معرفی و دانلود کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی

عکس جلد کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی

خودکشی یک معضل روان‌شناختی و در عین حال اجتماعی است که عوامل مختلفی در بروز آن تأثیرگذارند. در کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی، نوشته‌ی جوزف سادک، با روشی علمی و کارآمد آشنا می‌شوید که به کنترل رفتارهای مایل به خودکشی و شناسایی عوامل شکل‌دهنده‌ی این رفتارها کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی

میل به خودکشی در عین آن‌که از نظر روان‌پزشکان یک بیماری روانی محسوب می‌شود، یک معضل اجتماعی همه‌گیر نیز هست که دلایل مختلفی سبب بروز آن می‌شود و می‌تواند در مراحل مختلف زندگی یک انسان اتفاق بیفتد. یکی از دلایل اصلی اقدام به خودکشی وجود اختلالات روانی است. در کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی (‭A clinician's guide to suicide risk assessment and management‬) به طور مفصل به این موضوع و آمار و ارقام مرتبط با آن پرداخته شده است.

جوزف سادک (Joseph Sadek) در این کتاب در هشت فصل به تعریف اصطلاحات تخصصی مرتبط با خودکشی، ارزیابی دقیق این پدیده، نحوه‌ی تعامل با بیمار، و... پرداخته و ابزارهای لازم را در جهت مدیریت هرچه بهتر این رفتار به روان‌شناسان بالینی معرفی کرده است. به طور کلی در جهان مدرن خودکشی یک رفتار اجتماعی شایع به شمار می‌رود که می‌تواند بیانگر فقدان سلامت روان در یک جامعه باشد. روان‌شناسان می‌توانند با شناسایی افرادِ در معرضِ خودکشی به کاهش ریسک انجام این عمل کمک کنند.

افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، معمولاً برای این عمل خود دو دلیل اصلی دارند. دلیل نخست غلبه‌ی نامیدی محض است. زمانی که این احساس به فردی دست می‌دهد که دیگر هیچ توانی برای غلبه بر مشکلات ندارد، تنها راهی که برای او باقی می‌ماند پایان دادن خودخواسته به زندگی‌ست. شاید بسیاری از این‌گونه افراد از زندگی کردن متنفر نباشند، اما باز هم مرگ را تنها راه حل ممکن برای پایان دادن به مشکلات خود می‌دانند.

انگیزه‌ی دیگر فرد برای خودکشی می‌تواند انتقام از دیگران و پیروز شدن در مسائل عاطفی باشد. به این ترتیب فرد خودکشی‌کننده می‌تواند با عمل خود زندگی دیگران را تحت تاثیر قرار دهد و اگر با زنده بودن خود به حاشیه رانده شده، با خودکشی برای همیشه در خاطر اطرافیان خود باقی بماند.

در مجموع، این کتاب شامل موضوعات متنوعی چون انواع افکار متمایل به خودکشی، ارائه‌ی رویکرد عملی برای ارزیابی خودکشی، مزایا و محدودیت‌های ارزیابی‌ها و... می‌شود و با ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی و ارزشمند به روان‌پزشکان کمک می‌کند تا به ارزیابی و مدیریت بهتر ریسک خودکشی بپردازند.

کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی ترجمه ی دکتر رضا ویسانی فر (روان‌پزشک) و اسماعیل عباسی زاغه (مددکار اجتماعی) است که از سوی انتشارات آوای نور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی مناسب چه کسانی است؟

روان‌شناسان بالینی، روان‌پزشکان و مددکاران اجتماعی می‌توانند از یافته‌های علمی و روش موثر این کتاب در شناسایی و ارزیابی صحیح دلایل بروز خودکشی استفاده کنند.

با جوزف سادک بیشتر آشنا شویم

دکتر جوزف سادک دانش‌یار روان‌پزشکی در دانشگاه دالهوسی و مدیر بالینی و آکادمیک بیمارستان نوا اسکوشیا است. او سمت ریاست استانی گروه ویژه‌ی پیشگیری از خودکشی نوا اسکوشیا را برعهده داشته و دوره‌ی رزیدنتی روان‌پزشکی خود را در دانشگاه دالهوزی گذرانده است. دکتر سادک علاوه‌براین در سال 2004 آموزش در حوزه‌ی پژوهش‌های روان‌پزشکی را در دانشگاه هاروارد به پایان رسانده و دیپلمات هیئت آمریکایی روان‌پزشکی و عصب‌شناسی در دانشگاه هاروارد است.

سادک افزون بر مدرک پزشکی، از دانشگاه سنت مری در هالیفاکس مدرک داروسازی نیز دریافت کرده. او در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور مستمر به تدریس مشغول است و تاکنون دو عنوان کتاب و چندین مقاله به چاپ رسانده.

در بخشی از کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی می‌خوانیم

ارزیابی ریسک خودکشی و مدیریت ریسک خودکشی مزیت‌های بالینی هستند که توسط ارائه‌دهندگان سلامت روان و مراقبت‌های بهداشتی در طول دوره مراقبت از بیمار اعمال می‌شوند. ارزیابی ریسک خودکشی به ارزیابی احتمال خودکشی یک بیمار توسط ارائه‌دهنده سلامت اشاره دارد که در هر زمان از تماس با بیمار روی می‌دهد. این ارزیابی را می‌توان با درجات مختلف شدت اعمال کرد و می‌توان با استفاده از ابزارهای ارزیابی خاصی که در موقعیت‌های خاص اعمال می‌شوند، به آن کمک کرد. هر نقطه تماس با بیمار به میزان یکسانی از ارزیابی ریسک نیاز ندارد، اما به درجه‌ای از ارزیابی ریسک نیاز دارد. درجه ارزیابی بر اساس قضاوت بالینی، دانش بیمار و آگاهی از شرایط بیمار است که می‌تواند شامل اطلاعاتی باشد که مستقیماً از بیمار یا از منابع جانبی به دست آمده است.

در طول تماس بالینی با بیمار، ریسک خودکشی ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، بروز نشانه‌های خاص (مانند توهمات دستوری به افراد با گفتن این‌که جان او را بگیرند، یا بروز ناامیدی در زمینه‌ی یک اتفاق افسرده‌کننده)، بدتر شدن شرایط بالینی (مانند افزایش شدت یک اتفاق افسرده‌کننده یا افزایش استفاده از مواد)، بروز حوادث مهم زندگی (مانند از دست دادن یک عزیز یا خودکشی یک دوست یا فرد موجه)، و تغییرات در وضعیت‌های مراقبت بالینی (مانند مرخصی از بیمارستان یا مراقبت پس از ویزیت اورژانسی) می‌تواند ریسک خودکشی را در طول دوره‌ی مراقبت بالینی افزایش دهد. بنابراین ارزیابی ریسک خودکشی یک فرایند مستمر است.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
درباره‌ی بازبین
سلب مسئولیت
مقدمه‌ی مترجم
فصل اول: هدف و پیش‌زمینه
فصل دوم: درک خودکشی و خودآزاری
فصل سوم: مضمون ارزیابی ریسک خودکشی
فصل چهارم: ابزار و اسباب ارزیابی ریسک خودکشی
فصل پنجم: مدیریت بیماران متمایل به خودکشی حاد
فصل ششم: مستندسازی و اطلاعات
فصل هفتم: نظارت بر کیفیت ارزیابی ریسک خودکشی
فصل هشتم: مطالعات موردی
ضمیمه 1: واژه‌نامه
ضمیمه 2: ارزیابی ریسک خودکشی در کودکان و نوجوانان
ضمیمه 3: عقاید غیر علمی و واقعیت در مورد خودکشی
ضمیمه 4: ریسک نسبی خودکشی در اختلالات خاص (CAMH)
ضمیمه 5: غربال‌گری ریسک خودکشی
ضمیمه 6: ارزیابی ریسک خودکشی در سالمندان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی
نویسنده
مترجمرضا ویسانی فر، اسماعیل عباسی زاغه
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-309-953-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی

برای دریافت کتاب راهنمای بالینی ارزیابی و مدیریت خطر خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.