معرفی و دانلود کتاب میز خانه‌ی ما

عکس جلد کتاب میز خانه‌ی ما
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میز خانه‌ی ما

تابه‌حال از این موضوع که اعضای خانواده‌تان دیگر مثل گذشته برای غذا خوردن دور یک میز جمع نمی‌شوند و با هم معاشرت نمی‌کنند غصه خورده‌اید؟ وایولت، شخصیت اصلی کتاب میز خانه‌ی ما حس شما را درک می‌کند! پیتر اچ. رینولدز، نویسنده‌ی این رمان بامزه، از تلاش‌های یک کودک برای جمع کردن دوباره‌ی اعضای خانواده‌اش دور یک میز می‌گوید. این کتاب، بهترین کتاب کودکان سایت آمازون در سال 2021 است.

درباره‌‌ی کتاب میز خانه‌ی ما

هیچ‌چیز به اندازه‌ی یک ناهار خوشمزه، دور یک میز و کنار خانواده و کسانی که دوستشان داریم نمی‌چسبد؛ اما چه می‌شود اگر ببینیم یک روز، میز محبوب خانه‌ی ما از رونق افتاده و هرروز آدم‌های کم‌تری دورش جمع می‌شوند تا کنار هم لحظات دلچسبی بسازند؟ چه اتفاق عجیبی‌ست اگر ببینیم دیگر خبری از آن میز شادی‌بخش و آدم‌هایی که به هم عشق می‌ورزند نیست! پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) نویسنده‌ی کتاب محبوب میز خانه‌ی ما (Our Table) از دغدغه‌ی وایولت، کودک داستان، برای برگرداندن میز دوست‌داشتنی خانه‌شان می‌گوید.

روزهایی که خانواده‌ی وایولت دور یک میز جمع می‌شدند و غذا می‌خوردند، چه خوب بود! او زمانی را به یاد می آورد که همگی برای چیدن سفره و حتی تهیه‌ی غذا به هم کمک می‌کردند و اتفاقات روزانه‌شان دور میز برای هم تعریف می‌کردند. اعضای خانواده‌ی وایولت کنار یکدیگر شاد بودند؛ همیشه دور میز جمع شدن، بهترین بخش از روز ویولت بود. حیف که دیگر آن روزهای زیبا و شیرین گذشته؛ یعنی درست از وقتی که موبایل و کامپیوتر به خانه‌ها آمده، کم‌وبیش همه از یکدیگر دور شده‌اند. حالا دیگر همه‌چیز شروع به تغییر کرده است. پدرش شب‌ها روی یک کاناپه‌، روبه‌روی صفحه‌ی نمایش بزرگش لم می‌دهد. مادرش نیز یک گوشه می‌نشیند و با گوشی به دوستانش پیام می‌فرستد. همچنین برادرش همیشه در اتاقش مشغول بازی‌های کامپیوتری‌ست. خانواده‌ی او دیگر مثل قبل با یکدیگر ارتباطی ندارند. ویولت تنهاست و خودش هر روز پشت میز می‌نشیند، اما او آن روز‌های شاد و دور یک میز جمع شدن‌ها را از یاد نبرده است. او دوست دارد بار دیگر کسانی را که دوست دارد دور آن میز جمع کند تا دوباره‌ کنار هم غذا بخورند، میزی که انگار هرروز آب می‌رود! اما وایولت، این کودک باهوش داستان میز خانه‌ی ما، برای رسیدن به آرزوی خود چه نقشه‌های در سر دارد؟ آیا او می‌تواند خانواده‌ی محبوبش را دوباره دور هم جمع کند؟

رمان میز خانه‌ی ما، قصه‌ی صمیمیت و باهم بودن است. این‌روزها کودکان زیادی مثل وایولت، نگران از دست رفتن شادی روابط گذشته‌اند. وایولت هم اگرچه مثل همه از این موضوع ناراحت است، اما فکر و خلاقیت خود را به‌کار می‌گیرد تا به دیگران ثابت کند: «همیشه می‌توان اوضاع را بهتر کرد.»

این کتاب اولین‌بار در سال 2021 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی پریسا هاشمی طاهری به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسید.

جوایز و افتخارات کتاب میز خانه‌ی ما

  • بهترین کتاب کودکان سایت آمازون در سال 2021
  • نامزد جایزه Audie برای شنوندگان جوان در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب میز خانه‌ی ما

  • یک داستان شیرین و به‌موقع برای خانواده‌های امروزی. (نقد ادبی Kirkus)
  • این کتاب مصور تمثیلی برای زمانه‌ی ماست؛ زمانه‌ای که در آن دستگاه‌های الکترونیکی به ظاهر افراد را به نزدیک‌ می‌کنند، اما در حقیقت آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌سازند. (بوک لیست)

کتاب میز خانه‌ی ما برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب میز خانه ما مناسب کودکان 3 تا 7 سال است.

با پیتر اچ. رینولدز بیشتر آشنا شویم

پیتر اچ. رینولدز یک داستان‌نویس، طراح و تصویرگر موفق ادبیات کودکان است. این نویسنده‌ همچنین صاحب یک شرکت رسانه‌ای با نام FableVision در بوستون است که به تولید داستان‌های مفید اختصاص دارد. او برای کلاس‌های درسی ابزارهای آموزشی و خلاقیت می‌سازد و همراه برادرش یک کتاب‌فروشی بزرگ را اداره می‌کند.

در بخشی از کتاب میز خانه‌ی ما می‌خوانیم

گرچه آن روزها وایولت تک‌وتنها پشت میز می‌نشست. حالا دیگر سر خانواده‌اش حسابی شلوغ شده بود. خیلی شلوغ. هرکدام جای جدیدی برای خودشان دست‌وپا کرده بودند. وایولت می‌دید پدرش روی صندلی محبوبش نشسته... روبه‌روی صفحه‌نمایشی بزرگ، بزرگ‌تر از وایولت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میز خانه‌ی ما
نویسنده
مترجمپریسا هاشمی طاهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-243-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میز خانه‌ی ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب میز خانه‌ی ما

برای دریافت کتاب میز خانه‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.