معرفی و دانلود کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول

عکس جلد کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول
قیمت:
۱۸۹۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول

لزوم بررسی دلایل ابتلا به بیماری‌های سختی مانند سرطان و ناموفق بودن بعضی از روش‌های درمانی، سبب شده تا متخصصین بیماری‌ها را از دید مولکولی مورد مطالعه قرار دهند. کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول، به این منظور نوشته شده که دانشجویان را با دلایل بیماری‌ها از دیدگاه مولکولی و ژنتیکی آشنا کند.

درباره‌ی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول

گاه لازم است به جای این که تمرکز تنها بر درمان یک بیماری باشد، اساس ایجاد آن را نیز شناسایی کرد و از بروز آن جلوگیری نمود. از همین رو، شاخه‌ای تحت عنوان پزشکی مولکولی به وجود آمده تا اساس مولکولی و ژنتیکی بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهد و به همین ترتیب از بروز بیماری پیشگیری کند، به فرایند تشخیص آن‌ها سرعت ببخشد و درمان متناسب با ویژگی‌های مولکولی و ژنتیکی فرد را پیشنهاد کند. کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول، اطلاعات لازم برای بررسی 4 نوع بیماری از دیدگاه مولکولی‌ را در اختیار دانشجویان علوم پزشکی قرار داده و نکات و جزئیات مرتبط با هر یک را ذکر کرده است. این مجلد بر سرطان پروستات، سرطان پستان، بیماری‌های کبدی و بیماری‌های بخش برون‌ریز پانکراس متمرکز شده است.

یافتن منشأ مولکولی بیماری‌ها یکی از مهم‌ترین شاخه‌ها در علوم پزشکی‌ست که اهمیت بالای آن سبب ایجاد یک حوزه‌ی تخصصی تحت عنوان پزشکی مولکولی شده است. این رشته با این هدف ایجاد شده که بیماری هر فرد با توجه به ویژگی‌های ژنتیکی او مورد بررسی قرار داده شده و آن درمانی برای او در نظر گرفته شود که مطابق ویژ‌گی‌های مولکولی اوست؛ این روش باعث افزایش تاثیرگذاری روند درمان خواهد شد.

در کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول، به صورت کامل و با جزئیات دقیق به بیماری‌ها پرداخته شده تا یک منبع آموزشی مفید در اختیار دانشجویان علوم پزشکی قرار داده شود. همچنین در جلد دوم این کتاب نیز به 4 نوع بیماری دیگر و اساس مولکولی آن‌ها پرداخته شده که عبارتند از: بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های سیستم ایمنی، بیماری‌های قلب و عروق و بیماری‌های لنفوئیدی و میلوئیدی. شما با خواندن این کتاب آموزشی قادر خواهید بود تا نشانه‌ها و ویژگی‌های هر یک از بیماری‌های ذکرشده را به صورت کامل و دقیق درک کنید.

این اثر توسط مرضیه لطفی، علی دادبین پور، فائزه شفیعی، فرانک کرمی فرد، سید حسین شاهچراغی، فهیمه عضد، فهیمه قنبری، حامد حسینیان، ملیحه لطفی، روشنک شمع‌ریز و سائده خادم پر نوشته شده است. انتشارات دانشگاه یزد ناشر این کتاب است.

کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی برای دانشجویان علوم پزشکی، به خصوص دانشجویان پزشکی مولکولی و ژنتیک مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول می‌خوانیم

سینوزوئیدها وظیفه‌ی انتقال خون به لبول کبدی را بر عهده دارند که در نتیجه یک اسفنج فشرده بین صفحات سلولی کبد تشکیل می‌دهند. خون در محیط لبول از شاخه‌های بین لبولی ورید پورت و شریان کبدی وارد سینوزوئید می‌شود، سپس اشعه‌وار از سینوزوئیدها می‌گذرد و توسط ورید مرکز لبولی از لبول خارج می‌گردد. سینوزوئیدها با مویرگ‌ها تفاوت دارند زیرا دارای قطر بیشتری هستند (9 تا 12 میکرومتر) و سلول‌های دیواره‌ی آن‌ها با اندوتلیوم‌های دیگر تفاوت دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اساس مولکولی سرطان پروستات
فصل دوم: اساس مولکولی سرطان پستان
فصل سوم: اساس مولکولی بیماری‌های کبدی
فصل چهارم: اساس مولکولی بیماری‌های بخش برون‌ریز پانکراس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-622-5846-69-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۹۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول

برای دریافت کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.