معرفی و دانلود کتاب مصاحبه انگیزشی

عکس جلد کتاب مصاحبه انگیزشی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصاحبه انگیزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصاحبه انگیزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصاحبه انگیزشی

تفاوت اصلی یک مددکار اجتماعی با یک روان‌درمانگر، توجه هم‌زمان او به فرد، محیط و عدالت اجتماعی‌ست. ژینوس بستامی و اسماعیل عباسی زاغه در کتاب مصاحبه انگیزشی پژوهشی مفصل پیرامون یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد مددکاری انجام داده‌اند. این کتاب شامل تمرین و مصاحبه با مددجویان است که ضمن بررسی عوامل درونی و بیرونی در ایجاد مشکلات، به افراد آسیب‌دیده برای تغییر و حل مسائل مختلف انگیزه می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب مصاحبه‌ی انگیزشی

مددکار اجتماعی فردی‌ست که در راستای توسعه‌ی توامندی‌ افراد و خانواده‌ها فعالیت می‌کند تا سطح رفاه فردی و اجتماعی آن‌ها را بالا ببرد. او معضلاتی چون فقر، اعتیاد، خشونت‌های خانگی و... را مورد بررسی قرار داده و به حل این مشکلات و کاهش اثرات مخرب آن بر فرد و جامعه کمک می‌کند. در کتاب مصاحبه‌ی انگیزشی، نوشته‌ی ژینوس بستامی و اسماعیل عباسی‌زاغه با یکی از روش‌های مؤثر مددکاری اجتماعی در درمان معضلات فردی و اجتماعی آشنا می‌شوید.

در حقیقت، مصاحبه‌ی انگیزشی به سلسله‌جلساتی گفته می‌شود که در آن مددکار به بررسی وضعیت زندگی مددجو می‌پردازد و با به‌کارگیری نکات انگیزه‌بخش نسبت به درمان فرد اهتمام می‌ورزد. این جلسات گفت‌و‌گومحور می‌توانند با تلاش و تمرین مستمر مددجو تغییراتی اساسی در نگاه او نسبت به زندگی ایجاد کنند. در این راه مددکار با ایجاد فضایی امن و صمیمانه سبب بازدهی و پیش‌برد بهتر جلسات درمانی می‌شود.

کتاب مصاحبه‌ی انگیزشی حاصل مجموعه‌ای از تمرینات و مصاحبه‌هایی‌ست که با مددجویان انجام شده تا با استفاده از راهکارهای انگیزه‌بخش تضادها و دوگانگی‌های ذهن مددجویان مشخص گردد. این روش به کشف علت ترس‌ها و اجتناب فرد نسبت به حل مسائل کمک کند و از جمله فواید آن باید به افزایش مشارکت مددجو در روند درمان، تغییر رفتارهای پرخطر، افزایش اعتمادبه‌نفس و حس مسئولیت‌پذیری و... اشاره کرد. به بیان دیگر مددکار اجتماعی با همدلی و گوش دادن فعال به مددجو اجازه می‌دهد توانمندی‌های خود را توسعه دهد و از ویژگی‌های شخصیتی متمایزکننده‌اش در تغییر و تحول سبک زندگی خود استفاده نماید.

کتاب مصاحبه‌ی انگیزشی را انتشارات آوای نور منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی علوم اجتماعی و مددکاری قرار داده است.

کتاب مصاحبه‌ی انگیزشی مناسب چه کسانی است؟

مددکاران اجتماعی، دانشجویان این رشته‌ و تمامی افرادی که به پژوهش و مطالعه در حوزه‌ی علوم اجتماعی و روان‌شناسی علاقه دارند، از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مصاحبه انگیزشی می‌خوانیم

قوی‌ترین حمایت اجتماعی ناتاشا، مادر و پدر وی هستند. ناتاشا با مادرش زندگی می‌کند و نه‌تنها نیازهای اساسی او از قبیل مسکن، غذا و پوشاک بلکه همچنین برای پشتیبانی عاطفی به او وابسته است. پدر ناتاشا در ایالت دیگری زندگی می‌کند، اما او می‌گوید هنوز هم هر روز با پدرش صحبت می‌‌کند. وقتی در مورد زمانی که افراد دیگری به او کمک کرده‌اند، از ناتاشا سوال پرسیدم، او گزارش داد که وقتی شروع به کاهش بار روانی می‌کند، مادرش همیشه در آن جا حضور دارد.

ناتاشا توضیح داد که مادرش همیشه می‌ داند چه موقع باید به بیمارستان برود، حتی اگر ناتاشا قادر به درک نیاز خودش برای رفتن به بیمارستان نباشد. من همچنین از ناتاشا پرسیدم که آیا او تابه‌حال رابطه چالش‌برانگیزی داشته است یا خیر. او گزارش داد که آخرین رابطه‌ی عاشقانه‌ی او بسیار چالش‌برانگیز بوده است، زیرا او و دوست‌پسرش همیشه در مورد "چیزهای گنگ و مبهم" با یکدیگر می‌جنگیدند. ناتاشا اظهار داشت که در آن زمان داروهای خود را مصرف نمی‌کرده است و معتقد است که این بخشی از دلایل مشکلات او در رابطه‌اش بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: اصول و کلیات
فصل دوم: بررسی اجمالی
فصل سوم: مراحل مدل تغییر و مصاحبه انگیزشی
فصل چهارم: جملات بازتابی و همدلی
فصل پنجم: پرسش‌های باز
فصل ششم: پاسخ دادن در گفتگوی پایدار
فصل هفتم: روحیه اثبات‌گر در عمل
فصل هشتم: کاوش در دوگانگی
فصل نهم: روند کمک و مصاحبه انگیزشی
فصل دهم: مصاحبه انگیزشی و افسردگی
فصل یازدهم: ناسازگاری شریک عاطفی و مصاحبه انگیزشی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصاحبه انگیزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-600-309-912-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصاحبه انگیزشی

angelb
۱۴۰۳/۱/۹
بسیار عالی برای کار درمانی کاربردیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مصاحبه انگیزشی

برای دریافت کتاب مصاحبه انگیزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.