معرفی و دانلود کتاب حسرت و فرصت: راهنمای افراد جاه‌طلب برای شادکامی، اعتماد به‌ نفس و موفقیت

عکس جلد کتاب حسرت و فرصت: راهنمای افراد جاه‌طلب برای شادکامی، اعتماد به‌ نفس و موفقیت
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسرت و فرصت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسرت و فرصت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسرت و فرصت: راهنمای افراد جاه‌طلب برای شادکامی، اعتماد به‌ نفس و موفقیت

دن سالیوان و بنجامین هاردی در کتاب حسرت و فرصت از اساسی‌ترین علل شکست یا پیروزی هر شخص در زندگی می‌گویند. نویسندگان کتاب با توضیح و تبیین این موضوع، مرز میان موفقیت و عدم موفقیت را تعیین می‌کنند: اینکه هرکس چه افق دیدی به آینده دارد و نسبت خود با اهدافش را چطور معین کرده است.

درباره‌ی کتاب حسرت و فرصت

در زندگی کمتر پیش می‌آید که وقایعی که اتفاق می‌افتند، دقیقاً با اهداف و نتایج ایدئال ما مطابقت داشته باشند. همیشه می‌توان به سادگی تسلیم شد و به این امر توجه کرد که ما معمولاً نمی‌توانیم به طور کامل به ایدئال‌هایمان دست بیابیم، اما نتیجه‌ی این طرز فکر، ناراحتی، ناامیدی و سایر احساسات منفی است. این که انتظار داشته باشیم همه‌ی وقایع در جهت رسیدن ما به خواسته‌هایمان باشد یک مشکل است؛ گاهی لازم است پیشرفت کنیم، بدون این که دقیقاً به آنچه می‌خوسته‌ایم برسیم. اگر مسابقه‌ای را شروع کردیم و به مقام دوم رسیدیم اما ایدئال ما اول بوده، آیا پیشرفت خود را با ثانیه اندازه‌گیری می‌کنیم یا آن را با هدف ایدئالِ رسیدن به مقام اول مقایسه می‌کنیم؟

دن سالیوان (Dan Sullivan) و بنجامین هاردی (Benjamin Hardy) در کتاب حسرت و فرصت (The Gap and the Gain) نشان می‌دهند که اکثر مردم، دائم در حال قیاس کردن واقعیت زندگی با ایدئال‌هایشان هستند و از این مقایسه رنج می‌برند. وقتی فاصله‌ی خودمان را با آن ایدئالی که در ذهنمان است می سنجیم، حسرت می‌خوریم، و درست وقتی که خودمان را با آن چه در گذشته بوده‌ایم مقایسه می‌کنیم، پیشرفت را احساس کرده و فرصت‌هایی پیش رو را می‌بینیم. کتاب حسرت و فرصت نگاه ما را به آینده، گذشته و اهدافمان به کلی تغییر می‌دهد. اگر به حسرت‌ها توجه کنیم، هرچه هست را از دست خواهیم داد و اگر به فرصت ها توجه کنیم، چیزهایی را که نداریم به دست خواهیم آورد.

حسرت یعنی در جست‌وجوی شادی بودن، درحالی که با فرصت همین حالا شاد هستید. حسرت یعنی مقایسه کردن پیشرفت خود با دیگران، اما فرصت یعنی مقایسه‌ی خود با گذشته. در واقع تنها با تمرکز بر روی داشته‌ها است که می‌توان از فکر به نداشته‌ها نجات یافت. حسرت به‌جز رنج‌کشیدن و توقف ما در مسیر چیزی ندارد، در حالی که فرصت امیدبخش است. این دو مفهوم کلیدی مرز باریکی دارند؛ درست در جایی که باید گذشته را بخشید فراموش کرد، سپس به آینده نگاه کرد.

چیزی که در مورد کتاب حسرت و فرصت حائز اهمیت است، این است که با هنر دن سالیوان و بنجامین هاردی، همه چیز در کتاب کاربرد عملی دارد و می تواند مستقیماً در تغییر طرز فکر از حسرت به فرصت از خواننده حمایت کند و او با مثال‌های مناسب و بجا درک مفاهیم را آسان کرده است. هر فصل با یک خلاصه و ایده‌‌ی بسیار واضح در مورد اینکه برای زندگی بهتر در عمل چه باید کرد، پایان می یابد.

گفتنی‌ست مرضیه حسین‌پور این اثر را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات مون عهده‌دار انتشار آن بوده است.

نکوداشت‌های کتاب حسرت و فرصت

  • کتاب حسرت و فرصت کتاب مورد علاقه‌ی من در سال است، و تأثیرگذارترین کتاب در زندگی شخصی من. ایده‌های این کتاب بسیار قدرتمند و کاربردی هستند، من خواندن این کتاب را در دوره‌های دانشگاه استنفورد الزامی کرده‌ام. (BJ Fogg)
  • جذابیت و موفقیت به‌ندرت دست به دست هم می‌دهند. متأسفانه، بیشتر کارآفرینان موفق هر چه بیشتر به دست بیاورند کمتر خوشحال می‌شوند. حسرت و فرصت نقشه‌ی راهی است برای کمک به افراد برای موفقیت در رشد شرکت‌های خارق‌العاده و شادی خود. من این کتاب را برای هر کارآفرین و موفقی به شدت توصیه می‌کنم. ( Izabella Wentz)
  • من زندگی‌ام را صرف مطالعه‌ی این کرده‌ام که چه چیزی لازم است تا در کاری که انجام می‌دهید بهترین در جهان باشید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید به‌گونه‌ای بهترین باشید که شما را نیز خوشحال کند، نه رویکردهایی که بیشتر مردم آن‌ها را بدبخت می‌کنند. (Bo Eason)
  • این کتاب هر چیزی را که فکر می‌کنید در مورد موفقیت می‌دانید به چالش می‌کشد. نویسندگان به شما نشان می‌دهند که چگونه از حسرت خارج شوید و به فرصت بروید و شما و تیم‌هایتان را نه تنها موفق، بلکه خوشحال نیز می‌کند. برای خیره شدن آماده شوید. (Alinka Rutkowska)

کتاب حسرت و فرصت مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال کتابی هستید که با مفاهیم ساده و کاربردی برای شاد زیستن در زندگی به کمک شما بیاید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. همچنین کتاب حسرت و فرصت به شما در موفقیت شغلیتان کمک خواهد کرد.

با دن سالیوان و بنجامین هاردی بیشتر آشنا شویم

دن سالیوان سال 1964 در آمریکا متولد شد. او مؤسس و رئیس "The Strategic Coach Inc" است. دن یک نویسنده‌‌ی خلاق ، یک مبتکر و متفکر با استعداد است که تجربه‌ی بیش از سی‌وپنج سال سخنرانی ، مشاوره، برنامه‌ریزی استراتژیک و مربی‎‌گری برای افراد و گروه های کارآفرین را دارد که با راهبردهای او به موفقیت رسیده اند. عزم و کوشش سالیوان برای گسترش کارآفرینی و تأثیرات شگرفش از طریق کوچینگ مشهور است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی»، «فرمول 4» و «قوانین رشد مادام العمر» اشاره کرد.

بنجامین هاردی، کارآفرین، نویسنده، روان‌شناس و سخنران آمریکایی است. نوشته‌های او در وبلاگ شخصی‌اش به صورت ماهانه توسط چندصدهزار مخاطب خوانده می‌شود. از دیگر آثار هاردی می‌توان به کتاب‌های «برد و باخت»، «شخصیت شما همیشگی نیست» و «خواستن توانستن است» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب حسرت و فرصت

  • زندگی همان معنایی را دارد که شما به آن می‌دهید.
  • وقتی بر نداشته‌ها تمرکز می‌کنید، داشته‌ها را نیز از دست می‌دهید. وقتی بر داشته‌ها تمرکز می‌کنید، نداشته‌ها را به دست می‌آورید.
  • نقطۀ شروع شما شادکامی است و شما با دستیابی به هر هدفی دایرۀ آن را گسترده‌تر کرده‌اید. بنابراین، زندگی شما گسترش دائمیِ شادکامی است.
  • رشد و پیشرفت آیندۀ شما به فهمتان از تفاوت میان دو راهی بستگی دارد که در سنجش پیشرفتتان به ‌کار می‌بندید: سنجش در قیاس با آرمان‌ها که من آن را ‘حسرت’ می‌نامم، و سنجش در قیاس با نقطۀ شروع که من اسمش را ‘فرصت’ می‌گذارم.

در بخشی از کتاب حسرت و فرصت می‌خوانیم

ژوهش‌ها نشان می‌دهند با بهره‌گیری از پیاده‌سازی مقاصد می‌توانید حتی خویشتن‌داری‌تان را افزایش بدهید؛ حتی در محیط نامناسب.

با این روش، به‌جای اینکه تسلیم وضعیت شوید و بی‌هیچ واکنشی تماشاگر شکست خودتان باشید، برای واکنش به وضعیت‌های غافلگیرکننده از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید.

وقتی از قبل برای مواجهه با موانع برنامه‌ریزی می‌کنید، لحظه‌ای که وضعیت به‌ هم ریخت، خودتان را نمی‌بازید و وسوسه نمی‌شوید که از اهدافتان به‌کل دست بکشید.

وقتی در وضعیتی قرار می‌گیرید که دیگر نمی‌دانید چه باید کرد، دچار خستگی از تصمیم‌گیری می‌شوید؛ یعنی در انتخاب بین دو گزینه مردد می‌مانید و چون قدرت تصمیم‌گیری ندارید، بعید نیست بدترین گزینه را انتخاب کنید. با برنامه‌ریزی قبلی می‌توانید همیشه اراده‌تان را حفظ کنید و نگذارید خستگی از تصمیم‌گیری باعث فرسایشتان شود.

با این روش همیشه می‌دانید در مراحل بعدی چه خواهید کرد. هر بار که گزینۀ جدیدی در مقابلتان ظاهر شود و با اهداف قبلی در تضاد باشد، برنامۀ سادۀ دیگری از قبل آماده کرده‌اید و آن را به اجرا می‌گذارید.

برای هر وضعیتی می‌توان واکنشی را از قبل برنامه‌ریزی کرد. باید سناریوهایی در ذهنتان آماده کنید و مشخصاً تعیین کنید در هر وضعیت چه واکنشی نشان خواهید داد.

مثلاً فرض کنید قصد دارید اعتیاد به شیرینی را کنار بگذارید. می‌توانید برای هر دفعه‌ای که به یاد چیزهای شیرین می‌افتید، پیشاپیش واکنشی تعیین کنید. مثلاً تصمیم بگیرید هر بار که یاد شیرینی‌ها افتادید، دراز بکشید و ده بار شنا بروید.

شاید در اوایل کار یکی دو بار از دستتان دربرود. ولی اگر واکنشی را که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اید عملی کنید، هر بار به‌جای رفتن به‌سمت شیرینی، شنا می‌روید. هدف از پیاده‌سازی مقاصد این است که در بلندمدت واکنش از قبل برنامه‌ریزی‌شده را به عادت جدیدی تبدیل کنید که جای واکنش‌های ناخواستۀ قبلی را بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

توضیح ناشر
تقدیم‌نامۀ دن سالیوان
تقدیم‌نامۀ بنجامین هاردی
مقدمه: چرا بسیاری از مردم شادکام نیستند
بخش ‌یک: خروج از حسرت
فصل 1: به‌سوی دنیای آزاد «خواست‌ها»: چگونه از وابستگی به «نیازها» بپرهیزید
فصل 2: خودمختار باشید: معیارهای موفقیت را خودتان تعیین کنید
فصل 3: اثر مرکب حسرت یا فرصت: مغزتان را برای دیدن فرصت‌ها ورزیده کنید
بخش 2: ورود به فرصت
فصل 4: همیشه با نگاه به گذشته بسنجید افزایش امید و پایداری
فصل 5: هر روز 3 موفقیت را بسنجید: ساعت‌های مفید روزتان را به حداکثر برسانید
فصل 6: تبدیل «تک‌تک» تجربه‌ها به فرصت: مالک گذشتۀ خود شوید
نتیجه‌گیری
یادداشت‌ها
سپاسگزاری دن
سپاسگزاری بن
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسرت و فرصت: راهنمای افراد جاه‌طلب برای شادکامی، اعتماد به‌ نفس و موفقیت
نویسنده،
مترجممرضیه حسین پور
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-7585-86-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسرت و فرصت

مصطفی جاسبی
۱۴۰۲/۲/۱
هر ایرانی یک جلد از این کتاب رو باید داشته باشه و باهاش زندگی کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حسرت و فرصت

برای دریافت کتاب حسرت و فرصت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.