معرفی و دانلود کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی

عکس جلد کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی
قیمت:
۱۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی

کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی به قلم دکتر راب راید و تحت نظارت سازمان پزشکی ورزشی استرالیا نگاشته شده است. کتاب حاضر، شیوه‌ی مدیریت آسیب‌های رایج ورزشی و جدیدترین رویکردهای مورداستفاده در حوزه‌ی پزشکی ورزشی را ارائه کرده است و مدت‌هاست به‌عنوان بهترین مرجع در آموزش امدادگران ورزشی در استرالیا، شناخته می‌شود.

درباره‌ی کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی

دانش و مهارت امدادگر ورزشی، به‌عنوان عضو مهمی از تیم پزشکی ورزشی، امری بسیار تعیین‌کننده در حفظ سلامتی و درمان ورزشکاران است. سازمان پزشکی ورزشی استرالیا (Sports Medicine Australia) یک سازمان ملی، متشکل از متخصصانی است که جهت تقویت سلامت عمومی و دسترسی ورزشکاران به بهترین مراقبت‌های پزشکی ورزشی تلاش می‌کند. دهمین ویرایش از کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی (Sports Medicine for Sports Trainers)، زیر نظر این سازمان و شامل به‌روزترین داده‌های موجود در حیطه‌ی پزشکی ورزشی است که به‌عنوان مرجع طب ورزشی کشور استرالیا به چاپ رسید تا در خدمت امدادگران استرالیایی قرار گیرد.

امدادگران ورزشی ارزش بسیاری برای ورزش کشور استرالیا دارند و نقش مهمی ایفا می‌کنند تا ورزشکاران به صورت ایمن‌تر به فعالیت بپردازند. این افراد می‌توانند در همه‌ی سطوح ورزشی، از ورزش آماتور تا حرفه‌ای، مشغول به کار شوند و به همه‌ی افرادی که درگیر ورزش هستند، کمک کنند. کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی، اصول اولیه‌ی پزشکی ورزشی و دانش عملی لازم برای پیشگیری از آسیب، آسیب‌شناسی و مدیریت آسیب در اختیار امدادگران قرار داده است و به آموزش تکنیک‌های مدیریت بحران پرداخته است. موارد آسیب، تنها به تجهیزات ورزشی محدود نمی‌شود؛ سهل‌انگاری در شیوه‌ی انتقال ورزشکاران آسیب‌دیده و حدود مصرف داروهای ورزشی نیز می‌تواند مشکلاتی را به بار بیاورد. تشخیص درست آسیب‌ها و درمان مبتنی بر تمرین و ورزش، از وظایف یک امدادگر ورزشی است. توضیحات کاربردی این کتاب، پیش‌نیازهای تئوریک و اجرایی مراقبت از ورزشکاران را در اختیار امدادگران قرار می‌دهد.

کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی، بر اساس آخرین تحقیقات و یافته‌های علم پزشکی ورزشی، به آموزش مهارت‌های اساسی و مورد نیاز امدادگران ورزشی می‌پردازد. اساتید، کارشناسان و پزشکانی که در تهیه و تدوین مطالب این کتاب مشارکت داشته‌اند، طیف گسترده‌ای از موضوعات، چون استفاده از نوارچسب (برای پیشگیری از صدمات یا کاهش شدت آسیب‌ها)، اصول تغذیه، نحوه‌ی گرم کردن، کشش و خنک کردن را مورد بحث قرار داده‌اند. انواع ماساژ ورزشی و مواجهه‌ی صحیح با بیماری یا مصدومیت ورزشکار، از دیگر مواردی است که در این کتاب، به امدادگران آموزش داده شده است. کتاب حاضر، می‌تواند برای کل جامعه‌ی ورزشی مفید واقع شود؛ زیرا علاوه بر افزایش سطح آگاهی و آمادگی در مقابله با آسیب‌های ورزشی، خوانندگان را با طب ورزشی و بهره گرفتن از آن آشنا می‌کند.

ترجمه‌ی کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی را محمد کریمی‌زاده اردکانی و شیما باباخانیان بر عهده داشته‌اند. این کتاب، به کوشش نشر حتمی که از ناشران معتبر و نام‌آشنای حوزه‌ی علوم ورزشی و پزشکی است، به چاپ رسیده است.

کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و متخصصان رشته‌های پزشکی ورزشی، علوم توان‌بخشی، آسیب‌شناسی ورزشی و فیزیوتراپیست‌ها مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی می‌خوانیم

اگر ورزش یا تمرین بیش از یک ساعت بیشتر طول نکشد، ورزشکار نیازی به جایگزینی منابع انرژی ندارد. وعده‌های غذایی بعدی اگر به خوبی انتخاب شود، جایگزین تمام انرژی مورد استفاده در ورزش می‌شود. اما، از آن جا که ورزشکار خیلی زود بعد از آغاز ورزش شروع به تعریق و از دست دادن مایعات می‌کند، باید در طول ورزش در اسرع وقت جایگزین شوند، در غیر این صورت حتی کمبود آب بدن عملکرد آن‌ها را کاهش می‌دهد. اگر تمرین بیش از یک ساعت طول بکشد، ورزشکار علاوه بر مایعات می‌تواند از مصرف برخی کربوهیدرات‌ها در طول ورزش نیز بهره‌مند شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: عملکرد امدادگران ورزشی
فصل 2: آناتومی کاربردی اسکلتی - عضلانی
فصل 3: پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
فصل 4: تغذیه ورزشی
فصل 5: داروهای ورزشی
فصل 6: اصول مدیریت آسیب‌های ورزشی
فصل 7: بیماری و آسیب‌های رایج ورزشی
فصل 8: شرایط پزشکی شایع موثر بر ورزشکاران
فصل 9: انتقال ورزشکاران آسیب‌دیده
فصل 10: تیپ‌های ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی
نویسنده
مترجممحمد کریمی زاده اردکانی، شیما باباخانیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-355-418-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی

برای دریافت کتاب طب ورزشی برای امدادگران ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.