معرفی و دانلود کتاب به ژنوم خوش آمدید: راهنمای گذشته، حال و آینده ژنتیک

عکس جلد کتاب به ژنوم خوش آمدید: راهنمای گذشته، حال و آینده ژنتیک
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به ژنوم خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به ژنوم خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به ژنوم خوش آمدید: راهنمای گذشته، حال و آینده ژنتیک

کتاب به ژنوم خوش آمدید نوشته‌ی راب دوسال و مایکل یودل شما را به سفری شگفت‌انگیز به هسته‌ی هر سلول از بدنتان می‌برد. آنجا که DNA شما مانند فنری به دور خود پیچیده شده است؛ و اگر باز شود، با وجود این که عرض آن تنها به اندازه‌ی یک مولکول است، به طولی معادل شش فوت خواهد رسید! و اطلاعات ذخیره‌شده در ساختار مارپیچ دوگانه‌ی آن، به ارزش سه میلیارد بیت، می‌تواند 142 دفترچه تلفن منهتن را پر کند... اینها تنها بخشی از حقایق علمی‌ موجود در کتاب پیش رو است.

درباره‌ی کتاب به ژنوم خوش آمدید

کتاب به ژنوم خوش آمدید (Welcome to the Genome)، دریچه‌ای به روی شناخت علم جذاب و فریبنده‌ی ژنتیک است. راب دوسال (Rob DeSalle) و مایکل یودل (Michael Yudell) در این کتاب با بیانی شیوا و روان به بررسی کامل این علم پرداخته و دانش خود را در اختیار عموم قرار داده‌اند.

مطالعه‌ی ژنومیک، علاوه بر جذاب بودن، تأثیرات شگرفی نیز بر زندگی بشر گذاشته است. از ژن‌درمانی و استفاده از سلول‌های بنیادین در درمان سرطان‌های لاعلاج گرفته، تا مناقشات بر سر ایمنی غذاهای اصلاح‌شده‌ی ژنتیکی (تراریخته). تردیدی وجود ندارد که ما در بحبوحه‌ی انقلاب ژنومی هستیم. اما چگونه می‌توان این حجم از پیچیدگی را مطالعه و به درستی از آن استفاده کرد؟

کتاب به ژنوم خوش آمدید، به طور مستقیم با شما از آخرین یافته‌های دانش امروز سخن می‌گوید و مخاطبین خود را از نتایج بزرگ و پیش‌بینی‌ناپذیر آن آگاه می‌سازد. نویسندگان این کتاب ارزشمند از جمله برجسته‌ترین صاحب‌نظران حوزه‌ی ژنتیکند: راب دوسال سابقه‌ی برگزاری نمایشگاهی مهم و پرسروصدا در باب انقلاب ژنومیک در موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا را بر عهده داشته و مایکل یودل سابقه‌ی تدریس در دانشگاه درکسل را دارد. این دو به همراهی یکدیگر اثری نوشته‌اند که به وضوح تلاش‌های مداوم بشر امروز در حیطه‌ی علم ژنتیک را آشکار می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب به ژنوم خوش آمدید

نویسندگان کتاب به ژنوم خوش آمدید در اثر پیش رو از بیانی همه‌فهم استفاده نموده و مباحث خویش را با تصاویر تمام‌رنگی همراه کرده‌اند تا اطلاعاتی درخور و مستند راجع به علم ژنتیک ارائه دهند. ایشان همچنین به بررسی چالش‌های پیش روی دانشمندان امروزی و جامعه و فرهنگ می‌پردازند و احتمالات آینده‌ی علم ژنتیک را در نظر می‌گیرند. مسائل اجتماعی، به ویژه مسائل اخلاقی، مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند و حوزه‌ی بسیار مهمی را پوشش می‌دهند که اغلب تحت‌الشعاع علم و فناوری قرار دارد.

اگر ژنوم واقعاً کتاب زندگی است، پس ما تنها اولین صفحه از این کتاب را خوانده‌ایم. کسانی که پیروزمندانه ادعا می‌کنند DNA تعیین‌کننده‌ آینده‌ی بشریت است، ممکن است دچار قضاوت زودهنگام شده باشند. چرا که به احتمال زیاد اکتشافات امروزی به دستاوردهایی منتهی می‌شوند که هنوز قابل تصور نیستند. ما همچنان در مقدمه‌‌ی کتاب علم هستیم که خط به خط در حال نوشته شدن است. به ژنوم خوش آمدید یک راهنمای ضروری برای درک، و شرکت در اکتشافات، بحث‌ها و تحقق باورنکردنی انقلاب ژنومی است.

این کتاب با ترجمه‌ی دکتر محمدرضا توکلی صابری توسط انتشارات مازیار در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب به ژنوم خوش آمدید

  • کتاب به ژنوم خوش آمدید مکملی عالی برای مطالعات ژنتیکی مازاد بر کتاب‌های درسی است، یا می‌تواند کتابی برای افزایش اطلاعات عمومی باشد. (Journal of College Science Teaching)
  • سفری جذاب در دنیای ژن و ژنتیک... یک منبع بسیار عالی. (Annals of Biomedical Engineering)
  • اولین متن موجود برای پوشش اکتشافات جدید در تحقیقات مربوط به DNA. این کتاب پتانسیل جذب مخاطبان زیادی را دارد. (Electric Review)
  • بسیار خوب و روان نوشته شده است، بنابراین مفاهیم پوشش‌داده‌شده برای خوانندگان در تمام سطوح علمی قابل فهم است. (E–STREAMS)

کتاب به ژنوم خوش آمدید برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه اهل مطالعات علمی و علاقه‌مند به شاخه‌ی ژنتیک از علم زیست‌شناسی هستید، این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب به ژنوم خوش آمدید: راهنمای گذشته، حال و آینده ژنتیک می‌خوانیم

چگونه علم از اندیشه درباره مکانیسم وراثت به فهم این رسید که ژن‌ها واحدهای اساسی وراثت هستند، رمز آن‌ها را گشود و سرانجام DNA را دستکاری کرد که بنیان حیات را در زمین تشکیل می‌دهد؟ نتایج حاصل از پروژه ژنوم انسان ثمره بیش از یک قرن کوشش دانشمندان در سراسر جهان بود. به نظر بیشتر تاریخ‌نویسان علم این پیشرفت با کارهای گرگور مندل بر روی گیاه نخود در اواسط قرن نوزدهم آغاز می‌شود. اگرچه متفکران عهد باستان با اصول اولیه‌ی وراثت آشنا بودند...

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: به ژنوم خوش آمدید
بخش 1: کشف
1. از مندل تا ملکول
2. واحدهای ساختمانی ردیف یا بی‌ژن‌ها
3. ردیف‌یابی ژنوم
بخش 2: اطلاعات
4. پیشگیری از امکان سوء‌استفاده از ژنوم
5. 99/9 درصد
6. درخت حیات
بخش 3: پیشرفت
7. دنیای آینده: پزشکی
8. دنیای آینده: کشاورزی
نتیجه
9. احتیاط: خوش‌آمدگویی به ژنوم
ضمیمه 1. دیدن DNA خودتان
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به ژنوم خوش آمدید: راهنمای گذشته، حال و آینده ژنتیک
نویسنده،
مترجممحمدرضا توکلی صابری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-9645676-55-9
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به ژنوم خوش آمدید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به ژنوم خوش آمدید

برای دریافت کتاب به ژنوم خوش آمدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.