معرفی و دانلود کتاب دامنه

عکس جلد کتاب دامنه
قیمت:
۸۰,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دامنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دامنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دامنه

نگاهی بدیع و تازه به مفهوم خلاقیت، یادگیری و معنای موفقیت. دیوید اپستین در کتاب دامنه می‌کوشد پیش‌فرض‌های کهنه را درباره‌ی این مفاهیم زیر سؤال ببرد و تقریر تازه‌ای از آن‌ها ارائه دهد. کتاب دامنه در شمار پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب دامنه

تا پیش از این، برای مدت زمانی طولانی، بسیاری از ما بر این گمان بودیم که موفقیت تنها و تنها از یک مسیر می‌گذرد. مسیری که همه‌ی افراد موفق آن را زودتر از حالت معمول شروع می‌کنند، زمینه‌ی محدود خود را در آن می‌یابند، بلافاصله در آن زمینه متخصص می‌شوند، و با حفظ تمرکز و تلاش، کارایی خود را همواره در اوج حفظ می‌کنند، اما در کتاب دامنه (Range)، دیوید اپستین نشان می‌دهد که در بیشتر حوزه‌ها، راه‌های موفقیت به فراخور انسان‌های مختلف می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

دیوید اپستین در کتاب دامنه از شما دعوت می‌کند که راه منحصربه‌فرد خود را بیابید، به طور گسترده به نمونه‌برداری بپردازید، تجربیات متنوعی را به دست آورید، مسیرهای انحرافی را طی کنید و بی وقفه در حال آزمون و خطا باشید. در جهانی که به طور فزاینده‌ای درگیر تخصص‌گرایی شده است، دیوید اپستین، نویسنده‌ی کتاب دامنه، اینجاست تا شما را متقاعد کند که آینده ممکن است متعلق به عموم‌گرایان باشد.

دیوید اپستین زندگی حرفه‌ای موفق‌ترین ورزشکاران، هنرمندان، موسیقی‌دانان، مخترعان و دانشمندان جهان را مورد بررسی قرار داد. او کشف کرد که در بیشتر زمینه‌ها -به‌ویژه آن‌هایی که پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی هستند- این عموم‌گرایانند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند، نه متخصصان. عموم‌گرایان اغلب مسیر خود را دیر می‌یابند و به‌جای تمرکز بر یکی از علایق، بسیاری از علایق را درهم می‌آمیزند. آن‌ها همچنین خلاق‌تر و چابک‌تر هستند و می‌توانند ارتباطاتی ایجاد کنند که همتایان تخصصی‌ترشان قادر به برقراری آن‌ها نیستند.

کتاب دامنه شما را وادار می کند که در ماهیت یادگیری، تفکر و زیست خود تجدید نظر کنید و آنچه را که فکر می‌کردید در مورد تحصیلات و مسیرهای شغلی بهینه می‌دانید، به چالش بکشید. آگاهی از این که موفق‌ترین افراد در جهان چه عملکردی دارند می‌تواند الهام‌بخش باشد، اما فراموش نکنید که برای رسیدن به تعالی و موفقیت، تنها یک مسیرْ تعریف نشده است.

مطالعه‌ی کتاب دامنه برای آن دسته از ما که دائماً وسوسه می‌شویم از یک نگرش محدود نسبت به دانش، یادگیری، ادراک و همچنین تحقیق پیروی کنیم، یک خواندنی ضروری به شمار می‌رود و نگرش ذهنی ما را نسبت به این مسئله عمق و گسترش می‌بخشد. این کتاب با نثری واضح، دقیق و دلپذیر نوشته شده است و به‌راحتی شما را با خود همراه می‌کند. آنچه دیوید اپستین در کتاب دامنه می‌گوید، بسیار کاربردی است، زیرا به بسیاری از فعالیت‌هایی می‌پردازد که ما هر روز در طول زندگی خود انجام می‌دهیم. از طرف دیگر، درحالی‌که او ابزار جدیدی را برای تفکر و عمل در اختیار ما قرار می‌دهد، به ما کمک می‌کند تا طرز فکر خود را به چالش بکشیم.

نشر هورمزد ترجمه‌ی مهبان مقدم را از این اثر برگزیده و آن را تهیه و منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب دامنه

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال تجارت فایننشال تایمز/مک کینزی؛
  • شناخته‌شده به عنوان مهم‌ترین کتاب سال در حوزه‌ی تجارت و فرزندپروری از سوی فوربز.

نکوداشت‌های کتاب دامنه

  • اثری درخشان و به‌موقع. کاملاً غیرممکن است که بتوان آن را کنار گذاشت. (دانیل کویل، نویسنده)

  • کتاب دامنه سرشار از شگفتی و امید است؛ یک راهنما برای بقا در قرن بیست‌ویکم. (آماندا ریپلی، نویسنده)

  • همان‌طور که دیوید اپستین به ما نشان می‌دهد، پرورش دامنه ما را برای چیزهای غیرقابل پیش‌بینی آماده می‌کند. (وال استریت ژورنال)

  • دامنه یک کتاب ضروری و مهم است، یک خواندنی ضروری برای رؤسا، والدین، مربیان، و هرکسی که به بهبود عملکرد اهمیت می‌دهد. (دانیل اچ پینک، نویسنده)

  • کتاب دامنه دربرگیرنده‌ی یک بررسی متقاعدکننده و جذاب از تحقیقات و حکایاتی است که تأیید می‌کنند یک دنیای متفکرانه و مشارکتی، دنیایی بهتر و خلاقانه‌تر است. (NPR)

  • روایت کتاب آن‌قدر دراماتیک است، استفاده از داده‌ها آن‌قدر ماهرانه است و درس‌ها آن‌قدر خوب طبقه‌بندی شده‌اند که خواندنش بسیار لذتبخش است. انبوهی از مطالب تأمل‌برانگیز. (نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز)

  • گذراندن ساعت‌ها در کنار نویسنده‌ی بااستعدادی مانند دیوید اپستین لذت‌بخش است و این لذت وقتی بیشتر می‌شود که آن نویسنده اطلاعات مهم و آشکارکننده‌ای درباره‌ی عملکرد، موفقیت و تحصیلات را به اشتراک بگذارد. (سوزان کین، نویسنده)

کتاب دامنه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بهبود مهارت، نوآوری و عملکرد خود اهمیت می‌دهید، کتاب دامنه را بخوانید. همچنین مطالعه‌ی کتاب دامنه را به همه‌ی انسان‌هایی که می‌خواهند در عصر ربات‌ها رشد کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دامنه می‌خوانیم

تحقیقات روی هزاران نفر از شش کشور صنعتی نشان می‌دهد که اشتغال به مشاغل مدرن به همراه حل مسئله و چالش‌های غیرتکراری، ارتباطی مستقیم با «انعطاف‌پذیری شناختی» دارد. طبق اشارات فلین، پتانسیل مغز انسان نسبت به نسل‌های پیشین تغییری نکرده، بلکه مشاهدات روزمرۀ انسان جای خود را به مشاهداتی از جنس جهان طبقه‌بندی‌شده از انتزاعات داده است. حتی اخیراً در جوامع بسیار سنتی با مذاهب ارتودوکس، با اینکه مدرنیزه شده‌اند، اما همچنان زنان را از مشارکت در مشاغل مدرن بازمی‌دارند. پیشرفت اثر فلین در زنان کمتر و کندتر از مردان مشاهده شده است. قرارگرفتن در جهان مدرن ما را از قدرت تطبیق‌پذیری بیشتری در برابر پیچیدگی‌ها برخوردار کرده و همچنین به ما درک عمیق‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتری در پهنۀ جهان روشنفکری‌مان بخشیده است.

در هر مسیر شناختی، اذهان شهروندان غیرمدرن به جهان دارای ثبات پیشین محدود گشته است. برخی از آنان با استفاده از این منطق مسائل را حل می‌کنند: «پنبه در جای خشک و گرم می‌روید. انگلستان سرد و مرطوب است. آیا پنبه می‌تواند آن جا بروید؟» آن‌ها تجربه‌ای مستقیم از کاشت پنبه داشتند، پس برخی از آنان توانستند (با اصرار زیاد) دربارۀ کشوری نظر بدهند که تاکنون آن را ندیده‌اند. دقیقاً همان پرسش با اندکی تغییر برایشان پیش آمد: «در شمال دوردست که برف وجود دارد، تمام خرس‌ها سفید هستند. نوایا زملیا در شمال دوردست واقع شده است و آن جا همیشه برفی است، خرس‌های آن جا چه رنگی است؟» آن زمان، حتی با اصرار هم نمی‌شد از آنان پاسخی دریافت کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: راجر در برابر تایگر
فصل اول: فرهنگ شروع زودهنگام
فصل دوم: دنیای پلید چگونه بنا شد
فصل سوم: زمانی که کمترداشتن، بیشتر است
فصل چهارم: یادگیری، سریع و آرام
فصل پنجم: تفکر خارج از تجربه
فصل ششم: دردسر شجاعت بیش از حد
فصل هفتم: خوش‌وبشی با خودهای احتمالی
فصل هشتم: مزایای خارجی
فصل نهم: تفکر جانبی با فناوری پژمرده
فصل دهم: فریب‌خورده از تخصص
فصل یازدهم: یادگیری کنارگذاشتن ابزار آشنا
فصل دوازدهم: تازه‌کاران خودخواسته
نتیجه‌گیری: دامنه‌تان را افزایش دهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دامنه
نویسنده
مترجممهبان مقدم
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7251-80-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دامنه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دامنه

برای دریافت کتاب دامنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.