معرفی و دانلود کتاب حلقه‌ی قدرت: تقابل عشق با قدرت در روایتی اسطوره‌ای

عکس جلد کتاب حلقه‌ی قدرت: تقابل عشق با قدرت در روایتی اسطوره‌ای
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حلقه‌ی قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حلقه‌ی قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حلقه‌ی قدرت: تقابل عشق با قدرت در روایتی اسطوره‌ای

ریچارد واگنر با ترکیب افسانه‌ها و اسطوره‌های اسکاندیناوی، یونان و آلمان اپرایی به نام حلقه‌ی نیبلونگ پدید آورد. جین شینودا بولن در کتاب حلقه‌ی قدرت روان‌شناسی یونگی، اسطوره‌شناسی و فمینیسم را در هم می‌آمیزد و این اپرای باشکوه را با نگاهی متفاوت تفسیر می‌کند. شما بعد از خواندن کتاب پی می‌برید که به طور ناخودآگاه در حلقه‌ای اسیر شده‌اید که رهایی از آن دشوار اما امکان‌پذیر است.

درباره‌ی کتاب حلقه‌ی قدرت

کتاب حلقه‌ی قدرت (Ring of Power) از جین شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen) اثری در مورد عشق و حقیقت و رابطه‌ی آن‌ها با قدرت و ضمیر ناخودآگاه است. نویسنده این کتاب را بعد از تماشای اپرای حلقه‌ی نیبلونگ واگنر نوشته و آن را از منظر یونگی تفسیر کرده است. اپرای حلقه‌ی نیبلونگ مانند دیگر داستان‌های اسطوره‌ای بر تخیل ما تأثیر می‌گذارد. اما چیزی که این اپرا را برای تحلیل یونگی مناسب می‌کند، استفاده‌ی آن از کهن‌الگوها، قدرت اسطوره و موسیقی باشکوه است. جین شینودا بولن نشان می‌دهد که روانشناسی و اسطوره‌شناسی چه ارتباطی با یکدیگر دارند و فراتر از روانشناسی عمومی و فردی، در جامعه نیز به کار می‌آیند.

معرفی و دانلود کتاب حلقه‌ی قدرت

جین شینودا بولن با نوشتن کتاب «زنان اسطوره‌ای» و «انواع مردان» نشان داد که الهه‌ها و خدایان یونان باستان کهن‌الگوهایی هستند که با مبانی ارزشی فرهنگ پدرسالاری درآمیخته‌اند. جالب است که انگیزه‌ی اولیه‌ی او برای نوشتن کتاب حلقه قدرت زمانی ایجاد می‌شود که از او می‌خواهند در یک گردهمایی آکادمیک مرتبط با چرخه‌ی حلقه‌ی واگنر، راجع‌به خدایان و الهه‌ها صحبت کند. او بعد از خواندن اشعار اپرا و تماشای اپرای واگنر در سانفرانسیسکو، با کهن‌الگوهایی به‌مراتب پیچیده‌تر از خدایان یونان باستان آشنا می‌شود و پی می‌برد که برای تحلیل آن‌ها، می‌توان از روانشناسی یونگی به‌خوبی بهره برد.

کتاب حلقه‌ی قدرت شش فصل دارد. جین شینودا بولن در چهار فصل اول به چهار پرده از اپرای واگنر می‌پردازد. در این چهار بخش نویسنده علاوه بر تعریف داستان اپرا توضیح می‌دهد که قدرت‌طلبی چگونه بر شخصیت‌ها و روابط آن‌ها با یکدیگر تأثیر منفی می‌گذارد. شما در چرخه‌ی حلقه به دام افتاده‌اید و از آن رهایی ندارید؛ زیرا خود و روابطتان را به پدر مستبد، مادر غایب یا خلع‌قدرت‌شده، فرزندان رهاشده و اجتماع ناکارآمد محدود کرده‌اید. در فصل پنجم و ششم، دو مبحث مهم آزاد کردن خویشتن از چرخه‌ی حلقه و دنیای پس از پدرسالاری توضیح داده می‌شوند.

جین شینودا بولن سبک مشخصی برای نوشتن کتاب انتخاب نکرده. در بعضی موارد نوشته‌های او شما را وادار به تأمل در مفاهیم می‌کنند و در بخشی از قسمت‌های کتاب، سادگی و روانی موج می‌زند. دیدگاه نویسنده در کتاب حلقه قدرت نفس‌گیر است و شما را شگفت‌زده می‌کند. بولن معتقد است که پس از کشف حقیقت خودمان و آزادی از حلقه، مفاهیمی مانند عشق و خرد را بهتر درک می‌کنیم. او در این کتاب با کمک گرفتن از اسطوره‌ها و روانشناسی یونگ، تا حدودی به کشفت حقیقت نزدیک می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب حلقه‌ی قدرت

  • جین شینودا بولن در این کتاب توجه ما را به موضوعی جلب می‌کند که آن را نادیده گرفته بودیم. او با استفاده از نمادهای اسطوره‌ای و روانشناسی یونگ، نقش مهم دنیای زنانه را در دنیای مردان قهرمان و پدرسالار بازگو می‌کند. (مجله‌ی کتابخانه‌ی موسسه‌ی یونگ در سانفرانسیسکو)

  • کتاب حلقه‌ی قدرت بسیار خواندنی است و برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند خودشان را تغییر دهند. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی علمی و عمومی است. (مجله‌ی لایبرِری)

  • کتابی سرشار از مکاشفه. با هر فصل کتاب جین شینودا بولن سفری جذاب به دنیای درون خود و روابط پیرامونمان داریم. (ایزابل آلنده، نویسنده‌ی کتاب «روح یک زن»)

  • کتابی جذاب و روشنگر. (سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب حلقه‌ی قدرت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اساطیر اسکاندیناوی، آلمان و یونان برای شما جذاب هستند و به روانشناسی یونگ نیز علاقه دارید، حتماً کتاب حلقه قدرت را بخوانید.

در بخشی از کتاب حلقه‌ی قدرت: تقابل عشق با قدرت در روایتی اسطوره‌ای می‌خوانیم

من معتقدم که ما در جستجوى عشق و اینکه دوستمان بدارند به دنیا وارد مى‌شویم و وقتى عشق را نمى‌یابیم به قدرت رضایت مى‌دهیم. دنیایى که به آن پا مى‌گذاریم دنیاى رابطه‌هاست. در بدو تولد، نوزادى هستیم معصوم و آسیب‌پذیر که بقاى ما در گرو بهره‌مندى از عشق و تغذیه و پرورشى است که به آن نیاز داریم. پس از تولد، زندگى با یک الگوى پیچ‌درپیچ در برابر ما گسترده مى‌شود. ما به‌صورت کودک، نوجوان در حال بلوغ، و سپس انسانى بالغ، مکرراً وارد دنیاهاى جدیدى از روابط مى‌شویم و در هر یک از این مراحل، طالب آن هستیم که در دنیاى جدید به‌خوبى وارد شویم و نیز دوستمان داشته باشند. آن‌گاه که درمى‌یابیم دوستمان ندارند یا اینکه از براى آنچه مى‌توانیم انجام دهیم یا آنچه در تملک ماست دوستمان دارند، زمانى است که قدرت، به یکى از انواع خویش در درون ما جایگزین مى‌گردد، ابزارى که به‌وسیله‌ى آن در جستجوىِ مقبولیت و امنیتى هستیم که عشق به‌رایگان در اختیار مى‌گذارد. بنابراین ما به‌دنبال این خواهیم بود که مورد توجه یا احتیاج قرار بگیریم و بدین‌وسیله سررشته‌ى اوضاع را در دست داشته باشیم یا اینکه شخصى باشیم که دیگران نتوانند ما را کنار بگذارند.

هرگاه که قدرت‌طلبى براى تسلط بر دیگران، امنیت، یا شهرت، روح انسان‌ها را تسخیر کند، و هنگامى‌که آنها این قدرت را در برابر دیگران به‌دست آورند، آن‌گاه هرچه انجام دهند بر اطرافیان آنها اثر خواهد گذاشت، همچنان‌که به‌وضوح در «حلقه‌ى نیبلونگ» به نمایش گذاشته شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى نویسنده
مقدمه‌ى مترجم
فهرست اسامى
معرفى کتاب: «چرخه‌ى حلقه» در مورد ماست
فصل اول: طلاى راین
فصل دوم: الهه‌ى جنگ
فصل سوم: زیگفرید
فصل چهارم: پایان خدایان
فصل پنجم: آزاد کردن خویش از چرخه‌ى حلقه
فصل ششم: فراتر از وال‌هالا: یک دنیاى پس از پدرسالارى؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حلقه‌ی قدرت: تقابل عشق با قدرت در روایتی اسطوره‌ای
نویسنده
مترجمشهاب کامکار، ناهید معتمدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-340-026-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حلقه‌ی قدرت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حلقه‌ی قدرت

برای دریافت کتاب حلقه‌ی قدرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.