معرفی و دانلود کتاب صوتی معادله خدا: در جستجوی نظریه‌ همه چیز

عکس جلد کتاب صوتی معادله خدا: در جستجوی نظریه‌ همه چیز
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معادله خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معادله خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معادله خدا: در جستجوی نظریه‌ همه چیز

کتاب صوتی معادله خدا اثری پرفروش و محبوب از فیزیکدان و آینده‌پژوهِ پرآوازه، میچیو کاکو است. کاکو در این کتاب صوتی با زبانی ساده، به شرح ماهیت نظریه‌ی ریسمان پرداخته است؛ نظریه‌ای که این قابلیت را دارد تا برخی نقاط تاریک و کشف‌ناشده‌ی علم فیزیک و کیهان‌شناسی را روشن سازد. گفتنی‌ست این کتاب به‌عنوان یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز در بخش کتاب‌های غیرداستانی معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی معادله خدا

میچیو کاکو (Michio Kaku) در کتاب صوتی معادله خدا (The God Equation) به شرح و بسط نظریه‌ی ریسمان پرداخته است. کاکو نویسنده و فیزیکدانی آمریکایی-ژاپنی است. او از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان معاصر علم فیزیک است. کاکو در اغلب آثارش – و البته همین‌طور در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی – تلاش می‌کند علم فیزیک را برای عامه‌فهم‌تر شدنِ آن، ساده‌سازی کند و این علم شگرف را به زبانی آسان و روان برای همه توضیح دهد. او فیزیکدانی محبوب است و آثار متعددی که به رشته‌ی تحریر درآورده است، همواره در زمره‌ی پرمخاطب‌ترین کتاب‌های علمی قرار دارند. کتاب معادله‌ی خدا نیز همانند دیگر تألیفاتِ او، از این قاعده مستثنی نیست و بلافاصله پس از انتشار، توانست به یکی از پرفروش‌ترین آثار غیرداستانی نیویورک تایمز تبدیل شود. اما میچیو کاکو در این کتاب چه می‌گوید؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی معادله خدا

کاکو در کتاب صوتی معادله خدا، نظریه‌ای را ارائه داده است که می‌تواند از ژرف‌ترین اسرار زمان و فضا پرده بردارد. تئوری ریسمان که با نام نظریه‌ی وحدت نیز شناخته می‌شود، پاسخگوی پرسش‌های مهم و بنیادیِ انسان درباره‌ی جهان است. کاکو باور دارد که جهان نه از ذرات نقطه‌ای بلکه از رشته‌های ارتعاشی کوچکی - ریسمان - ساخته شده است که متشکل از ذرات زیر اتمی است. این تئوری می‌تواند اطلاعات مهمی را درباره‌ی سفر در زمان، سیاهچاله‌ها و جهان‌های موازی در اختیار ما قرار دهد. میچیو کاکو در این کتاب، تاریخچه‌ی مختصر و مفیدی را درباره‌ی این نظریه از زمان کشفِ تصادفی‌اش توسط یک ریاضیدان در سال 1968 تا به امروز و قرن‌ها تلاش برای تفسیر چگونگی عملکرد نیروهای کیهانی، کشفِ سازوکار اتم‌‎ها در دوران باستان تا نظریه‌ی نسبیتِ عام اینشتین در عصر حاضر، ارائه می‌دهد. به دلیل همین جامعیتِ آن، می‌توان نتایج اغلب پژوهش‌هایی را که نیوتن، اینشتین، شرودینگر، هایزنبرگ و دیگر اندیشمندانِ علم فیزیک انجام داده‌اند تحت این نظریه مورد بررسی قرار داد.

میچیو کاکو در کتاب صوتی معادله‌ی خدا، پس از مروری بر کشفیاتِ بزرگ جهان فیزیک از ابتدا تاکنون و اشاره به دستاوردهای عظیمی که به دست آمده‌اند، به تشریح تئوری ریسمان و ارتباط آن با تئوری‌های پیشین می‌پردازد. با وجود اینکه این تئوری، مزایای علمیِ بسیاری دارد اما کاکو همچنان باور دارد که انتقاداتِ وارد شده بر این علم را نیز باید مورد بررسی قرار داد. آن فصلِ مشترکی که کشفیات علمِ فیزیک را از هنگامه‌ی پیدایش تا به امروز با هم مرتبط می‌کند، تلاش برای دستیابی به هدفی واحد برای تبیین کل هستی است. کتاب صوتی معادله خدا مجموعه‌ای از مفاهیم بنیادینِ علم فیزیک را برای مخاطبان گردآوری کرده است و با اینکه به برخی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و پرسش‌های ما درباره‌ی قوانین طبیعت و عملکردِ جهان پاسخ می‌دهد اما همچنان ما را با یک پرسش رها می‌کند: جایگاه خدا در این معادلات چیست؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی معادله خدا

کتاب صوتی معادله خدا یک تئوری یکپارچه را از جهانِ هستی ارائه کرده است که برخی از گره‌های کور حیات بشر را باز کرده و تعدادی از پرسش‌های او را به زبانی ساده و روان، پاسخ می‌دهد. این کتاب مفاهیم تازه‌ای را که علمِ فیزیک در پی کشفیاتِ دانشمندان به آن‌ها رسیده‌است، شرح می‌دهد و ذهن مخاطبان را برای پذیرش اکتشاف‌های بعدی آماده می‌سازد.

کتاب معادله‌ی خدا را جمیل آریایی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات مازیار آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب به‌همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش محمد ولیان در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید آن را همین حالا از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای از آثار است که به تازه‌های علوم گوناگون از قبیل ریاضی، نجوم، فلسفه، سیاست و... اختصاص دارد. از جمله آثاری که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند می‌توان به کتاب‌های «آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» اشاره کرد. از برجسته‌ترین ویژگی‌های کتاب‌های این مجموعه می‌توان به سادگی زبان و ساده‌سازی مفاهیمِ آن اشاره کرد. در این مجموعه تلاش شده است تا به آخرین و برترین یافته‌های دانشمندان و اندیشمندان جهان در حوزه‌های مختلف پرداخته شود. این مجموعه به همت نشر مازیار منتشر می‌شود و در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب معادله خدا

  • قرار گرفتن در رتبه‌ی ششم فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک تایمز در سال 2021
  • بهترین کتاب علمی سال از سوی مجله‌ی Smithsonian

نکوداشت‌های کتاب معادله خدا

  • معادله‌ی خدا کتابی قابل درک و با اعتبار است. (Nature)
  • میچیو کاکو در آسان کردنِ مفاهیم دشوارِ ذهنی، مهارت بالایی دارد. (Publishers Weekly)
  • کتاب معادله‌ی خدا، کتابی‌ست درباره‌ی علم به زبانی ساده و همه‌فهم؛ روایتی روشنگرانه که ماحصل یک پژوهش علمی دشوار است. (Smithsonian Magazine)
  • کتاب معادله‌ی خدا، گزارشی تخصصی و کنکاشی روشنگر و مهم در علم فیزیک به‌شمار می‌رود. (Kirkus Reviews)
  • تازه‌ترین کتاب میچیو کاکو تصویری مملو از جزئیات را از جهان شگفتِ ما و جایگاهی که در آن داریم، در برابرمان قرار می‌دهد. کتاب معادله‌ی خدا برای هر فردی که کنجکاوِ دانشِ عمیق‌تری از جهان هستی و آفرینشِ آن است، مجذوب‌کننده و گیرا خواهد بود. (Booklist)

کتاب صوتی معادله خدا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به علومی از قبیل فیزیک نظری و کیهان‌شناسی علاقه دارید و در جست‌وجوی کتابی هستید که آخرین یافته‌های این دانشِ محبوب را به زبانی ساده و روان توضیح داده باشد، شنیدنِ کتاب صوتی معادله‌ی خدا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی معادله خدا: در جستجوی نظریه‌ همه چیز می‌شنویم

در سال 2019 روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی دنیا اخبار پرشوری را در صفحات اول‌شان مخابره کردند: اخترشناسان برای نخستین‌بار از سیاه‌چاله‌ای عکس گرفتند. میلیاردها انسان عکس بی‌روح گلوله‌ی سرخ گاز داغ شعله‌وری را می‌دیدند که در وسط آن شبح تاریک گردی قرار داشت. این شیء اسرارآمیز خیال‌پردازی همگان را برانگیخت و خبرِ روز شد. سیاهچاله‌ها نه تنها برای فیزیکدان‌ها جذاب و مسحورکننده بودند، بلکه به آگاهی عموم نیز راه یافته و موضوع اصلی شماره‌های ویژه‌ی نشریات علمی و فیلم‌های کثیری شده بودند. سیاهچاله‌ای که تلسکوپ افق رویداد از آن عکس گرفته بود، در کهکشان M87 واقع شده و 53 میلیون‌ سال نوری با زمین فاصله دارد. این سیاهچاله به‌راستی که غول‌پیکر و جرم آن پنج میلیارد برابر جرم خورشید است. کل منظومه‌ی شمسی ما و حتی فراتر از سیاره‌ی پلوتو نیز به‌راحتی در درون شبح تاریک این عکس جای می‌گیرد.

اخترشناسان برای دست‌یابی به این دستاورد خیره‌کننده، تلسکوپ بی‌نظیری ساختند. تلسکوپ رادیویی معمولاً آن اندازه بزرگ نیست که بتواند به‌مقدار کافی سیگنال رادیویی ضعیف را جمع کند تا از شیئی در دوردست‌‎ها تصویری خلق کند. لیکن اخترشناسان با ترکیب سیگنال‌های پنج تلسکوپ رادیویی که در سطح دنیا پراکنده شده بودند، توانستند از این سیاهچاله عکس بگیرند. اخترشناسان به کمک اَبَرکامپیوترها این سیگنال‌های دور از هم را با یکدیگر ترکیب کردند و در عمل نوعی تلسکوپ غول‌پیکر به ابعاد خود سیاره‌ی زمین ساختند. این مجموعه‌ی تلسکوپی به‌قدری قوی بود که در اصل می‌توانست از روی زمین، پرتقالی در روی کره‌ی ماه را آشکارسازی کند. کشف اخترشناسی چشمگیر تازه‌ای چون این سیاهچاله، بار دیگر توجه‌ها را به‌سوی نظریه‌ی گرانش اینشتین معطوف ساخت. متأسفانه در پنجاه سال گذشته پژوهش چندانی در نسبیت عام اینشتین انجام نگرفته. حل معادلات نسبیت عام که اغلب بیش از صدها متغیر داشتند، کار دشواری بود و آزمایش‌هایی نیز که می‌بایست روی گرانش انجام می‌شد، پرهزینه و مستلزم آشکارسازهایی بودند که کیلومترها از یکدیگر فاصله داشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
12 دقیقه
آشنایی با نظریه‌ی نهایی
50 دقیقه
فصل اول: وحدت، این رؤیای باستانی
40 دقیقه
فصل دوم: اینشتین در جست‌وجوی وحدت
50 دقیقه
فصل سوم: پیدایش مکانیکِ کوانتومی
56 دقیقه
فصل چهارم: نظریه‌ی تقریباً همه‌چیز
32 دقیقه
فصل پنجم: جهان تاریک - قسمت اول
36 دقیقه
فصل پنجم: جهان تاریک - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل ششم: پیدایش نظریه‌ی رسیمان‌ها؛ نویدها و شکل‌ها - قسمت اول
42 دقیقه
فصل ششم: پیدایش نظریه‌ی رسیمان‌ها؛ نویدها و شکل‌ها - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل هفتم: یافتن معنی در جهانِ هستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معادله خدا: در جستجوی نظریه‌ همه چیز
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
راویمحمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معادله خدا

احمدرضا صالحی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
کتاب بسیار زیبا و دلنشین قوانین بیسیک فیزیک رو بیان و نظریه‌های مختلف رو خیلی هدفمند و با تسط کافی قیاس کرده بود که البته از جناب میچیو کاگو جز این انتظار نمی‌رفت.
و چه زیبا گفت جهان هستی رو شایسته تر آنست که خودمان کشف و بازبینی کنیم تا آنکه کسانی از ناکجا آباد بیایند و با کتاب‌های به ظاهر چیزی
آسمانیشان درمورد که از آن پشیزی نمیدانند اظهار نظر کنند و به ما بگویند اوضاع از چه قرار است.
و مقایسه دیدگاهای فلسفی نگرش بودایی و ادیان ابراهیمی و گنجاندن آن‌ها در کنار یکدیگر با نظریه پسگیتی که بیانگر همزیستی نیروانا و گیتی محدود به زمان بود
بسیار زیبا بود اگرچه فقط یک تصور محتمل بیان شد.
تنها ایرادی که میشه گرفت تناقض گفته‌های خود نویسنده در فصل آخر بود
اونجایی که
(هر طرحی را طراحی لازم است)
قانون دوم توماس آکوئیناس مقدس رو رد کرد اما در بیان نظر شخصی خودش برای اثبات وجود خداوند به همون قانون برگشت.
در پایان و جمع بندی،
کتاب، کتاب بسیار مفیدی است
برای دوستداران علم و فیزیک پیشنهاد میشه،
اما برای اشخاصی که هنوز ذهنشون درگیر قیود مذهب و قوانین از پیش تعیین شده مذهبیه، خیر!
محمود صباحیزاده
۱۴۰۲/۹/۲۱
تعقل و تفکری که خداوند در امور ونطم جهان از گردش شب وروز و فصلها وضد‌های مخالف شبه قرینه ونگهدارنده وبوجود آورنده هریک در وجود دیگری و همچنین نابودی هریک در وجود دیگری با انبساط یا انقباض. نور یا تاریکی. بهشت. یا جهنم مرگیا زندگی و هزاران مورد شبیه به این در اشکال سر پنج انگشت ما در راست یا چپ در ۳ مجموع ده انگشت ما مرموز وار درجهان ۳بعدی تمثیل فرموده پس اول باید جهانی ضد وقرینه مخالف بعدی جهان موجود وجودداشته باشد یعنی سه بعد دیگر برای اثبات جهانهای موازی و۱۱ بعدی اول لازم به اثبات جهان دوم میباشیم واز ادغام آن‌ها به هم میتوانیم به شش بعد برسیم در ادامه بعد هفتم به بالا را درک خواهیم کرد خداوند بهشت وجهنم را در آیات ۱۰۷ و۱۰۸ سوره هود بی پایان نمیداند وفی‌ها خالدون آنرا تا زمان عمر زمین وآسمان میداند اما بعد از این پایان جهان وبهشت وجهنم برای جهنمیان امید نجات وبرای بهشتیان رستگاری بالاتری نوید میدهد که شاید همان عبور باشد اما انچه مشخص است جهان موجود وبهشت وجهنم آن باهم دیگر پایان خواهد یافت به آیات ذکر شده مراجعه کنید دین بااعمال فردی و افکار شخصی وتسلیم وشکر گذاری آرامش را بوجود بیاورد اما خداوند یقین را با تفکر وتعقل در طبیعت وعلم برای ما توصیه نموده تا به یقین وجودش فراتر از هرچیز برسیم و فیزیک وریاضی آیات عظیم خداوند در این قصه میباشد واین کتابی زیبا وعالی است
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بسیار عالی بود و باید سپاسگوی دانشمندان شد که انسان را از غارها نجات دادند ولی برای من این پرسش مطرح است که در جایی گفته می‌شود آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی آیا ترجمه مفهومی مترجم است یا گفته خود نویسنده و در جایی دیگر هم برای اثبات نظریه ریسمان از فیل در تاریکی بهره جسته که دقیقا کپی برداری از غزل مولوی در اثبات وجود خدا در ادیان مختلف است نمی‌دانم آیا نویسنده این مطلب را نوشته یا مترجم به نظر خود اضافه کرده است چون این مهم است گوینده هم بسیار مسلط و زیبا خوانش کتاب را انجام داده است
به همه پیشنهاد میکنم تهیه و گوش کنند
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام
مطالب بسیار زیبایی در توصیف نظم جهان هستی در این کتاب هست. ارتقا دانش شناخت جهان هستی از چند هزار سال پیش تا کنون. اوج این شناخت به نظریه ریسمان برمی گردد که می‌گوید در حقیقت همه ذرات زیر اتمی مربوط به ارتعاشات یک ریسمان در فرکانس‌های مختلف است. و اینکه تمام مطالعات به بیگ بنگ ختم می‌شود. علت
وقوع بیگ بنگ هنوز شناخته نشده و قدرت لایزال خداوند در نظم جهان هستی و بوجود آمدن کائنات از هبچ نهفته آیت.
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۹/۲۰
تو کتاب مشکلی نبود کتاب و متن و محتواش عالی بود مشکل سلیقه من هست و متنی که برای معرفی کتاب گذاشته بودن کاملا فرق داشت با محتوا کتاب طبق قانون خودم که کتاب را تا انتهاا باید خواند گوش دادم اما این کتاب بهتر شنیداری نباش تا بهتر درک بشود
هومن محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب بسیار عالی که خواندن یا شنیدن آن را به همه توصیه می‌کنم. مفاهیمی که در این کتاب ارائه می‌شود راه را برای تفکرات فلسفی ژرف تری باز می‌کند. ‌ مطمئنا شنیدن این کتاب حتی برای چند بار ارزش زمان آن را دارد. ‌
رضا استرکی
۱۴۰۲/۹/۲۱
کتابی است برای علاقمندان به فیزیک شرح حال فیزیک از ابتدا تا زمان فرضیه ریسمانها شخصا خیلی به فکر فرو رفتم و تحسین کردم انسانهایی شجاع که از ابتدا تاکنون در فکر توسعه فهم جهان بودند و هستند
مرتضی پوربشیر
۱۴۰۳/۱/۱۶
این کتاب سعی کرده نظریه همه چیز رو بررسی کنه که از نظر محتوا بسیار خوبه ولی متاسفانه گرایش میچیو کاکو همیشه به سمت نظریه ریسمان هست و دیگر نظریه‌های کاندید رو نادیده گرفته.
کاوه حیدری
۱۴۰۳/۱/۹
این یکی از بهترین کتابهای بود که من خوندم. مخصوصن راوی کتاب یک صدای دلنشین و عالی دارد. و همیشه دوست دارم تمام کتابهای صوتی را آقای ولیان راوی باشد. با سپاس
نوید
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب بی نظیر بود. من کتاب را از سایر اثار کاکو‌ جالبتر یافتم. و گوینده واقعا عالی بود. سبک خوانش این کتاب را دو چندان دلپذیرتر کرده است.
Sahara. Omidl
۱۴۰۲/۹/۱۹
عالی بود من کتاب صوتی رو دریافت کردم و واقعا کتاب عالیه این کتاب برای من ک دنبال صوتی این کتاب بودم عالیه متشکرم کتابراه عزیزم
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتابی بسیار روشنگر و عمیق بود که مطالب بسیاری از آن آموختم البته نیاز دارم که چند بار دیگر به آن گوش بدهم
نادر اصالتی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
با خواندن این کتاب دیدگاه من درباره شیوه کار کائنات و حتی فلسفه زندگی و مفاهیم آن بسیار باز و روشن‌تر شد
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۳/۱/۲۳
کیفیت ضبط و صدا و نحوه بیان: عالی محتوا: تقریبا خلاصه و جمع بندی کتب دیگر کاکو.
Mohammad
۱۴۰۳/۲/۷
بنظرم اگه رو جلوه‌های صوتی کار میشد یهتر میشد ولی محتوا کتاب مشخصه ک عالیه
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معادله خدا

برای دریافت کتاب صوتی معادله خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.