و شخصیتی همسرش او را به هراس انداخته است. او در برابر این اتفاقات خود را ناتوان می‌بیند و تصمیم به طلاق و جدایی می‌گیرد. همسرش از او می‌خواهد تا برای آخرین بار، دل به جاده بزنند و از هوای برفی لذت ببرند. حضور معشوقه‌ی مرد در ماشین، خبر از اتفاقاتی عجیب و پیش‌بینی‌نشده می‌دهد...

خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر، اثری از مسعود شامحمدی است که توسط نشر صوتی نوین کتاب و انتشارات کتاب کوچه منتشر شده. این اثر را با صدای سیما تیرانداز و علی عسگری می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی با حال‌وهوای تلخ و وهم‌آلود علاقه دارید، این خلاصه کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت می‌شنویم

وقتی زنگ زد از پشت آیفون دیدمش. تعجب کردم. در رو براش باز کردم. اون هم اومد تو و اومد نشست رو مبلی که تو همیشه روش می‌نشستی. نه سلام داد، نه تو چشمام نگاه کرد. فقط نشست و خیره شد به زمین. گفتم چیزی می‌خواد براش بیارم؟ چیزی نگفت. پرسیدم آدرسم رو چجوری پیدا کرده؟ باز هم هیچی نگفت. براش چای بردم. چندتا میوه هم گذاشتم تو پیش‌دستی و گذاشتم جلوش، اما بهشون نگاه هم نکرد. ازش پرسیدم کاری داری؟ حرفی می‌خوای بهم بگی؟ باز هم چیزی نگفت. یه ساعت، شایدم دو ساعت همون‌جور نشست و خیره موند به زمین. نمی‌دونستم باید چی کار کنم. رفتم مانتو و روسریم رو برداشتم، در خونه رو باز کردم و گفتم باید برم بیرون. اون هم بلند شد و بدون اینکه بهم نگاه کنه از جلوم رد شد و رفت توی راهرو و دکمه‌ی آسانسور رو زد. در خونه رو محکم بستم و اومدم گوشی رو برداشتم و بهت زنگ زدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
32 دقیقه
آن سه نفر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آن سه نفر: از مجموعه داستان گربه علف است و ماهی درخت
نویسنده
راویعلی عسگری، سیما تیرانداز
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر

سلمان سروراحمدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
خداقوت آقای شامحمدی بایدبیشتر دنبالت کنم داره از سبک نوشتنت خوشم میاد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آن سه نفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.