معرفی و دانلود کتاب الکتریسیته و مغناطیس

عکس جلد کتاب الکتریسیته و مغناطیس
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکتریسیته و مغناطیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکتریسیته و مغناطیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکتریسیته و مغناطیس

کتاب الکتریسیته و مغناطیس نوشته‌ی کایل کرکلند یکی از کتاب‌های فیزیک پایه از مجموعه‌ی «فیزیک در دنیای ما» است که در سال 2007 میلادی انتشار یافته. این کتاب، با زبانی ساده و با اشاره به مثال‌های عینی و قابل لمس، مفاهیم پایه‌ای الکتریسیته و مغناطیس را برای علاقه‌مندان به این مبحث از دانش فیزیک شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب الکتریسیته و مغناطیس

امروزه پیوند ناگسستنی و عجیبی بین انسان و الکترومغناطیس وجود دارد. حضور پررنگ تجهیزات الکتریکی به اشکال مختلف در زندگی انسان امروز، نه تنها باعث هر چه بیشتر شدن نیاز انسان به این شاخه‌ از علم شده بلکه استفاده‌ی روزافزون از این تجهیزات را نیز ناگزیر ساخته است. مردمی که هر روز با وسایل نقلیه به سر کار می‌روند و برمی‌گردند؛ خلبان جنگنده‌ای که با هواپیماهای سریع و قابل مانور در آسمان پرواز می‌کند؛ وسایل الکتریکی پخش و ضبط موسیقی، رایانه‌هایی که امروزه تقریباً در همه جا وجود دارند و نحوه‌ی برقراری ارتباط و انجام کسب و کار افراد را تغییر می‌دهند و ...، همه و همه نشان از درهم‌تنیدگی زیست انسان امروزی با الکترومغناطیس دارند. از این توضیحات مختصر، درمی‌یابیم که آینده‌ی بشر چشم‌انداز تغییرات گسترده‌تری را پیش روی ما ظاهر می‌سازد. تغییراتی که نیازمند آشنایی هر چه بیشتر انسان امروز با علم است.

کایل کرکلند (Kyle Kirkland) در کتاب الکتریسیته و مغناطیس (Electricity and Magnetism)، خواننده‌ را به سمت الکتریسیته و مغناطیس که از شاخه‌های عمده‌ی علم فیزیک هستند می‌کشاند و به بررسی رابطه‌ی بین این دو، یعنی الکترومغناطیس که یک جزء مهم و فراگیر در جهان ماست، می‌پردازد. وی در این کتاب بیشتر به طرح ایده‌ها پرداخته است تا اثبات‌های ریاضی و ابتدا با مطرح کردن مفاهیم بنیادی و سپس کاربردهای گوناگونی که این مفاهیم در آنها به کار رفته‌اند، مسیر را برای خواننده هموار کرده است.

دکتر کایل کرکلند، دکترای خود را در رشته‌ی علوم اعصاب از دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1998 دریافت کرد. وی همچنین در زمینه‌ی تحقیق و انتشار مقالاتی در حیطه‌ی تاریخ علم و تأثیر علم در حال و آینده‌ی بشر، فعال است. با تألیف کتاب الکتریسیته و مغناطیس، وی یک منبع عالی در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به این جنبه‌ی فریبنده‌ از علم فیزیک قرار داده است.

در کتاب الکتریسیته و مغناطیس به موضوعات جالبی چون الکتریسیته، مغناطیس، نیروی محرکه‌ی الکتریکی، حرکت با الکتریسیته، الکترونیک، ضبط و ذخیره‌ی موسیقی و فیلم و رابطه‌ی حیات با الکتریسیته و مغناطیس پرداخته شده است.

کتاب الکتریسیته و مغناطیس توسط جمیل آریایی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات مازیار به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب الکتریسیته و مغناطیس برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به علم فیزیک و چگونگی قدرتبخشی به فناوری‌های تمدن مدرن علاقه دارید و یا چنانچه در جستجوی علت و نیروی محرکه‌ی بسیاری از تغییرات به وجود آمده در زندگی بشر امروز هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب الکتریسیته و مغناطیس می‌خوانیم

قطب‌های ناهمنام یکدیگر را جذب و قطب‌های همنام یکدیگر را دفع می‌کنند. اجسامی نیز که جرم زیادی دارند از نیرویی که به قدر کافی قوی باشد متأثر می‌شوند. آنچه گفتیم به راستی درباره‌ی قطارهایی نیز درست است که به طور مغناطیسی از روی ریل بلند می‌شوند و این یکی از طرح‌های بلندپروازانه‌ای است که در آن آهنرباهای قوی دخالت دارند. پرواز مغناطیسی - که اغلب مگ‌لو نامیده می‌شود - زمانی رخ می‌دهد که برهم‌کنش مغناطیسی به قدری قوی باشد که با نیروی گرانش برابری کند. قطب‌های ناهمنام دو آهنربا همدیگر را دفع می‌کنند و هرگاه آهنرباها عمودی قرار داده شوند و قدرت دافعه با قدرت گرانش یکی باشد، آنگاه نیروی خالص صفر می‌شود. آهنربایی که در بالا قرار گرفته در هوا شناور می‌ماند.

برای این که این طرح کارگر افتد، در مجموع آهنربای تحتانی باید قوی و آهنربای فوقانی باید سبک باشد. حال اگر آهنرباها قوی باشند اجسام سنگینی چون قطار را هم می‌توان از روی ریل بلند کرد. به همان دلیلی که نمی‌توان میله‌ای چوبی را در کف دست ایستاده نگه داشت، اجسام را هم نمی‌توان در هوا به حال موازنه نگه داشت. مشکل پایداری هست و اجسام تلو می‌خورند و می‌افتند. آهنرباهایی مثل الکترومگنت‌ها (که در بخش بعد شرح خواهیم داد) را که می‌شود سریع تنظیم کرد، در مگ‌لوها به کار می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1. الکتریسیته
2. مغناطیس
3. الکترومغناطیس
4. نیروی محرّکه‌ی الکتریکی
5. حرکت با الکتریسیته
6. الکترونیک
7. ضبط و ذخیره‌ی موسیقی و فیلم
8. الکتریسیته، مغناطیس، و حیات
فرهنگ اصطلاحات
برای مطالعه‌ی بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکتریسیته و مغناطیس
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-6043-72-2
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الکتریسیته و مغناطیس

محمد حسین حصیران
۱۴۰۲/۸/۲۴
بسیار کتاب کامل و پرمفهومی است
این مباحث تو دبیرستان و همچنین دانشگاه مورد بررسی قرار میگیره و از مفاهیم اولیه فیزیک و یادگیری کاملشون خیلی مهم هست
مرتضی محمدی
۱۴۰۳/۲/۵
پراکندگی فصول و عدم ترتیبش خیلی اذیت می‌کنه مطالب رو سطحی میگه ریاضیات مختصر و الکنی داره و خلاصه کتاب خوبی نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب الکتریسیته و مغناطیس

برای دریافت کتاب الکتریسیته و مغناطیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.