معرفی و دانلود کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت: پاسخ‌های علمی به بیشتر سوالات روزمره

عکس جلد کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت: پاسخ‌های علمی به بیشتر سوالات روزمره
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت: پاسخ‌های علمی به بیشتر سوالات روزمره

رابرت ل. ولک در کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت شما را با انبوهی از پرسش‌های علمی در زمینه‌ی ساده‌ترین مسائل روزمره روبه‌رو می‌کند و پاسخی جامع برای تمامی آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. به کمک این کتاب علمی می‌توانید با دیدگاهی موشکافانه، درست همانند دانشمندان، محیط اطراف خود را بشناسید و دلایل بسیاری از فرایندهای طبیعت را به‌راحتی درک نمایید.

درباره‌ی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت

همگی ما آن‌چنان با مسائل ریزودرشت زندگی و دغدغه‌های کوچک و بزرگ روزمره احاطه شده‌ایم که ممکن است هرگز متوجه قوانین طبیعی و اصولی که جهان طبیعت بر مبنای آن‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد نباشیم. البته دانشمندان و افرادی که پیوسته با گرایش‌های متنوع علمی سروکار دارند از این قاعده مستثنی هستند. کودکان نیز که همواره با کنجکاوی بسیاری با جهان اطراف خود روبه‌رو می‌شوند، رویکرد متفاوتی نسبت به قوانین دنیای طبیعت دارند. بااین‌حال، از آن‌جایی که قواعد علمی به عمیق‌ترین لایه‌های زندگی ما نفوذ کرده، به نظر می‌رسد شناخت چندوچون آن‌ها در زندگی روزانه، برای همه‌ی ما سودمند باشد. از سوی دیگر، بینش کلی ما را در رابطه با جهان هستی دگرگون خواهند کرد. کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت (What Einstein told his barber) یک نمونه‌ی موفق از آثاری است که قصد دارند مخاطبان خود را با کاربرد ساده‌ی قوانین علمی در امور روزمره آشنا کنند. رابرت ل. ولک (Robert L. Wolke) در این کتاب خواندنی ابتدا مخاطبانش را با پرسش‌هایی تأمل‌برانگیز در مورد فرایندهای طبیعی به چالش کشیده و سپس پاسخ جامعی را برای آن‌ها ارائه داده است.

دما چیست؟ چرا هوای داغ به سمت بالا حرکت می‌کند؟ چطور بوها را به کمک بینی خود احساس می‌کنیم؟ چرا مدادپاک‌کن‌ها خطوط ترسیم‌شده را پاک می‌کنند؟ طرح این قبیل سؤالات و پاسخ‌دهی به آن‌ها محتوای اصلی اثر حاضر را تشکیل می‌دهند. اگرچه کلیه‌ی پرسش‌ها چیزی حدود صد مورد هستند، اما نکته‌های علمی‌ای که پس از خواندن این کتاب می‌آموزید، بسیار فراتر از این‌هاست. به یاد داشته باشد، جهانی که در آن زندگی می‌کنید از شبکه‌ای پیچیده و مملو از روابط مادی ساخته شده که روشن شدن هر گوشه از آن به شما کمک می‌کند تا بخش‌های دیگرش را بهتر بشناسید. بنابرین، تعجب نکنید اگر یادگرفتن یک نکته‌ی زیست‌شناختی از این اثر، در درک نکته‌های مربوط به شیمی و فیزیک نیز یاریگر شما باشد.

کلیه‌ی مطالب کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت در هفت بخش کلی قرار گرفته‌اند. بخش نخست به قواعد فیزیکی مرتبط با حرکت اجسام و پدیده‌ها اختصاص پیدا کرده و حرکت کره‌ی زمین، سقوط احتمالی آسانسور، عبور هواپیما از آسمان و... مباحث این بخش را تشکیل می‌دهند. بخش دوم سؤالات مهمی را در زمینه‌ی رنگ‌های طبیعی یا اشیاء مصنوعی ارائه کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. بخش سوم نیز تأثیر گرما و دما را در فرایندهای گوناگون دنیای پیرامون به بحث گذاشته است.

رابرت ل. ولک در بخش چهارم کتاب، کره‌ی زمین، گرانش، حرکت این سیاره در کهکشان و موضوعاتی از این‌دست را مورد تحلیل قرار داده است. بخش پنجم سری به آسمان بالای سر زده تا تندر، دیوار صوتی، ماه و ستارگان را بررسی نماید. بخش ششم آب و کیفیت آن را در جهان طبیعت و فصل هفتم نیز ماده و وجوه متنوع آن را در امور مختلف تجزیه و تحلیل نموده است.

برای مطالعه‌ی این اثر جامع و علمی می‌توانید نسخه‌ی فارسی آن را با برگردان بهرام معلمی تهیه نمایید که نشر مازیار آن را به‌عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی قلمرو علم منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌آید. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌روییم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را به عهده داشته است.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت

  • رابرت ل. ولک نویسنده‌ای است که هم جالب می‌نویسد و هم سرگرم‌کننده. هر مخاطبی که علاقه‌مند است کاربرد علم را در مسائل روزمره‌ی زندگی بشناسد، از مطالعه‌‌ی کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت بسیار لذت خواهد برد. (The San Diego Tribune)

  • کتابی جالب! رابرت ل. ولک در کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت انبوهی از سرگرمی و دانش برای تمامی افراد، در هر سنینی، فراهم و نکات ارزنده‌ای را به ایشان ارائه می‌نماید. (Baton Rouge Advocate)

کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم نسبت به سازوکار طبیعت و محیط اطرافتان کنجکاو هستید و به دنبال کتابی علمی می‌گردید که به بسیاری از سؤالات شما در مورد امور روزمره‌ پاسخ دهد، شک نکنید که کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت همان راهنمایی است که به آن نیز دارید.

با رابرت ل. ولک بیشتر آشنا شویم

رابرت ل. ولک (1928-2021) نویسنده، شیمی‌دان و استاد بازنشسته‌ی درس شیمی از دانشگاه پیتسبورگ بود. همچنین در نشریه‌ی واشنگتن پست در زمینه‌ی تغذیه به نگارش می‌پرداخت. او در طول سال‌ها فعالیت علمی توانست جوایز معتبری را از آن خود کند؛ از جمله: جایزه‌ی جیمز تی. گریدی-جیمز اچ استک در سال 2005 از سوی انجمن شیمی، جایزه‌ی برت گرین از سوی انجمن بین‌المللی متخصصان Culinary و جایزه‌ی بنیاد جیمز بِرد.

رابرت ل. ولک در نودوسه‌سالگی، بر اثر عوارض ناشی از بیماری آلزایمر درگذشت.

در بخشی از کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت: پاسخ‌های علمی به بیشتر سوالات روزمره می‌خوانیم

مقدار انرژى‌اى که هر روز خورشید بر سطح زمین مى‌تاباند سه برابر انرژى سالیانه‌اى است که در این سیاره مصرف مى‌شود. یعنى براى این‌که انرژى مورد نیازمان را تأمین کنیم باید تمامى نور خورشیدى را که بر حدود یک دهم درصد سطح کره‌ى زمین فرود مى‌آید برگیریم و به دام اندازیم. ممکن است این میزان خیلى زیاد به نظر نیاید، اما این مقدار حدود 470,000 کیلومتر مربع صفحه‌ى خورشیدى، یا به اندازه‌ى خاک اسپانیاست. حال براى به حساب آوردن این واقعیت اجتناب‌ناپذیر که همواره نیمى از کره‌ى زمین شب، و راستى، ابر هم همواره در جاهایى وجود دارد، این سطح را باید دو برابر کنیم.

اما اگر در این خصوص فکر کنیم، تمامى منابع انرژى ما امروزه از خورشید ناشى مى‌شود، فقط با یک استثنا: انرژى هسته‌اى، که حدود شصت سال پیش چگونگى بهره‌بردارى از آن را کشف کردیم. انرژى هسته‌اى، به شکل همجوشى یا گداخت هسته‌اى، همان است که همچنان در خورشید اتفاق مى‌افتد. به بیان تخصصى اخترفیزیک، در واقع تنها یک منبع انرژى در جهان هستى وجود دارد، و آن انرژى هسته‌اى است. حتى گرماى درونى زمین، سرچشمه‌ى آتش‌فشان‌ها و چشمه‌هاى آب جوشان و داغ، از انرژى هسته‌اى ناشى از کانى‌هاى پرتوزا تغذیه مى‌شوند.

اما تا وقتى ندانیم که چگونه مقدارى از انرژى هسته‌اى خودمان بر زمین را بهره‌بردارى کنیم، باید سهم خود را از انرژى هسته‌اى کیهانى از طریق یک میانجى، خورشید کهن، به چنگ آوریم. خورشید انرژى هسته‌اى خودش را براى ما به گرما و نور تبدیل مى‌کند، و تمامى منابع انرژى دسترس‌پذیر ما از آن گرما و نور حاصل مى‌آید. بنابراین، این منابع انرژى به معناى واقعى انرژى خورشیدى‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1: حرکت و تکان
2: اینجا را نگاه کن!
3: ماده‌ى داغ
4: زمین زیر پاى ما
5: آسمان بر فراز سر ما
6: همه چیز نمناک است
7: ماده و چیزها
توضیح برخى اصطلاحات تخصصى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت: پاسخ‌های علمی به بیشتر سوالات روزمره
نویسنده
مترجمبهرام معلمی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-5676-84-9
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت

برای دریافت کتاب اینشتین به آرایشگرش چه گفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.