معرفی و دانلود کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

عکس جلد کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

همه‌ی ما بارها در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که باید اندازه‌ی مکان‌ها، حجم اشیاء، و یا زمان اتفاقات را قبل از وقوع‌شان تخمین بزنیم. آرون سانتوس در کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه می‌تواند با بهره‌گیری از روش تخمین فِرمی، مسائل را به دقیق‌ترین شکل ممکن تخمین بزند. گفتنی‌ست کتابی که در دست دارید، ذیل مجموعه‌ی «قلمرو علم» به همت انتشارات مازیار به انتشار می‌رسد.

درباره‌ی کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

تخمین‌های صحیح می‌توانند به ما در حل بسیاری از مسائل کوچک و بزرگ زندگی‌مان کمک کنند. اما چگونه می‌توانیم بدون دسترسی به تمام اطلاعات و جزئیات یک موضوع، تخمینی درست داشته باشیم؟ آرون سانتوس (Aaron Santos) در کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ (How Many Licks?: Or, How to Estimate Damn Near Anything)، پاسخ این پرسش را داده است. او در این اثر به آموزش روشی معتبر می‌پردازد که می‌تواند درصد تخمین‌های صحیح شما را به طرز شگفت‌آوری بهبود ببخشد. روشی که سانتوس در این کتاب به طور مفصل آن را شرح داده است، روش «فِرمی» نام دارد. انریکو فرمی (به ایتالیایی: Enrico Fermi)، فیزیک‌دان برجسته‌ی ایتالیایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بود که تخمین‌های فوق‌العاده دقیق او مشهور و جهانی شده بود.

سانتوس در پیشگفتار مفید و مهم کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ به درستی اشاره می‌کند که همه‌‌ی افراد بدون شک در زندگی روزمره‌ی خود، به دفعات در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که نیاز داشته باشند درمورد موضوعی خاص تخمین بزنند. دانش‌آموزی که فردا صبح امتحان دارد اما برای مطالعه‌ی همه‌ی دروس کتاب زمان کافی ندارد، تخمین می‌زند که خواندن هر فصل از کتاب چقدر زمان می‌گیرد تا بتواند فصولی که مطالعه‌شان وقت بیشتری می‌طلبد را از برنامه‌‌ی مطالعاتی خود حذف کند. یا در یک موقعیت دیگر، فروشنده‌ی پوشاکی که برای آغاز فصل سرما نیاز به خرید بار جدید لباس دارد، باید بر اساس عوامل مختلفی از قبیل سلیقه و وسع مالی مشتریانش، تخمین بزند که آن‌ها بیشتر از چه نوع پوشاکی استقبال خواهند کرد.

معرفی و دانلود کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

بعد از ارائه‌ی اطلاعاتی پایه‌ای درمورد اهمیت تخمین در مسائل مختلف زندگی، آرون سانتوس در ادامه‌ی کتاب به توضیح موضوعات اساسی و مهم روش تخمین فرمی پرداخته است. پس از آن که خواننده درمورد روش فرمی به یک آشنایی نسبی رسید، زمان آن می‌رسد که با انجام تمرینات مختلف، به چنان تسلطی دست پیدا کند که بتواند از آموزه‌های این اثر ارزشمند در زندگی روزمره‌اش بهره بگیرد. از این رو، نویسنده در صفحات باقی‌مانده‌ی کتاب، مسائل و موقعیت‌های فرضی مختلفی را مطرح می‌کند و با زبانی ساده، روش حل آن‌ها را به مخاطب آموزش می‌دهد.

کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ توسط دکتر محمدرضا توکلی صابری به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات مازیار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفتنی است این اثر ذیل مجموعه‌ی «قلمرو علم» به انتشار می‌رسد. این مجموعه کتاب‌هایی علمی را در بر می‌گیرد که اغلب به زبان ساده و برای عموم مردم نگاشته شده‌اند. مضمون این مجلدها اخترفیزیک، فیزیک کوانتوم و ریاضیات است. آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه می‌باشد: «کوانتوم: حکایت تولد و حیاتی شگفت» نوشته‌ی بنش هوفمان، «گریزپا: چگونه پیتر هیگز معمای جرم را حل کرد» به قلم فرانک کلوز، «فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی» تألیف آوی لوئب، «100 دانشمندی که جهان را تغییر دادند» نوشته‌ی جان بالچین و «اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» به قلم نیل دگراس تایسون.

نکوداشت‌های کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

  • پیش از کتاب چند تا لیس؟، هیچ‌گاه کتابی را مطالعه نکرده بودم که بتواند علاوه بر تقویت مهارت‌های ریاضی مخاطب، او را تا به این اندازه سرگرم نماید. (دانیکا مک‌کلر، ریاضی‌دان و بازیگر آمریکایی)
  • اهمیتی ندارد که به ریاضی علاقه دارید یا از آن متنفر هستید؛ آموزه‌های آرون سانتوس در کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ شما را مجذوب خود می‌سازند و هم‌زمان مهارت‌های‌ ریاضی‌تان را هم تقویت می‌کنند. (نشریه‌ی آمریکن پروفایل)

کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجا که همه‌ی ما در زندگی‌ روزمره و کاری خود، به دفعات زیاد از تخمین استفاده می‌کنیم، نمی‌توان مطالعه‌ی کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ را منحصراً به گروه خاصی از مخاطبین پیشنهاد کرد؛ اما علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های مربوط به ریاضی و آمار و احتمالات، احتمالاً بیش از سایرین از خواندن این اثر لذت خواهند برد. همچنین اگر به بازی‌های ریاضیاتی علاقه‌مند هستید، کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ می‌خوانیم

در یک برنامه شنبه شب‌ها به‌طور زنده استیو مارتین کمدین اعلام داشت که اگر او می‌توانست در دوران کریسمس یک آرزو بکند، این بود که تمام کودکان جهان دست‌به‌دست هم داده و برمبنای یکدلی و صلح آواز بخوانند.

(با این حال پس از تشخیص این که از نظر عملی کاری است بسیار مشکل او تصمیم گرفته است که آرزو کند تا 31 روز دچار ارگاسم شود، ماهی 30 میلیون دلار بدون مالیات در یک حساب بانکی در سویس به حسابش گذاشته شود، قدرت کامل بر هر موجود زنده در سراسر عالم پیدا کند، و از دشمنانش انتقام بگیرد، به‌طوری که مانند خوک بمیرند.)

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
چگونه تخمین بزنیم: روش فرمی
اعداد را ساده‌تر کنید
درباره‌ی چارچوب کتاب
حرف آخر
مسئله‌ها
پیوست‌ها
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟
نویسنده
مترجممحمدرضا توکلی صابری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-6043-09-8
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

مینا دارابی
۱۴۰۲/۱۰/۷
به پیشنهاد یه مربی گرفتش و به این نتیجه رسیدم که خیلیا میگن مدرسه چیزی به ما یاد نداده و شاید به مقدار خیلی زیادی این حرف درست باشد اما استفاده از آمار و احتمال، زندگی را دگرگون میکند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟

برای دریافت کتاب چند تا لیس؟ یا، چگونه تقریبا هر چیزی را تخمین بزنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.