معرفی و دانلود کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی

عکس جلد کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی

آیا خودتان را آدم خوشبختی می‌دانید؟ اصلاً تابه‌حال به این‌که خوشبختی چطور به دست می‌آید، فکر کرده‌اید؟ کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی، نوشته‌ی رابرت هولدن، در حقیقت خلاصه‌ای از آموزه‌هایی‌ست که او در دوره‌های متعدد زندگی خود با بهره‌گیری از 6 الگوی مهم خوشبختی ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی

خوشبختی نه ثروت است و نه شهرت یا موفقیت تحصیلی، اما در عین حال همه‌ی این‌ها هم هست. ممکن است هرکس با شنیدن این پرسش که «خوشبختی چیست» به شکلی به این واژه معنا دهد. بااین‌حال زمانی می‌توانیم به معنای واقعی به خوشبختی دست یابیم که ابعاد مختلف آن را در زندگی‌مان احساس کنیم. رابرت هولدن (Robert Holden) در کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی (!Be Happy) نتیجه‌ی ساعت‌ها برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی خود را در اختیار شما قرار داده است. پس اگر دوست دارید جلوه‌ی حقیقی خوشبختی را در کسب ثروت، شهرت، عشق، داشتن رابطه‌ی جنسی موفق، جذابیت، علم‌آموزی و... در زندگی‌تان ببینید، آموزه‌های این کتاب به کمکتان خواهد آمد.

نویسنده‌ی کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی پیش از نگارش اثر حاضر مدت‌ها روی پروژه‌‌ی خود کار کرده است. اعتقاد او به آموزش شیوه‌های رسیدن به موفقیت و خوشبختی در آغاز با مخالفت برخی منتقدان مواجه شد، زیرا آن‌ها معتقد بودند خوشبختی آموختنی نیست؛ بااین‌حال آنان برای مخالفت‌های خود دلیل روشنی نداشتند.

درست است که ما انسان‌ها در عقاید، ملیت، نژاد، سن و بسیاری مباحث دیگر تفاوت‌های بارزی با هم داریم، اما تقریباً دارای آرزوهای مشترکی درباره‌ی خوشبختی هستیم که می‌توانند ما را به هم نزدیک کنند. به همین دلیل است که از یک واژه برای بیان تجربیاتمان بهره می‌بریم. اما خوب است از معنای ظاهری این واژه عبور کنیم تا به تجربه‌ای مستقل و متفاوت از آن برسیم.

طبیعی است که همه‌ی ما داشتن زندگی باکیفیت‌تری را آرزو کنیم، اما معمولاً حتی حاضر نیستیم زمان کوتاهی را به فکر کردن درباره‌ی اینکه چه تعریفی از خوشبختی داریم اختصاص دهیم. رابرت هولدن در این کتاب قصد دارد با طرح دو پرسش مهمِ «خوشبختی چیست؟» و «چرا اهمیت دارد؟» شما را در مسیری قرار دهد که بتوانید الگوهای زندگی خود را تغییر دهید. او برای این کار شش الگوی مهم را ارائه کرده که شامل پیروزی، دارایی، پاداش، مقصد، انتخاب و شناخت می‌شود و در رشد شما در مسیر موفقیت تأثیر به‌سزایی خواهند داشت.

کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی ترجمه‌ی میترا سلیمانی است که از سوی انتشارات گیوا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی

  • اگر می‌خواهید دوباره رضایت درونی خود را پیدا کنید، کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی ارزش خواندن را دارد. (Natasha Harding The Sun)
  • در کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی تکنیک‌هایی اثبات‌شده و بینش‌هایی شگفت‌انگیز را می‌آموزید. (Health & Fitness magazine)

کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید در زندگی شخصی و اجتماعی‌تان به دستاوردهای مادی و معنوی بیشتری برسید، این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

در بخشی از کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی می‌خوانیم

«رضایت» نام نوعی خوشبختی‌ست که اغلب روان‌شناسان مثبت‌اندیش بدان توجه داشته و آن را بررسی کرده‌اند. هم‌چنین برخی فیلسوفان آن را «تئوریِ میل» می‌نامند و این تئوری نیز روی خوشبختی تمرکز دارد؛ و با «دست‌یابی به آن‌چه شما می‌خواهید» متناسب است. دیگر کلیدواژگانی که این نوع خوشبختی را توصیف می‌کنند، چنین‌اند: قناعت، اتمام و تکمیل، و اصطلاح علمی‌ «سلامت ذهنی.» رضایت زمانی به‌دست می‌آید که شما وضعیت ایجادشده را مطلوب بدانید و از آن لذت ببرید؛ برای مثال: رضایت از زندگی، یا رضایت شغلی؛ نمونه‌هایش بیان چنین جمله‌هایی‌ست:

«من از کارم لذت می‌برم...»، «من خوشحالم چون...»، «من خوشحالم که سهامم افزایش یافته‌است!»، «کفش جدیدم زیباست!»، «به‌تازگی شکلاتی دریافت کردم.»

گفته می‌شود، رضایت تنها پس از «دریافت چیزها» پدید نمی‌آید؛ بلکه مفهومی ‌نیز می‌تواند باشد که در فعالیت‌هایی خاص، داشتن یک هدف، روابط عاشقانه، و رسیدن به ارزش و اخلاق به‌دست آید. مهم‌تر از همه، رضایت هنگامی پدید می‌آید، که نفس ما در حال یادگیری و رشد باشد. این امر به‌ویژه برای بسیاری از ما لذت‌بخش و معنادار است. از آثار مطلوب رضایت این‌که احساس سپاس‌گزاری، پذیرش و خرسندی را بسیار افزایش می‌دهد. یکی دیگر از راه‌های بی‌نظیر رسیدن به خوشبختی، این است که در مدت یک ساعت، فهرستی از تمام معنادارترین لحظه‌ها، رویدادها و رابطه‌های خود تهیه کنید. من به شما تضمین می‌دهم که باقیِ زندگیِ خود احساس بهتری خواهد داشت، اگر تنها این کار انجام دهید.

همانند لذت، رضایت نیز برخی کمبودها را دارد؛ در مرحله‌ی نخست، رضایت محصول فرعی «علت و معلول» است. بدون علت، معلولی هم پدید نخواهد آمد. «بدون زنگ، حرفی هم نیست.» این نوع خوشبختی را نمی‌توان یافت جز هنگام واکنش به چیزی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه‌ی نویسنده
فصل اول: فرشته‌ی خوشبختی
آرزوی نخست؛ ثروت یا خوشبختی
آرزوی دوم؛ موفقیت یا خوشبختی
آرزوی سوم؛ شهرت یا خوشبختی
آرزوی چهارم؛ موقعیت یا خوشبختی
آرزوی پنجم؛ جذابیت یا خوشبختی
آرزوی ششم؛ روابط جنسی یا خوشبختی
آرزوی هفتم؛ تن‌درستی یا خوشبختی
آرزوی هشتم؛ روشن‌بینی یا خوشبختی
قدرت خوشبختی
آرزوی نهم؛ اصالت یا خوشبختی
آرزوی دهم؛ عشق یا خوشبختی
فصل دوم: گفت‌وگو درباره‌ی خوشبختی
تک‌سخنرانی درباره‌ی خوشبختی
الگوی خوشبختی
الگوی نخست؛ الگوی پیروزی
الگوی دوم؛ الگوی دارایی
الگوی سوم؛ الگوی پاداش
الگوی چهارم؛ الگوی مقصد
الگوی پنجم؛ الگوی انتخاب
الگوی ششم؛ الگوی شناخت
فصل سوم: تعریف خوشبختی حقیقی
معنای خوشبختی
تعریف من از خوشبختی؟
چرخه‌ی خوشبختی
لذت؛ حس خوشبختی
رضایت؛ شادی، موفقیت
شادی؛ خوشحالی بی‌دلیل
فصل چهارم: منحنیِ یادگیریِ جدید
یادگیریِ خوشبختی
درس خوشبختی زندگی
اندیشیدن به خوشبختی
بازاندیشی نخست؛ پول و خوشبختی
بازاندیشیِ دوم؛ خوشبختی و وضعیت
بازاندیشی سوم؛ خوشبختی و تحصیلات
بازاندیشیِ چهارم؛ خوشبختی و آینده
بازاندیشیِ پنجم؛ خوشبختیِ شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی
نویسنده
مترجممیترا سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-451-947-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی

برای دریافت کتاب خوشبختی - جلد اول: سلام خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.