معرفی و دانلود کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم

عکس جلد کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم
قیمت:
۱۵۳۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم

شیوع برخی بیماری‌ها مانند سرطان و عدم موفقیت در برخی روش‌های درمانی، متخصصین را ملزم کرده تا بیماری‌ها را از دید مولکولی مورد مطالعه قرار دهند. کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم، ابعاد مولکولی و ژنتیکی بیماری‌های مختلف را برای دانشجویان روشن می‌سازد.

درباره‌ی کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم

شناخت اساس و دلایل بروز یک بیماری و جلوگیری از پیش آمدن آن، اهمیتی برابر با یافتن راه‌های درمان بیماری‌ها دارد. همین موضوع هم مسبب ایجاد یک شاخه‌ی تخصصی در علوم پزشکی با نام پزشکی مولکولی شده که ریشه‌های بیماری را در ژنتیک انسان جست‌وجو می‌کند. این ریشه‌یابی منجر به تعیین یک روش درمانی اختصاصی متناسب با ویژگی‌های مولکولی و فردی بیمار خواهد شد که از مهم‌ترین چشم‌اندازها و اهداف پزشکی مولکولی به شمار می‌رود. کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم، اطلاعات لازم برای بررسی چهار گروه از بیماری‌ها از دیدگاه مولکولی‌ را در اختیار دانشجویان علوم پزشکی قرار داده و نکات و جزئیات مرتبط با هر یک را ذکر کرده است. این مجلد بر بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های سیستم ایمنی، بیماری‌های قلب و عروق و بیماری‌های لنفوئیدی و میلوئیدی متمرکز شده است.

از آن‌جا که جهش‌های ژنتیکی تاثیر قابل‌توجهی در بروز بیماری‌ها دارند و اکثراً به صورت ارثی به فرزندان و نسل‌های بعد منتقل می‌شوند، مطالعه‌ی این تاثیرات می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری‌ها مفید باشد. چرا که طبق تحقیقات حدود ده درصد از موارد ابتلا به سرطان بر اثر جهش ژنتیکی برآمده از عواملی است که انسان را مستعد این دست بیماری‌ها می‌کند. در کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم، به صورت دقیق به بیماری‌ها پرداخته شده تا یک منبع آموزشی مفید در اختیار دانشجویان علوم پزشکی قرار داده شود. همچنین در جلد اول این کتاب نیز به چهار نوع بیماری دیگر و اساس مولکولی آن‌ها پرداخته شده که عبارتند از: سرطان پروستات، سرطان پستان، بیماری‌های کبدی و بیماری‌های بخش برون‌ریز پانکراس. شما با خواندن این کتاب‌های آموزشی قادر خواهید بود تا نشانه‌ها و ویژگی‌های هر یک از بیماری‌های ذکر شده را به صورت کامل و دقیق درک کنید.

این اثر توسط مرضیه لطفی، علی دادبین پور، فرانک کرمی فرد، فائزه شفیعی، فهیمه عضد، سید حسین شاهچراغی، حامد حسینیان، فهیمه قنبری، ملیحه لطفی، روشنک شمع‌ریز و سائده خادم پر نوشته شده است. انتشارات دانشگاه یزد ناشر این کتاب است.

کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی را به دانشجویان علوم پزشکی، به خصوص دانشجویان پزشکی مولکولی و ژنتیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم می‌خوانیم

سیستم ایمنی بدن برای محافظت از عفونت‌های ناشی از میکروارگانیسم‌ها طی میلیون‌ها سال تکامل یافته است. پیچیدگی و اثربخشی سیستم ایمنی قابل‌توجه است. بدون یک سیستم ایمنی کارآمد، انسان‌ها نمی‌توانند چند ماه اول زندگی‌شان زنده بمانند. با وجود این سیستم بسیار تکامل‌یافته، بیماری‌های عفونی تا قرن بیستم شایع‌ترین علت مرگ بودند. افزایش امید به زندگی در 100 سال گذشته نشان‌دهنده‌ی پیشرفت در کنترل بیماری‌های عفونی، به واسطه‌ی بهبود بهداشت، واکسن‌ها و داروهای ضدمیکروبی است. با این حال، بهبود کنترل عفونت‌ها در جامعه‌ی مدرن ممکن است افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی و آلرژیک را به دنبال آورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اساس مولکولی بیماری‌های دستگاه گوارش
فصل دوم: اساس مولکولی بیماری‌های سیستم ایمنی
فصل سوم: اساس مولکولی بیماری‌های قلب و عروق
فصل چهارم: اساس مولکولی بیماری‌های لنفوئیدی و میلوئیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-622-5846-71-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۳۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم

برای دریافت کتاب اساس مولکولی بیماری‌های انسانی: جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.