معرفی و دانلود کتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد

عکس جلد کتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیای اینشتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای اینشتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد

اینشتین چرا و چگونه اینشتین شد؟ میچیو کاکو در کتاب دنیای اینشتین به سراغ یکی از پرآوازه‌ترین چهره‌های جهان علم رفته است و می‌کوشد پرتره‌ای تماشایی را از این شخصیت بی‌بدیل ترسیم کند.

درباره‌ی کتاب دنیای اینشتین

اثری جذاب که زندگی و کار یکی از درخشان‌ترین ذهن‌های تاریخ بشر یعنی آلبرت انیشتین را بررسی می‌کند. میچیو کاکو، فیزیکدان مشهور، در کتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد؟ (Einstein's Cosmos: How Albert Einstein's Vision Transformed Our Understanding of Space and Time) خوانندگان را به سفری در پیچاپیچ نظریه‌های انقلابی انیشتین و تأثیر آن‌ها بر درک ما از جهان دعوت می‌کند.

این کتاب به سه بخش تقسیم شده است که هر بخش بر جنبه‌ی متفاوتی از کار اینشتین تمرکز دارد. بخش اول با عنوان «مسابقه با باریکه‌ی نور» به کاوش در زندگی اولیه او و مسیر توسعه‌ی ایده های او در مورد نسبیت می‌پردازد. میچیو کاکو در توضیح مفاهیم پیچیده به روشی که بدون پیشینه‌ی علمی برای خوانندگان قابل دسترس باشد، به طرز چشمگیری موفق عمل کرده است.

در بخش دوم کتاب دنیای اینشتین تحت عنوان «تصویر دوم: فضا و زمان خمیده»، کاکو پژوهش‌های مستمر این دانشمند بی‌رقیب را پیرامون نظریه‌ای یکپارچه در خصوص پیوند قوانین فیزیک با یکدیگر، بررسی می‌کند. او چالش‌های کوچک و بزرگی را که اینشتین با آن روبه‌رو بود و همچنین تأثیری که ایده‌های او بر فیزیک مدرن داشته است، در این فصل مورد بحث قرار می‌دهد.

دنیای اینشتین

بخش سوم و پایانی کتاب به میراث اینشتین می‌پردازد و این که چگونه ایده‌های او همچنان درک ما از جهان را شکل می‌دهند. در این بخش که «ایده‌ی ناتمام‌: نظریه‌ی میدان وحدت‌یافته‌» نامیده شده است، کاکو همچنین در مورد جستجوی مداوم برای نظریه‌ای یکپارچه و احتمالات هیجان‌انگیز پیرامون آن بحث می‌کند.

در نگاه کلی، "کتاب دنیای اینشتین" که اکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن با ترجمه‌ی سروش آشتی رویاروی شماست، اثر خواندنی جذاب و آموزنده‌ای است که بینشی جامع از ذهن شگفت‌انگیز یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ را ارائه می‌دهد. اثر میچیو کاکو واضح و مختصر است و مفاهیم پیچیده را برای خوانندگان در همه‌ی سطوح و با هر میزان برخورداری از دانش در این‌باره قابل فهم می‌کند. این کتاب به کوشش انتشارات مازیار تهیه و منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب دنیای اینشتین

  • میچیو کاکو خواننده را قادر می‌سازد تا مانند اینشتین ببیند و فکر کند. (علوم پرطرفدار)

کتاب دنیای اینشتین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به علم فیزیک و یا مطالعه پیرامون زندگی آلبرت انیشتین علاقه دارید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

با میچیو کاکو بیشتر آشنا شویم

میچیو کاکو (Michio Kaku)، فیزیکدان نظری، آینده‌پژوه مشهور و سخنران عمومی تحسین‌شده، نگارش کتاب‌های پرفروشی متعددی را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. از این میان می‌توان به عناوینی همچون «چشم‌اندازها، انقلاب‌های علم در قرن بیست‌ویکم»، «فیزیک آینده» و «فیزیک ناممکن‌ها» اشاره کرد. او مجری برنامه‌ای رادیویی با محوریت علم و دانش در پخش ملی آمریکاست و در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد می‌خوانیم

اینشتین که بسیار از انتقادهای ماخ علیه نظریه‌های نیوتون خوشش آمده بود، دوباره به رؤیای شانزده سالگی‌اش برگشت؛ مسابقه دادن با یک باریکه‌ی نور. اکتشاف مهم‌اش که از نظریه‌های مکسول استنتاج کرده بود دوباره به ذهن‌اش آمد. او فهمید بود که سرعت نور همیشه ثابت است. برای سال‌ها، او این سوآل را از خودش می‌پرسید که این اتفاق چگونه می‌تواند صحت داشته باشد، زیرا در منطق نیوتونی شما می‌توانید با انرژی کافی به هر جسم در حال حرکتی برسید. یک ماشین پلیس را تصور کنید که در حال تعقیب یک ماشین متخلف است. پلیس می‌داند که اگر به اندازه‌ی کافی سریع حرکت کند می‌تواند به راننده برسد. هر کسی که تا به حال برای سرعت غیر مجاز جریمه شده باشد این نکته را می‌داند.

ولی اگر ما جای راننده را با یک باریکه‌ی نور عوض کنیم، و یک نفر را ناظر کل قضیه قرار بدهیم، ناظر ماجرا را این‌گونه می‌بیند که باریکه‌ی نور و افسر پلیس درست با یک سرعت کنار هم حرکت می‌کنند. اما اگر بعداً از افسر پلیس ماجرا را بپرسیم، او به جای اینکه مانند مشاهدات ما همان جریان را تعریف کند، داستانی بسیار عجیب تعریف خواهد کرد. او خواهد گفت که باریکه‌ی نور به سرعت از او دور شده و او را در گرد و خاک رها کرده است. فرقی هم نمی‌کرده که او چه قدر گاز می‌داده، باریکه‌ی نور در تمام مدت با سرعتی ثابت از او دور می‌شده است. در واقع او قسم می‌خورد که حتی به گرد پای باریکه‌ی نور نرسیده است درست مثل اینکه او در تمام مدت ثابت ایستاده بوده. اما اگر شما اصرار کنید که او را کنار باریکه‌ی نور دیده‌اید، او به شما خواهد گفت که دیوانه شده‌اید؛ او حتی به باریکه نزدیک هم نشده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: تصویر اول: مسابقه با باریکه‌ی نور‌
1: فیزیک قبل از اینشتین
2: سال‌های آغازین‌
3: نسبیت خاص و سال معجزه‌آسا
بخش دوم: تصویر دوم: فضا و زمان خمیده
4: نسبیت‌عام و زیباترین فکر زندگی من
5: کوپرنیک جدید
6: مهبانگ و سیاهچاله‌ها‌
بخش سوم: ایده‌ی ناتمام‌: نظریه‌ی میدان وحدت‌یافته‌
7: متحدسازی و چالش کوانتومی
8: جنگ، صلح و‌ E =‌mc2
9: میراث اینشتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای اینشتین: چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد
نویسنده
مترجمسروش آتشی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-6043-79-1
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دنیای اینشتین

شاهین حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۸
به خوبی و به زبانی نه چندان پیچیده تاریخ علم فیزیک کوانتوم و نظریه همه چیز را بیان کرده. البته شاید بهتر بود به نظرات استیون هاوکینگ هم اشاره می‌کرد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دنیای اینشتین

برای دریافت کتاب دنیای اینشتین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.