معرفی و دانلود کتاب جهان‌های موازی

عکس جلد کتاب جهان‌های موازی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهان‌های موازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهان‌های موازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهان‌های موازی

میچیو کاکو، نویسنده‌ی پرفروش بین‌المللی، در کتاب جهان‌های موازی، طی سفری هیجان‌انگیز و کندوکاو در آفرینش، گذشته‌ی جهان کیهانی، علل پدیده‌های کنونی و آینده‌ی کیهان را برایتان تشریح خواهد کرد. در این بین با یکی از بحث‌برانگیزترین تئوری‌های علم نجوم، یعنی نظریه‌ی جهان‌های موازی و چگونگی آن آشنا خواهید شد. آشنایی با تاریخچه‌ی کوتاهی از علم کیهان‌شناسی نیز از دیگر فواید مطالعه‌ی این کتاب خواندنی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب جهان‌های موازی

از همان زمانی که انسان‌ها متوجه دنیای اسرارآمیز آسمان شدند، همواره به اجرام نورانی و شگفت‌انگیز آن توجه وافری نشان داده‌اند. در تمامی دوران‌های تمدن بشری و در ملل گوناگون، همواره اندیشمندانی بوده‌اند که به زبان اسطوره، دین، فلسفه و یا حتی خرافات سعی داشتند علاوه‌بر دنیای خاکی اطرافشان، گستره‌ی آسمان را نیز به سایرین بشناسانند. البته خرافات و تصورات دروغین نیز همواره پای ثابت تلاش‌های انسان برای شناخت آسمان و ستارگانش بوده و در این راه بارها موجب گمراهی بشر شده است. رفته‌رفته با ظهور دانشمندانی چون گالیله و اختراع ابزار کارآمدی مانند تلسکوپ، علم نیز وارد قلمرو آسمان شد تا گوشه‌گوشه‌ی آن را با معیارهای علمی بسنجد و بررسی نماید.

در این دوران، کپرنیک، کپلر، نیوتون و... قهرمانانی بودند که به جنگ با عقاید خرافی کلیسا و باورهای دروغین عموم مردم برخاستند و ثابت کردند که علم به‌تنهایی می‌تواند حتی دورترین اجرام آسمانی را شناسایی کرده و چگونگی آفرینش را به بحث بگذارد. هنوز با گذشت قرن‌ها، اندیشمندان نجوم و کیهان‌شناسی یافته‌ها و تئوری‌های تازه‌ای را کشف می‌کنند که به درک واقع‌بینانه‌ی جهان هستی کمک شایانی خواهند کرد. یکی از این آثار کتاب جهان‌های موازی (Parallel Worlds) است که میچیو کاکو (Michio Kaku) با زبانی ساده و روان، در سال 2004 برای مخاطبان عام به نگارش درآورده.

سه بخش کلی و دوازده فصل که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند، ساختار کتاب حاضر را می‌سازند. البته پیش از آن‌ها مقدمه‌ای که در ابتدای کتاب قرار گرفته شما را با روند کیهان‌شناسی و تحولاتی که تاکنون به خود دیده آشنا خواهد کرد. در بخش نخست به‌طور کلی سازوکار جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این بخش به نخستین لحظات حیات جهان سفر می‌کنید تا با علل پیدایش آن روبه‌رو شوید. سفری بی‌نهایت دلنشین و پر از هیجان که با انفجاری بزرگ آغاز می‌شود و به‌تدریج با ظهور موجودات زنده شکل امروزی را به خود می‌گیرد. در همین بخش نظریه‌ی تورم و جهان‌های موازی مطرح می‌شود که در درک مباحث به شما کمک خواهد کرد.

بخش دوم به بررسی نظریه‌ی جهان‌های چندگانه اختصاص دارد. اگر تا امروز تنها مطالبی کلی و غیردقیق از تئوری جهان‌های موازی خوانده‌اید، فرصت بسیار خوبی در اختیارتان قرار گرفته: با مطالبی که کتاب پیش‌رو ارائه نموده، تمامی زوایا و ظرایف این نظریه را خواهید آموخت. جهان‌های کوانتومی، نظریه‌ی M و... از موضوعات محوری این بخش هستند. بخش سوم نیز بُعد دیگری از جهان را به ما معرفی می‌کند که چیزی نیست جز فرافضا! آینده‌ی جهان و مسیری که در پیش گرفته از مباحث جذاب این بخش هستند.

کتاب جهان‌های موازی را سارا ایزدیار و علی هادیان به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات مازیار آن را به علاقه‌مندان کتاب‌های علمی و کیهان‌شناختی عرضه نموده.

نکوداشت‌های کتاب جهان‌های موازی

  • میچیو کاکو از سبکی دوست‌داشتنی استفاده می‌کند که باعث می‌شود داستان حتی برای ما که در تشخیص تفاوت بین تئوری‌های گوناگون فیزیک مشکل داریم، قابل‌درک باشد. جذاب و پر از چالش! (مجله‌ی علمی-تخیلی)

  • میچیو کاکو حجم عظیمی از موضوعات را در کتاب خود پوشش می‌دهد. به روشی روشن و زنده. (بررسی کتاب لس‌آنجلس تایمز)

  • صد سال پیش، آلبرت انیشتین انقلابی در علم کیهان‌شناسی به وجود آورد. در کتاب جهان‌های موازی، میچیو کاکو، نابغه‌ی دیگر، اطلاعات ما را درمورد این علم به‌روز می‌کند و درمورد آینده‌ی جهان گمانه‌زنی‌هایی را ارائه می‌دهد. (San Antonio Express-News)

  • کسانی که ممکن است از گردش در جهان کیهان‌شناسی، سفر در زمان و جست‌و‌جو در نظریات گوناگون لذت ببرند، راهنمایی بهتر از میچیو کاکو پیدا نمی‌کنند. فردی نادر که در زمینه‌ی این موضوعات تحقیق کرده است و به‌خوبی می‌داند که چگونه این مطالب پیچیده و جذاب را به سبکی دلنشین و قابل‌درک ارائه دهد. (دونالد گلداسمیت، نویسنده)

  • کتابی بسیار خواندنی و هیجان‌انگیز در زمینه‌ی کیهان‌شناسی. (مارتین ریس، نویسنده)

  • میچیو کاکو نشان می‌دهد که حتی یک آشنایی سطحی با جهان فیزیک، سرزمین عجایبی را در برابرمان مجسم می‌کند: ماده تاریک و انرژی، ابعاد پنهان فضا و حلقه‌های کوچکی از رشته‌های ارتعاشی که اجزای کیهان را در کنار هم نگه می‌دارند. به گفته‌ی کاکو، در جهان هستی، واقعیت به اندازه‌ی هیجان‌انگیزترین داستان‌های علمی و تخیلی ذهن را به خلاقیت وامی‌دارد. (پل دیویس، مرکز استرالیایی اخترزیست‌شناسی، دانشگاه مک‌کواری)

  • میچیو کاکو در کتاب جهان‌های موازی، به طرز ماهرانه‌ای علم فیزیک را به نوعی شهربازی تبدیل می‌کند، جایی که در آن هنگام خواندن نسبیت، مکانیک کوانتومی، کیهان‌شناسی و نظریه‌ی انیشتین در واقع سرگرم هم می‌شوید. اما داستان واقعی اینجاست که چگونه کاکو از این نظریات و تئوری‌های قدرتمند استفاده می‌کند تا درمورد جهان‌های متعدد و پیامدهای فلسفی آن‌ها برای درک ما از خدا و معنای زندگی با ما سخن بگوید. (نیل دگراس تایسون، اخترفیزیکدان و مدیر سیاره‌نمای هیدن)

کتاب جهان‌های موازی برای چه کسانی مناسب است؟

برای طرفداران علم نجوم و اخترشناسی خبر خوبی داریم! کتاب جهان‌های موازی نکات ارزشمندی را پیرامون پیدایش کیهان در اختیارتان قرار می‌دهد و گنجینه‌ای ارزشمند در زمینه‌ی مهم‌ترین نظریات اندیشمندان این حوزه به شما ارائه می‌نماید.

جملات برگزیده کتاب جهان‌های موازی

  • اگر من در زمان خلقت حضور داشتم، حتما تذکرات مفیدی را برای چیدمان بهتر جهان می‌دادم. (آلفونسِ عاقل)

  • احتمال دارد درون هر سیاهچاله‌ای که فرو می‌پاشد، بذر جهان جدیدی، با توانایی انبساط خفته باشد. (سِر مارتین ریس)

  • جهان، نه فقط از آنچه ما تصور می‌کنیم عجیب‌تر است، بلکه از هرآنچه بتوانیم تصور کنیم، عجیب‌تر است. (جِی بی اِس هالدِن)

  • ما انسان‌ها در جستجوی یافتن راهی هستیم تا با روش تجربی منشاء جهان را کشف کنیم، چونان پنجره‌ای به سوی آگاهی ما از جهانی که خود ما را پدید آورده است. این خواست راستین انسان‌ها، چیزی است که روح انسان می‌طلبد. (جوزف کمپبِل)

با میچیو کاکو بیشتر آشنا شویم

میچیو کاکو، زاده‌ی 1947 در کالیفرنیا، نویسنده و فیزیکدان مشهور آمریکایی-ژاپنی است. او همچنین از بزرگترین نظریه‌پردازان علم فیزیک و همین‌طور بنیان‌گذار تئوری ریسمان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کاکو مخالف سرسخت استفاده از انرژی هسته‌ای شکافت و در عوض، مدافع پروژه‌ی کاوش هوش فرازمینی(ستی) است.

میچیو کاکو آثار پرفروش و متعددی را در حوزه‌ی دانش فیزیک تدوین کرده که برخی از آن‌ها عبارتند از: «چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست‌و‌یکم»، «فراسوی انیشتین»، «فیزیک ناممکن‌ها»، «کیهان انیشتین: چگونه دیدگاه آلبرت انیشتین، درک ما از فضا و زمان را تغییر داد». اجرای برنامه‌ای رادیویی پیرامون مباحث علمی در پخش ملی آمریکا از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای وی به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب جهان‌های موازی می‌خوانیم

در سال 1783، ستاره‌شناس بریتانیایی، جان میشل، نخستین کسی بود که این سوآل برایش مطرح شد: اگر ستاره‌ای به اندازه‌ای سنگین باشد که حتی نور نیز نتواند از آن بگریزد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ او می‌دانست که هر جرمی دارای یک «سرعت گریز» است؛ سرعتی که لازم است تا بتوان از نیروی گرانش آن گریخت. (به‌عنوان مثال برای کره زمین، سرعت گریز حدود 40,000 کیلومتر بر ساعت است؛ سرعتی که هر پرتابه‌ای، برای گریختن از گرانش زمین باید به آن دست یابد.)

میشل از خود پرسید اگر ستاره‌ای چنان سنگین باشد که سرعت گریز آن با سرعت نور برابر شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این حالت، نیروی گرانش چنان عظیم خواهد بود که هیچ چیز نمی‌تواند از آن بگریزد، حتی خود نور و درنتیجه این جرم از دید دنیای خارج سیاه دیده می‌شود. یافتن چنین جرمی در فضا به نوعی غیرممکن است، زیرا چنین جرمی قابل رؤیت نیست.

درگیری ذهنی میشل در مورد ستاره‌های تاریک، به مدت یک و نیم قرن به فراموشی سپرده شد. اما این مسئله مجددا در سال 1916 مورد بررسی قرار گرفت؛ زمانی که کارل شوارتسشیلد، فیزیکدان آلمانی که در ارتش آلمان در جبهه روسیه خدمت می‌کرد، جواب دقیق معادلات اینشتین را برای ستاره‌ای غول‌پیکر یافت. حتی امروزه نیز راه حلی که شوارتسشیلد برای معادلات اینشتین به‌دست آورد، ساده‌ترین و ظریف‌ترین جواب یافت شده محسوب می‌شود. اینشتین از این متحیر بود که چگونه شوارتسشیلد توانسته بود زیر حملات پی در پی توپخانه، پاسخی برای این معادلات تانسوری پیچیده بیابد. به‌علاوه، ویژگی‌های منحصر به‌فرد پاسخ شوارتسشیلد، اینشتین را تحت تاثیر قرار داده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: جهان
فصل 1: تصویر دوران کودکی جهان
فصل 2: جهان مرموز
فصل 3: انفجار بزرگ
فصل 4: نظریه تورم و جهان‌های موازی
بخش 2: جهان چندگانه
فصل 5: دروازه‌های ورود به ابعاد بالاتر و سفر در زمان
فصل 6: جهان‌های کوانتومی موازی
فصل 7: نظریه M مادر تمام ریسمان‌ها
فصل 8: یک جهان طراح؟
بخش 3: فرار به فرافضا
فصل 9: در جستجوی شواهدی از بعد یازدهم
فصل 10: پایان همه چیز
فصل 11: فرار از جهان
فصل 12: فراتر از جهان چندگانه
منابع و مآخذ
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهان‌های موازی
نویسنده
مترجمسارا ایزدیار، علی هادیان
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-964-5676-94-8
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهان‌های موازی

حمید روزبهی
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب قدیمی هست و صحت بعضی مباحثش موکول شده به اینده‌ای که الان درش قرار داریم! ولی در کلیت خودش مطالب خوبی رو بیان میکنه هر چند برای مخاطب بدون دانش پایه درک فرمولهای ریاضیاتش ناممکن هست ولی دست کم این مزیت رو داره که بفهمیم پشت مباحث کاملا نظری فیزیک محاسبات علمی پیچیده‌ای وجود داره
رضا رضائی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب با بیانی ساده سعی در شناساندن جهان به تمام افراد با هر مقدار فهمی رو داره اونم با آوردن مثال‌های ساده و به نظرم یه جورایی داره تلقین میکنه که این دنیا بدون وجود داشتن آفریدگاری زاده شده....
Sadaf Gazan
۱۴۰۲/۳/۲۹
کتاب بسیار جالب جهان موازی میچیو کاکو از ابتدا ساده شروع میکند و در مورد شکل گیری جهان توضیح میدهد تا به اوائلش که به نظریه بیگ بنگ و نظریه M و ریسمانها و.. می‌پردازد
.
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب خوبیه و فرضیه را خوب و قابل درک طرح میکته.
برای کسانی که مطالعه راجع به علوم مختلف و مرتبط نداشته‌اند هم خوبه چون در متنش مقدمه خوبی طرح شده
حسین رفیعی نژاد
۱۴۰۲/۴/۸
این کتاب کامل بود ودرمورد جهان‌های موازی هست پیشنهادم اینکه این کتاب رو حتما بخرید عالی بود
Hatef
۱۴۰۳/۱/۴
توصیه میکنم بخونید و عمیقا دربارش فکر کنید
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب جهان‌های موازی

برای دریافت کتاب جهان‌های موازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.