معرفی و دانلود کتاب سیستم عصبی عضلانی: از زندگی در زمین تا علم زندگی در فضا

برای دانلود قانونی کتاب سیستم عصبی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم عصبی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم عصبی عضلانی: از زندگی در زمین تا علم زندگی در فضا

کتاب سیستم عصبی عضلانی، ماحصل تحقیقات دیتر بلوتنر و میشل سالانوا درباره‌ی سازگاری عضلانی اسکلتی و سیستم عصبی عضلانی در شرایط بی‌وزنیِ فضانوردان است. با مطالعه‌ای این کتاب، با ساختار، عملکرد و مسیرهای سیگنال‌دهی سلولی بر روی زمین و در حین انجام مأموریت‌های فضایی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب سیستم عصبی عضلانی

کتاب سیستم عصبی عضلانی (The NeuroMuscular System: From Earth to Space Life Science: Neuromuscular Cell Signalling in Disuse and Exercise)، نکته‌هایی پیش روی علاقه‌مندانِ آشنایی با اهمیت فعالیت بدنیِ فضانوردان قرار می‌دهد. دیتر بلوتنر (Dieter Blottner) و میشل سالانوا (Michele Salanova)، نویسنده‌های این کتاب، تحقیقات جامعِ خود درباره‌ی تأثیرهای مختلف فعالیت‌های بدنی در بدن فضانوردان را در این اثر به رشته‌‌ی تحریر درآورده‌اند. بنا بر اطلاعات کتاب، نبود جاذبه در فضا، بافت‌های استخوانی و عضلانی فضانورد را در معرض خطر قرار می‌دهد. این خطر به‌اندازه‌ای است که پس از بازگشت فضانورد به زمین، ممکن است ادامه پیدا کند و کمردردهای مزمن و عارضه‌های جسمی را برای فضانوردانی که به زمین بازگشته‌اند، به‌دنبال داشته باشد.

نویسنده‌های این اثر، بهترین روش برای جلوگیری از این عارضه‌های بلند‌مدت را ورزش روزانه در ایستگاه‌ فضایی می‌دانند. در این کتاب به دستگاه‌هایی اشاره شده که مناسبِ ورزش در فضاست. نویسنده‌های این اثر برای اطمینان‌ خاطر پیدا کردن از تحقیق‌های علمیِ خود، آزمایش‌های بی‌شماری را بر روی موش و حیوان‌های دیگر انجام داده‌‌اند. نتیجه‌ی بسیاری از این آزمایش‌ها را می‌توانید در کتاب سیستم عصبی عضلانی مطالعه کنید.

معرفی و دانلود کتاب سیستم عصبی عضلانی

نویسنده‌‌های کتاب سیستم عصبی عضلانی، پس از آشنایی خواننده با حرکات و عملکرد انسان بر روی زمین، اطلاعاتی درباره‌ی شرایط زندگی و حرکت انسان در فضا مطرح کرده‌اند. این اطلاعات در فصل اول کتاب ذکر شده‌ است. با مطالعه‌ای این بخش، از نقش نیروی گرانش زمین در قدرت عضلات و کیفیت‌ استخوان‌بندی آگاه خواهید شد. در این بخش توضیح داده شده که انقباض عضلانی از طریق نیرو، بازوهای اهرمیِ اتصال استخوان به استخوان را به حرکت در می‌آورد تا انسان‌ها به‌راحتی روی زمین راه بروند. پس از آشنایی خواننده با شیوه‌ی حرکت انسان در روی زمین، در این کتاب به بررسی حرکت انسان در فضا اشاره شده است. نویسنده‌ها در این بخش به این نکته اشاره می‌کنند که برای افزایش زمان توقف انسان در فضا در سفر به ماه یا مریخ، باید بر تاثیرهای منفیِ بی‌وزنی بر عضلات و استخوان‌ غلبه کرد. وضعیت ایستادن، جابه‌جایی حرکتی و جهت‌یابی فضایی نیز از دیگر رفتارهای حرکتی است که در فضا مختل می‌شود. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب سیستم عصبی عضلانی، در بی‌وزنی، بدن انسان فقط شتابی را حس می‌کند که خط سیر سقوط آزاد یا مسیر حرکتش، مشخص باشد. تمامی سیستم‌های عملکردی بدن توسط محیط بی‌وزنی به چالش کشیده می‌شود. با مطالعه‌ی کتاب سیستم عصبی عضلانی با این واقعیت آشنا می‌شوید که در کنار عضله‌ها، سیستم عصبی انسان نیز در فضا، آسیب‌پذیر می‌شود. مغز، ساقه‌ی مغز، نخاع شوکی به‌عنوان قسمت‌هایی که حرکات انسان و وضعیت وی را بر روی زمین کنترل می‌کند، در فضا مختل می‌شود. این اطلاعات در فصل دوم کتاب سیستم عصبی عضلانی با عنوان «عضله اسکلتی» مطرح شده است.

کتاب سیستم عصبی عضلانی را انتشارات حتمی چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. فرهاد دریانوش، مهشید مهذب و ریحانه زرباف، مترجمین این اثرند.

کتاب سیستم عصبی عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان فیزیولوژی حرکتی در فضا و آشنایی با رویکرد سازمان‌های فضایی برای تضمین سلامت فضانوردان در حین انجام ماموریت‌های درازمدت، مخاطب اصلی کتاب سیستم عصبی عضلانی به‌ حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب سیستم عصبی عضلانی: از زندگی در زمین تا علم زندگی در فضا می‌خوانیم

مطالعات حیوانی در پروازهای فضائی

از نخستین روزهای پرواز به فضا، حیوانات برای چند روز تا چند هفته، مکرراً به‌وسیله‌ی ماهواره‌های نصب‌شده در آژانس فضائی ناسا و روسیه در فضا بر روی مدار (کیهان) در پرواز بودند. بررسی تاریخچه‌ی حیوانات به فضا فرستاده‌شده "از نخستین سگ تا آخرین میمون" را می‌توان در همه‌جا پیدا کرد. آزمایشات حیوانی در فضا بر روی مهره‌داران و پستانداران برتر، برای مطالعه مکانیسم‌های فیزیولوژیکی که در بدن انسان در حالت بی‌وزنی عمل می‌کنند، ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ی کلی
فصل دوم: عضله‌ی اسکلتی
فصل سوم: سیستم عصبی عضلانی
فصل چهارم: فعالیت جسمانی در فضا: تلاش‌های بیهوده؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم عصبی عضلانی: از زندگی در زمین تا علم زندگی در فضا
نویسنده،
مترجمفرهاد دریانوش، مهشید مهذب، ریحانه زرباف
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-355-216-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم عصبی عضلانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیستم عصبی عضلانی

برای دریافت کتاب سیستم عصبی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.