معرفی و دانلود کتاب بیچارگان

عکس جلد کتاب بیچارگان
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیچارگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیچارگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیچارگان

کتاب بیچارگان، شاهکار مسلم فئودور داستایوفسکی و اولین رمان اوست که نامش را در محافل ادبی بزرگ روسیه بر سر زبان‌ها انداخت؛ تا آنجا که به زعم برخی انقلابی در رمان اجتماعی ادبیات روسیه پدید آورد. این کتاب، رمان نامه‌نگارانه‌ی درخشانی است که زندگی یک مرد میانسال دون‌پایه و دختری جوان و فقیر را از خلال نامه‌های پرمهر و لطیفشان روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب بیچارگان

سال‌های زیادی از قیام تاریخی دسامبریست‌ها در روسیه‌ی تزاری نمی‌گذشت و خاطره‌ی این قیام هنوز در اذهان جان داشت. شهرها پر از مردمان فرودست و بی‌چیز بود و مبارزه‌ای بی‌امان برای بقا در جریان. فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) در اتاقی محقر، زیر نور شمع به خواندن و نوشتن می‌پرداخت. جوانی بود که روزگارش را در فقر می‌گذراند و کارامزین و پوشکین می‌خواند. در سال 1846 بود که داستایوفسکیِ جوان، اولین اثرش را آفرید. این اثر که شور و حرارتی تازه در میان نویسندگان و منتقدان ادبی روسیه دمید و ظهور گوگول دیگری را به ساحت ادبیات روسیه نوید داد، کتاب بیچارگان (Poor Folk) بود. داستایوفسکی در این رمانِ نامه‌نگارانه با سنت رئالیستی نویسندگان پیش از خود، به ویژه الکساندر پوشکین و نیکلای گوگول آغاز می‌کند. گفته می‌شود که داستایوفسکی پس از نوشتن این کتاب به حلقه‌ی انقلابیون می‌پیوندد و همین امر سرنوشت او و چه‌بسا سرنوشت ادبیات روسیه را تغییر می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب بیچارگان

«پرده را که بیندازید، انگاری خدانگه‌دار ماکار آلکسیویچ، وقت خواب است! پرده را که کنار بزنید، یعنی صبح‌به‌خیر ماکار آلکسیویچ، خوب خوابیدید؟» اینها جملاتی است از کتاب بیچارگان است که ماکار دیووشکین به نشانه‌ی قراری عاشقانه برای واروارا می‌نویسد. ماکار دیووشکین مردی میانسال، کارمندی دون‌پایه و تحقیرشده است و با رونویسی روزگار می‌گذراند. واروارا نیز، دختر جوانی‌ست که هیچکس را ندارد؛ فقط از آشنایان دور ماکار دیووشکین است که در همسایگی او زندگی می‌کند. این دو نفر در خلال نامه‌‌ها سرگذشتشان را بازگو می‌کنند، با یکدیگر کتاب رد و بدل می‌کنند و از دو غول ادبی روسیه، پوشکین و گوگول، می‌گویند. داستان کتاب نیز در نامه‌های این دو شخص و با بیان جزئیات احساساتشان شکل می‌گیرد و پیش می‌رود.

کتاب بیچارگان، از آثار مهم و درخشان فئودور داستایوفسکی محسوب می‌شود که چه در فرم و چه از نظر محتوا وجوه تازه‌ای به روح ادبیات قرن نوزدهم روسیه اضافه می‌کند. وجوهی که گرچه در آثار او شکل دیگری به خود گرفت، اما در آثار دیگران دنباله یافت. این کتاب، داستانی است درباره‌ی فقر، اختلاف طبقاتی، لکنت زبان انسان تحقیرشده و تلاش نویسنده برای فراروی از این لکنت. ماکار دیووشکین و واروارا آشکارا در جست‌وجوی کلمات و بازپس‌گیری شرافت تحقیرشده‌شان هستند. به عقیده‌ی شکلفسکی این کتاب از احساسات مشترک بشری حرف می‌زند که زیر سازوکارهای استثمار تحقیر و مدفون شده است.

کتاب بیچارگان مقدمه‌ی خوبی برای ورود به آثار داستایوفسکی است. کتابی سرشار از مهر و با زبانی ساده و شیوا که ظرافت طبع و نبوغ این نویسنده‌ی بزرگ را به شما نشان می‌دهد. این کتاب در ایران تحت عناوین مختلفی از جمله «مردمان فرودست» و «تیره‌بختان» منتشر شده است. این بار نشر چشمه آن را با ترجمه‌ی آرزو آشتی جو و ذیل مجموعه جهان کلاسیک به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب بیچارگان

  • این رمان رموز زندگی و تیپ‌های شخصیتی موجود در روسیه را به گونه‌ای برملا می‌کند که پیش از آن هرگز بیان نشده بود. (بلینسکی، نویسنده و منتقد ادبی)
  • او به سوی بنیان‌های نو حرکت می‌کند، در راستای زیر و زبر کردن زندگی روزمره، به سوی نوسازی احساس از کهنه به نو گام برمی‌دارد. (ویکتور شکلُفسکی، منتقد ادبی)
  • یک داستان فراموش‌نشدنی. (Barnes & Noble)

کتاب بیچارگان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تمامی کسانی که به مطالعه‌ی رمان‌های کلاسیک به ویژه ادبیات روسیه علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر قصد دارید به دنیای شگفت‌انگیز ادبیات روسیه وارد شوید، این کتاب برای شما راهگشا خواهد بود.

در بخشی از کتاب بیچارگان می‌خوانیم

با شتاب برای‌تان می‌نویسم، عجله دارم. کاری دارم که باید فوراً تحویلش بدهم. می‌دانید قضیه چیست؟ فرصتی پیش آمده که می‌شود خرید خوبی کرد. فدورا می‌گوید یکی از آشناهایش یک یونیفُرم قدیمیِ‌ کاملاً نو، لباس‌زیر و جلیقه و کلاهش را می‌فروشد، آن هم خیلی‌خیلی ارزان. بد نیست شما آن‌ها را بخرید. حالا که دست‌وبال‌تان تنگ نیست و پولی در بساط‌تان هست، خودتان می‌گویید هست، لطفاً کوتاهی نکنید چون واقعاً به لباس جدید نیاز دارید. آخر نگاهی به خودتان بیندازید، ببینید لباس‌تان چه‌قدر کهنه شده‌ است. زشت است! پُر از وصله‌پینه شده‌ است. هیچ لباس نویی ندارید؛ هر قدر هم بخواهید مرا قانع کنید، باز می‌دانم که لباس ندارید. دیگر خدا می‌داند چه‌کارشان کرده‌اید! پس خوب به من گوش کنید. بخریدش، لطفاً. به‌ خاطر من این کار را انجام دهید؛ اگر دوستم دارید بخریدش.

شما برای من زیرپوش هدیه فرستادید؛ اما ماکار آلکسیویچ گوش کنید، شما خودتان را از بین می‌برید. شوخی است مگر؟! شما چه‌قدر پول خرج من کرده‌اید، وحشتناک است این‌همه ولخرجی! آخ که چه‌قدر دوست دارید حرص بدهید! من واقعاً نیازی ندارم و همه‌ی این‌ها غیرضروری‌اند. من می‌دانم و کاملاً هم مطمئنم که شما مرا دوست دارید؛ اما واقعاً نیازی نیست با این هدیه‌ها به من یادآوری کنید؛ برای من پذیرفتن این هدیه‌ها از شما دشوار است؛ چون می‌دانم چه‌قدر برای شما آب می‌خورد. یک‌بار برای همیشه و کامل گوش می‌کنید؟ خواهش می‌کنم، التماس می‌کنم. ماکار آلکسیویچ از من می‌خواهید ادامه‌ی یادداشت‌هایم را برای‌تان بفرستم، می‌خواهید تمام‌شان کنم. اما من اکنون حتی نمی‌دانم آن یادداشت‌ها را چه‌طور نوشته‌ام! راستش هیچ توانی برای یادآوری و حرف ‌زدن درباره‌ی گذشته ندارم؛ حتی نمی‌خواهم درباره‌اش فکر کنم. این خاطرات برایم ترسناک‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیچارگان
نویسنده
مترجمآرزو آشتی جو
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-01-1126-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیچارگان

جان فورد
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب بیچارگان از اولین کتابهای داستایوفسکی نویسنده نابغه و بلند آوازه روس است که مانند بسیاری از آثار وی فضایی فیلسوفانه با طعم فقر و تبعیض را پیش مخاطب ترسیم می‌کند و به شیوه خود نظام طبقاتی قرن 19 روسیه تزاری را مورد اعتراض و انتقاد قرار می‌دهد و زبان عامه مردم زمان خویش می‌گردد. همین تلخکامی‌ها و تحمل کردنهای خاموش به مثابه آتش زیر خاکستر سرانجام به انقلاب اکتبر 1917 روسیه و کشتار وسبع مردم و اعدام خاندان رومانوف‌ها و برچیده شدن بساط سلطنت و تشکیل نظام بی طبقه سوسیالیستی انجامید و روسیه محل آزمایش تئوری‌های مارکس و انگلس گردید. اما کمونیسم هم درمان این جامعه فلاکت زده نشد و در این نظام بسته و خفقان آور نیز انسانهای زیادی قربانی شدند تا سر انجام و بعد از 70 سال با فروپاشی کمونیسم به آن نیز خاتمه داده شد. داستایوسکی ادامه دهنده نسل طلایی و تکرار نشدنی ادبیات روسیه: چخوف و پوشکین به غنای ادبیات این کشور و بلکه جهان افزود. ممنون از عزیزان در کتابراه
...
۱۴۰۳/۱/۲۱
سلام. اولین تجربه‌ام از خواندن کتاب‌های این نویسنده معروف بود با خودم فکر میکنم شاید نباید به عنوان اولین کتاب از ایشون با این کتاب شروع میکردم. در این کتاب تمامی لحظات ب خوبی نوشته شده بود بدون هیچ کم و کاستی. ارتباطی که بین دو شخصیت اصلی وجود داشت را بسیار دوست داشتم و فقط کاشکی حرف مردم کنار و و میگذاشتن یکدیگر را ملاقات می‌کردند. رابطهی بسیار عاشقانه زیبایی بینشان وجود داشت انسان‌های که از غم و درد و رنج‌های طاقت فرسا به نوشتن نامه به یکدیگر روی آورده‌اند و چه خوب است چنین روابطی که تو رو فقط به خاطر خودت خواستن. کتاب موضوع قشنگی داشت و چه بهتر میشد که اگر در قالب نامه نبود البته این نظر من است و این جوری خیلی منو ترغیب به ادامه این داستان نمی‌کرد چون من همیشه به دنبال داستان‌های مهیج هستم خصوصا کتاب‌های جنایی و معمایی و همین یکنواخت بودن داستان من رو ترغیب به ادامه داستان نکرد. به هرحال تجربه خوبی بود ممنون کتابراه. وهم چنین ممنونم از مترجم گرامی این کتاب که واقعا عالی بود البته در بعضی جاها مواردی بود اما آن قدر جزیی بود که لطمه‌ای وارد نمی‌کرد لطفاً باز هم کتاب‌های رایگان را در اختیار ما قرار دهید
رضا عابدین پور
۱۴۰۳/۱/۱۴
بیچارگان داستان زندگی آدم های بدبخت و درمانده ای است که از فرط بیچارگی به مرگشان راضی شده اند. این کتاب یک رمان عاشقانه و رازآلود جذاب است که من را تا انتها مجذوب خود کرد. ”“شخصیت های این کتاب به خوبی پرداخت شده اند و می توان با آن ها همذات پنداری کرد. ”“این کتاب به من یاد داد که با گذشته خود شوم روبرو و از آن نترسم. هرکس در این دنیا هدف و رسالتی دارد و به قول آپرا وینفری، «وظیفه ی شما در زندگی این است که هرچه زودتر به رسالتتان پی ببرید، بدانید که واقعا چه کسی هستید و می خواهید چه کاری کنید، و برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به ندای درونی تان گوش بدهید.» سفر اصلی درست از همین جا آغاز می شود. اپرا در این کتاب آنچه را طی این سال ها دیده و تجربه کرده، همچون یک راهنمای خوب در اختیارتان قرار می دهد تا بهتر بتوانید زندگی را بشناسید و با دیدگاهی تازه به دنیا نگاه کنید. سبک رمان بیچارگان ناتورالیستی است و وضعیت فعلی دو شخصیت اصلی داستان آن قدر ملال انگیز است که بارها و بارها مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهدبیچارگان صرفاً شرح حال اهالی بی بضاعت سن پترزبورگ نیست؛ گویا تصویری واقعی ست از زندگی بسیاری از مردمان سرزمین خودمانکه شاید هرگز نتوان درد و رنجشان را درک کرد؛ که شاید آن ها هم مثل پیرمرد داستان با قدم زدن در خیابان های پُر زرق و برق در حسرت زندگی تجملاتی هم وطنانشان مانده اند.
rui
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب جملات قشنگی داشت. بیچارگان داستان زندگی آدم‌های بدبخت و‌ درمانده‌ای‌ست که از فرط بیچارگی به مرگشان راضی شده‌اند.
این رمان تماماً شامل نامه‌هایی است که یک مرد مسن به نام «ماکار آلکسییویچ» به عشقش «واروارا آلکسییونا» می‌نویسد که همسن دخترش است و پاسخ آن را نیز مرتب دریافت می‌کند؛ نامه‌هایی که
ابتدا با شرح حال تنگدستی‌شان آغاز می‌شوند و کم‌کم با توصیفِ خاطراتِ کودکی دختر و شرایط دردناک پیرمرد ادامه می‌یابند؛ از مرگ پدرِ واروارا و کوچ ناگهانی و اجباری خانواده‌اش از یک روستای زیبا به سن‌پترزبورگ و بی‌سرپناه‌شدن آن‌ها برای پس‌دادن بدهی پدر می‌گویند و در نهایت با یک اتفاق تلخ تمام می‌شود!
سبک رمان بیچارگان ناتورالیستی است و وضعیت فعلی دو شخصیت اصلی داستان آن‌قدر ملال‌انگیز است که بارها و بارها مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پیشنهاد میکنم.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۲
یه کتاب خواندنی و قشنگه که آدم رو به فکر می‌بره. شخصیت‌ها، داستان، و موضوع کتاب خیلی خوب هستند. پیشنهاد میکنم کسایی که به داستان‌های اجتماعی و رمان‌های روانشناسی علاقه دارند. حتما مطالعه کنند. همچنین کسایی که می‌خوان با مسائل عمیق انسانی مثل فقر و عشق آشنا بشن و کسایی که دنبال یه کتاب خوب برای فکر کردن هستند. نکات مثبت: داستایوفسکی آدم‌ها رو خیلی خوب می‌شناسه و توی این کتاب هم شخصیت‌ها رو خیلی واقعی و دقیق خلق کرده. با اینکه داستان با نامه نوشته شده، ولی اصلاً خسته کننده نیست و آدم رو جذب می‌کنه. داستان به مسائلی مثل فقر، عشق، و عدالت می‌پردازه که خیلی مهم هستند. نکات منفی: اول داستان یه کم طول می‌کشه تا آدم جذبش بشه. داستان طنز نداره و یه جورایی غم انگیزه.
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۸
جزو اولین آثار نویسنده بزرگ داستایوسکی به حساب می‌آید ونقطه عطف و سرآغاز به شهرت رسیدن این نویسنده بزرگ می‌باشد. این رمان به صورت نامه نگارانه بین دو شخصیت اصلی، دختری جوان و مردی مسن تر از خویشاندان او، روایت می‌شود. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای دیدار حضوری، به دلیل شایعات همسایگان، از طریق نامه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. موضوع اصلی داستان، فقر و تأثیرات آن بر زندگی افراد است. داستایوسکی با این اثر توانست نظر منتقدان بزرگ زمان خود را جلب کند و به عنوان یک نویسنده برجسته شناخته شود. ترجمه‌های مختلفی از این کتاب به فارسی انجام شده است که نشان دهنده توجه و علاقه مندی مخاطبان فارسی زبان به آثار داستایوسکی است.
زمانه مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۰
یکی از زیباترین داستانهایی هست که تا حالا خوندم.
وقتی آثار مشهور داستایفسکی مانند «جنایت و مکافات» و «برادران کارمازوف» را به یاد می‌آوریم، مطمئن هستیم خوانندگان این رمان‌ها تحت‌تاثیر ساختار، شخصیت‌پردازی و مضمون آن‌ها قرار می‌گیرند. داستان‌های کوتاه داستایفسکی هم کم و بیش از این قاعده مستثنی اما
نیستند از میان داستان‌های کوتاه این نویسنده‌ی محبوب روسی، داستان بیچارگان به عنوان اولین داستان کوتاه داستایفسکی از این پیچیدگی فاصله دارد. داستان کوتاه بیچارگان سرراست و شیرین است و می‌توان ردپای نبوغ داستایفسکی جوان را دز آن پیدا کرد. نبوغی که در داستان‌های بعدی و رمان‌های او به درخشش آثارش منجر می‌شوند
پونه
۱۴۰۳/۱/۱۴
زیبا بود، احساسات انسانی به خوبی توصیف شدند، در نگارش هیجانات، حالات و ضعف‌ها به خوبی قلم فرسایی شده، خواندنش مرا با خود به جاهایی دور برد، مرا در آغوش کشید و آرزو کردم کاش می‌شد تا آدمی در سختی‌ها با یک نفر نامه نگاری کند، کتاب‌های داستایوفسکی عمدتا حول محور فقر می‌چرخد و در شخصیت‌های داستان‌ها و معمولا بیماری ضعفی دیده می‌شود که در همه موارد چنین نیست... یک نقطه قوت مشترک نوشته‌های این نویسنده بزرگ روسی این است که روانشناسی می‌داند و خیلی خوب از پس توصیف آدمی و حال و احوالش برمی‌آید، و درک آن شخصیت‌ها و داستان‌ها را آسان کرده و داستان را روان و جذاب می‌کند. با تشکر.
کاربر ک
۱۴۰۳/۱/۱۱
بیچارگان داستان زندگی آدم‌های بدبخت و‌ درمانده‌ای‌ست که از فرط بیچارگی به مرگشان راضی شده‌اند.
این رمان تماماً شامل نامه‌هایی است که یک مرد مسن به نام «ماکار آلکسییویچ» به عشقش «واروارا آلکسییونا» می‌نویسد که همسن دخترش است و پاسخ آن را نیز مرتب دریافت می‌کند؛ نامه‌هایی که ابتدا با شرح حال آغاز و
تنگدستی‌شان می‌شوند کم‌کم با توصیفِ خاطراتِ کودکی دختر و شرایط دردناک پیرمرد ادامه می‌یابند؛ از مرگ پدرِ واروارا و کوچ ناگهانی و اجباری خانواده‌اش از یک روستای زیبا به سن‌پترزبورگ و بی‌سرپناه‌شدن آن‌ها برای پس‌دادن بدهی پدر می‌گویند و در نهایت با یک اتفاق تلخ تمام می‌شود
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۱۲
به عنوان اولین داستان، ایده خیلی خوبی داشته، و نبوغش رو میرسونه،،، معضل اصلی این دو شخصیت (ماکار الکسیویچ‌ و واروارا الکسیونا) تنهایی و غربت آن دو است که باعث شده این ارتباط و عشق بین آن دو ایجاد بشه. از یکطرف فقر و از طرفی دیگر زخم زبان و آزار مردم، آن‌ها را از پا درمی آورد اگر مونس تنهایی همدیگر نمیشدند، وجود یک همزبان و همدل و کسی که بتواند انسان را درک کند، همه سختیهای دنیا را برای انسان قابل تحمل میکند و به محض خطر از دست دادنش همچنان که در آخر داستان این اتفاق می‌افتد، انسان را به هرکاری وامیدارد تا این اتفاق نیفتد.
Behrouz Por
۱۴۰۳/۱/۱۱
با سلام و احترام داستایفسکی نویسندهٔ مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه با ویژگی منحصر به فردی بود آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است. از دیدگاه بسیاری او را بزرگترین نویسنده روان شناختی جهان به حساب می‌آورند. سوررئالیست‌ها، مانیفست خود را بر اساس نوشته‌های داستایفسکی ارائه پدر شما کرده‌اند. کتاب بیچارگان شاهد به چالش کشیدن نابسامانی جامعه آن زمان در قالب این داستان می‌باشد، امیدوارم نویسندگان جامعه ما با قلم شیوا دردهای این مرز و بوم به قلم درآورند و مسئولان مملکت ماهم غیرتی مضاعف برای مملکت خودمان صرف کنند.
منصور فتویی
۱۴۰۳/۲/۶
نوشته را که میخوانی رد پای داستایفسکی را میتوانی حس کنی وبنوعی یاد آور جنایت و مکافات هست. قصه در کل رابطه دو انسان را هرچند با تفاوت سنی را از طریق نامه نگاری به تصویر میکشد. داستان عشق و صداقت و دروغ‌هایی که همه ما انسانها آن را پنهان میکنیم. داستان حسرتها و نداشتها ست. داستان پلیدها و خوبیها. و جالب اینکه کتاب شما را به همان مقطع تاریخی میبرد. چر ا که با وجود این چیزها در همین دوره ما اما مفاهیم آنهانیز امروزه تغییر کرده، بنابراین لذت داستان در ان است که خود را در همان مقطع و زمان حس کنی.... ممنون
محمد سیفی
۱۴۰۳/۱/۱۰
شاید در ابتدا فضایی ک بر رمان حاکمه و نامه نگاری‌های پی در پی ماکار آلکسییویچ و واروارا آلکسیونا به نظر خسته کننده بیاد ولی درواقع همین نامه نگاری‌ها هستن ک رمان رو تشکیل میدن و ب نظر من شرح جزییات و تعریف جز به جز و به تصویر کشیدن فقر و یا بعبارتی بیچارگی به زیبایی در این رمان شکل گرفته و جملات و ساده روان و صمیمانه‌ای ک این دو شخص بکار میبرن فوق العاده زیبا و بی الایش هست و این داستان, واقعا, واقعا غم انگیزه خلاصه اگه بخوام بگم با خوندن این رمان بهیچ وجه وقتتون رو تلف نکردید
امیرحسین
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب در مورد دو شخصیت به نام های ماکار آلکسیویچ و واروارا آلکسیوناست که زندگی بسیار سخت و نا امید کننده ای دارند و با نامه نگاری اوضاع خود را برای هم شرح می دهند و گهگاهی به هم کمک مالی میکنند تا اموراتشان بگذرد، ابتدای داستان شاید کمی سردرگم شوید اما رفته رفته داستان شکل میگیرد، گاها شاید می در و توانست بعضی نقاط کتاب جمله بندی های بهتری انجام میشد. این شاید توصیف سطحی از این کتاب باشد اما برای من بیشتر از این نبود به سختی توانستم کتاب رو به آخر برسونم
Maryamzamani
۱۴۰۳/۱/۱۳
داستایوفسکی برای رمان بیچارگان ایده‌ی خییلی خوبی داشته واین نبوغ سرشارشون میرسوند این رمان شامل نامه‌هایی بین مرد مسنی به ماکار... ودختر جوانی واوروا مبادله می‌شود. این دو در مکان مجزا اما نزدیک به هم زندگی می‌کنند که به ندرت یکدیگر را می‌بینند
هردو ازطبقه‌ی فقیر جامعه هستند ومحل زندگی شان پر متن
ازآدم‌هایی شبیه خودشان نامه‌ها توصیفات خییلی خوبی‌دارند که وضعیت زندگی ودغدغه‌ها مردمان آن زمان را کاملا به خواننده نشون میده ودر‌کل بد نبود وخواندنش خالی ازلطف نیست
مشاهده همه نظرات 170

راهنمای مطالعه کتاب بیچارگان

برای دریافت کتاب بیچارگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.