معرفی و دانلود کتاب بساز و بتاز

عکس جلد کتاب بساز و بتاز
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بساز و بتاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بساز و بتاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بساز و بتاز

اگر عاشق ماجراجویی، رقابت و یا خلاقیت هستید، کتاب بساز و بتاز برای شماست. پیتر اچ. رینولدز، نویسنده‌ی این کتاب پرافتخار و برنده‌ی جایزه از تلاش دو کودک برای برنده شدن در یک مسابقه‌ی ماشین کنترلی می‌گوید. رافائل و میا قرار است خیلی زود فکر‌هایشان را روی هم بگذارند تا بهترین ماشین را برای مسابقات مدرسه طراحی کنند، اما آیا نقشه‌های این دو دوست آن‌ها را در این رقابت سخت موفق خواهد کرد؟ این اثر افتخارات متعددی کسب کرده است.

درباره‌‌ی کتاب بساز و بتاز

اگر پای یک مسابقه‌ی هیجان‌انگیز و خلاقانه وسط باشد، چه‌ چیز بهتر از امتحان کردن شانس خود! مخصوصاً اگر شما هم مثل رافائل اهل رقابت و تلاش برای رسیدن به رؤیاها باشید. پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) نویسنده‌ی کتاب بساز و بتاز (Going Places) ما را در این ماجرای فوق‌العاده غافلگیر می‌کند.

چیزی به شروع مسابقات ماشین‌رانی سالانه بین کودکان مدرسه نمانده است. این یکی از جذاب‌ترین مسابقاتی‌ست که هر بچه می‌تواند به عمر خود ببیند. هریک از شرکت‌کننده‌ها باید ماشین دستی مخصوص خود را بسازد تا بتواند با آن و قبل از همه به خط پایان برسد. در این میان رافائل، کودک داستان بساز و بتاز، فکر‌های جالبی در سر دارد. او از وقتی که یادش می‌آید عاشق ساختن ماشین‌هاست. رافائل مهارت ویژه‌ای در ساخت‌وساز دارد، اما همچنان به‌تنهایی نمی‌تواند از پس این رقابت بزرگ بربیاید؛ پس از دوست و همسایه‌ی خود، مایا، کمک می‌گیرد تا با هم روی نقشه‌ی ماشین جدیدشان کار کنند. رافائل عاشق پیروی از دستورالعمل‌هاست، اما مایا در خلاقیت و رؤیاپردازی حرف اول را می‌زند. پس آن‌ها خیلی زود فکرهایشان را روی هم می‌ریزند و با ترکیب ماشین دست‌ساز رافائل و طرحی که مایا از پرندگان الهام گرفته است، به ساخت یک ماشین هواپیما می‌رسند! البته که ماشین رافائل و مایا با تمام ماشین‌های در مسابقه فرق می‌کند، و حتی یکی از بچه‌ها طرحشان را به مسخره می‌گیرد. اما آن‌ها هنوز هم به برنده شدن فکر می‌کنند. آیا وقتی سوت مسابقه زده می‌شود آیا هواپیمای دستی رافائل و مایا به پای باقی ماشین‌های مسابقه می‌رسد؟

داستان بساز و بتاز، از خلاقیت و تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها می‌گوید. طرح مایا و رافائل اگرچه در ابتدا امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که امید خود را از دست بدهند؛ برعکس شاید ایده‌های جدید همیشه راهی برای پرواز از روی موانع باشند! این کتاب اولین‌بار در سال 2014 منتشر شد و نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی پریسا هاشمی طاهری به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسید.

جوایز و افتخارات کتاب بساز و بتاز

  • فهرست حلقه‌ی خواندن MSTA؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ماساچوست؛
  • نامزد‌ی جایزه‌ی Chickadee (ME)؛
  • فهرست اصلی جایزه‌ی Monarch (IL)؛
  • فهرست انجمن مطالعه‌ی ایالت ویسکانسین؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب تصویری کارولینای جنوبی.

نکوداشت‌های کتاب بساز و بتاز

  • این اثر الهام‌بخش تخیل، اختراع و مهندسی را ترکیب می‌کند. (بوکلیست)
  • داستانی سرگرم‌کننده که بچه‌ها را به فکر فرو می‌برد! (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب بساز و بتاز برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 3 تا 7 سال مخاطب کتاب بساز و بتاز هستند. همچنین این کتاب یک پیشنهاد ویژه و آموزنده برای کودکان عاشق خلاقیت، ایده‌پردازی و تلاش برای رسیدن به رؤیاهاست.

با پیتر اچ. رینولدز بیشتر آشنا شویم

پیتر اچ. رینولدز یک داستان‌نویس، طراح و تصویرگر موفق ادبیات کودکان است. او تابه‌حال مجموعه‌های زیادی را طراحی کرده و همچنین صاحب یک شرکت رسانه‌ای با نام FableVision در بوستون است که به تولید داستان‌های مفید اختصاص دارد. او برای کلاس‌های درسی ابزارهای آموزشی و خلاقیت می‌سازد و همراه برادرش یک کتاب‌فروشی بزرگ را اداره می‌کند.

در بخشی از کتاب بساز و بتاز می‌خوانیم

رافائل کل سال منتظر این مسابقه بوده»؛ منظر فرصتی که ماشین مسابقه بسازد، با آن مسابقه بدهد و برنده بشود. وقتی معلمشان اعلام کرد: «کی اولین جعبه را می‌خواهد؟» دست رافائل فوری رفت بالا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بساز و بتاز
نویسنده
مترجمپریسا هاشمی طاهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-271-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بساز و بتاز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بساز و بتاز

برای دریافت کتاب بساز و بتاز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.