معرفی و دانلود کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

عکس جلد کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

پل استراترن در کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد، شش نظریه‌ی علمی تأثیرگذار در تاریخ علوم تجربی را به طرز موشکافانه‌ای بررسی کرده است. جاذبه از آیزاک نیوتون، نسبیت از اینشتین، سیاهچاله‌ها از استیون هاکینگ، رادیواکتیو از ماری کوری، کامپیوتر از آلن تورینگ و ساختار مارپیچی DNA از جیمز واتسون و فرانسیس کریک، نظریه‌هایی هستند که در این اثر ارزشمند درمورد آن‌ها به طور مفصل بحث شده است.

درباره‌ی کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

در چند دهه‌ی اخیر، سرعت پیشرفت در شاخه‌های مختلف علوم تجربی به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال، در رشته‌ی فیزیک، پیشرفت‌های عظیمی در فهم ما از ساختار جهان و قوانین آن رخ داده است. پژوهشگران دنیای مدرن با کمک‌ گرفتن از تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته موفق شده‌اند بسیاری از نظریه‌های دانشمندان گذشته را اثبات و در موارد متعددی آن‌ها را گسترده‌تر کنند. اما نکته‌ی حائز اهمیت آن است که نباید نقش پررنگ تکنولوژی و کمک شایان آن در پیشبرد تحقیقات علمی جدید سبب شود که تأثیر انکارناپذیر یافته‌های دانشمندان برجسته‌ی قدیمی‌‌تر را فراموش کنیم؛ دانشمندانی که با استفاده از تجهیزاتی به مراتب ساده‌تر از ابزارهای امروزی، توانستند با مطرح کردن نظریه‌هایی تأثیرگذار، دنیا را متحول و نام خود را برای همیشه ماندگار نمایند. پل استراترن (Paul Strathern)، نویسنده و پژوهشگر مطرح اهل بریتانیا، در کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد (The Big Idea, Collected: 6 Revolutionary Ideas That Changed the World)، 6 نظریه‌ی تاریخی و مهم از 6 دانشمند برجسته‌ی جهانی را بررسی کرده است. او با این هدف که تمام مخاطبین بتوانند بدون احساس سردرگمی با این نظریه‌های انقلابی آشنا شوند، تمام تلاش خود را کرده است که در ارائه‌ی مطالب، تا جای ممکن از به‌کارگیری اصطلاحات پیچیده‌ی غیرضروری پرهیز نماید.

معرفی و دانلود کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد، متشکل از 6 فصل مجزا با این عناوین است: نیوتون و جاذبه، اینشتین و نسبیت، هاکینگ و سیاهچاله‌ها، ماری کوری و رادیو اکتیویته، تورینگ و کامپیوتر و کریک، واتسون و DNA. پل استراترن در هر فصل از این کتاب، یک ساختار مشخص را رعایت کرده است. او در ابتدا در قالب یک پیش‌گفتار و مقدمه، نقش پررنگ دانشمند مورد بحث در رشته‌ی مربوطه را روشن می‌سازد و سپس، پیش از آن که مستقیماً به سراغ توضیح دقیق آثار و نظریه‌ها برود، خواننده را با برخی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای زندگی آن دانشمند آشنا می‌سازد تا به مخاطب کمک کند از زندگی وی یک شناخت کلی داشته باشد. پس از ارائه‌ی زندگینامه‌ای مختصر اما مفید، نوبت به بررسی مهم‌ترین آثار هر یک از این دانشمندان بزرگ و برجسته‌ می‌رسد.

پل استراترن که با نوشته‌های متعددش راجع به فلسفه و رشته‌های مختلف علوم تجربی توانسته‌ است به شهرتی جهانی دست پیدا کند، در نگارش کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد، از تجارب ارزشمند خود که از طریق سال‌ها مطالعه و فعالیت علمی به دست آمده، بهره‌ی کامل را برده است. او در این اثر از هر نوع پیچیدگی زبانی بی‌مورد پرهیز و تلاش کرده است تا با استفاده از نثری روان، ساده و جذاب، مخاطب را تا آخرین صفحه‌ی کتاب همراه خود نگه دارد. مطالب در کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد به شکلی ارائه شده‌اند که علاوه بر افرادی که به طور جدی در زمینه‌های علمی مطالعه دارند، دیگر مخاطبینی که اطلاعات زمینه‌‌ای خاصی ندارند نیز بتوانند آموزه‌های مطرح‌شده را به طور کامل درک نمایند.

کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد توسط محمدرضا توکلی صابری و بهرام معلمی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات مازیار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های مربوط به کامپیوتر، تکنولوژی و رشته‌های مختلف علوم تجربی (از قبیل فیزیک و شیمی) علاقه‌مند هستند، مخاطبین اصلی کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد می‌خوانیم

آلبرت کودکی مشخصاً بی‌جنب‌وجوش و کم‌تحرک و نسبتاً خیال‌پرداز بود. وی از نابسامانی و اختلال خانواده متأثر و به قول روانشناسان «مورد بی‌مهری» واقع شده بود و پدری ورشکسته داشت. ویژگی‌ها و خصلت‌هایی هستند که با فراوانی و کثرت شگفت‌آوری در پس زمینه‌ی نبوغ یافت می‌شوند، اما برعکس اوان کودکی آلبرت عادی و معمولی بود.

پدر آلبرت آدمی مذهبی نبود و عمدتاً خود را همرنگ جماعت می‌دانست در نتیجه آلبرت کوچولو را به یک مدرسه‌ی کاتولیکی فرستاد که در آن مدرسه تنها یهودی کلاس بود. مدارس آلمان خیلی شبیه به هر چیز دیگری در آن سرزمین خط مشی نظامی را اجرا می‌کردند. معلمان بچه‌های خیلی کوچک افتخار می‌کردند که رفتارشان مثل استوارهای خشک، مقرراتی و مستبد باشد. آلبرت خسته و دلزده، از کمترین فراگیری برخوردار بود و احساس انزجاری عمیق نسبت به مقامات مسئول در وجودش ریشه دوانید که در تمام عمر از وی جدا نشد. در خانه از مادرش نواختن ویلن می‌آموخت که از آموختن آن بسی لذت می‌برد و نواختن آن را به خوبی فراگرفت؛ و این هم خصوصیت دیگری بود که در تمام عمر در وی حفظ شد. مشغولیت ذهنی پدر آلبرت عمدتاً این بود که تلاش کند کسب‌وکار خانواده را در هنگامه‌ی یک رکود اقتصادی پررونق نگه دارد، اما به تلاش‌های پراکنده‌ای هم دست زد تا پسرش را با موضوع‌ها و مسائل دانشگاهی که برایش مبهم، بود علاقه‌مند کند. روزی یک قطب‌نما به پسرش نشان داد. آلبرت پرسید که چرا عقربه‌ی قطب‌نما همواره یک جهت را نشان می‌دهد. هرمان توضیح داد که این امر ناشی از اثر مغناطیسی [زمین] است. اما آلبرت می‌خواست بداند که اثر مغناطیسی چگونه فضا را طی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

نیوتن و گرانش
پیش‌گفتار
زندگی و آثار
برخی گفته‌ها
گاه‌شمار
برای مطالعه بیشتر
اینشتین و نسبیت
پیش‌گفتار
زندگی و آثار
نکات مهم و گفته‌ها
گاه‌شماری
برای مطالعه بیشتر
هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها
پیش‌گفتار
زندگی و آثار: تاریخچه‌ی مختصر هاوکینگ
لحظه‌های بزرگ در تاریخ جهان هستی
برای مطالعه بیشتر
کوری و رادیواکتیویته
پیش‌گفتار
زندگی و کار
تاریخ‌های مهم در مورد ماری کوری و رادیو اکتیویته
برای مطالعه بیشتر
تورینگ و کامپیوتر
پیش‌گفتار
کامپیوترها در پیش از دوران معاصر
زندگی و کار یک معما
پس‌گفتار
تاریخ‌های مهم
برای مطالعه بیشتر
کریک، واتسون و DNA
پیش‌گفتار
در راه رسیدن به DNA: سرگذشت ژنتیک
کریک و واتسون
پس‌گفتار
ژنتیک: چند حقیقت، توهم و خطا
تاریخ‌هایی در سرگذشت علم
برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد
نویسنده
مترجممحمدرضا توکلی صابری، بهرام معلمی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-964-5676-62-7
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های شیمی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

برای دریافت کتاب 6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.