معرفی و دانلود کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

عکس جلد کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

آیا کنترل خشم و ترس برایتان کاری دشوار است؟ آیا مهار این دو حس در زندگی شما تبدیل به یک معضل شده است؟ کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم نوشته‌ی رابرت کورتاد، در این زمینه یاری‌رسان شما خواهد بود. کتاب حاضر را مهدی قراچه داغی به فارسی برگردانده است.

درباره کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

پیش از آغاز بحث بهتر است تعریفی از خشم و ترس ارائه دهیم: خشم یا عصبانیت یکی از ابتدایی‌ترین احساسات انسان است. ترس یک حالت هیجانی است که در رویارویی با محرک خطرناک و مضر به وجود می‌آید. این دو احساس به‌طور طبیعی در وجود همه‌ی ما وجود دارند، آنچه اهمیت دارد نحوه‌ی واکنش ما در برابرشان است. خوب است بدانید که این دو حس محرک یکدیگر هستند.

معرفی و دانلود کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

رابرت کورتاد (Robert Courtade) در کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم (Self help for fear and anger) به ما می‌آموزد که چگونه حس خشم و ترس خود را کنترل و مهار کنیم. او کتاب حاضر را بر اساس جلسه‌های ریکاوری اینترنشنال و نکات مطرح در این جلسات، تهیه و تنظیم کرده است. در این کتاب نظریات روان‌پزشکان و روانشناسان سرشناسی مطرح می‌شود.

در کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم، راهکارهایی برای مهار و غلبه بر خشم و ترس ارائه می‌شود که تکیه‌ی این راهکارها بر روش بهبود است. یکی از مزایای این روشِ درمانیِ خودیاری، آن است که هزینه‌ای برای شما در بر ندارد و افراد می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی از آن بهره ببرند.

روش بهبود تعاریفی از رفتار و تفکر سالم به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف میان اندیشه و اقدام سالم و ناسالم تمییز قائل شوید و دست به صحیح‌ترین انتخاب بزنید. نتیجه‌ی بهره‌گیری از این روش سلامت روان است. شما می‌توانید در طول چند هفته تمامی روش‌های بهبود را یاد بگیرید و به کار ببندید. کتاب حاضر در ده بخش و با این عناوین تهیه و تنظیم شده است: اصول روش بهبود، تمرکز گروهی، کنترل عضله و اراده، مدیریت ترس و اضطراب، مدیریت خشم، آسایش و اراده، رهبری خود، نگرش، عقاید دیگر درباره‌ی روش بهبود، نمونه‌های روش گروهی.

جالب است بدانید رابرت کورتاد، نویسنده‌ی کتاب حاضر، نه روانشناس است و نه روانپزشک. او در جنگ ویتنام در ارتش ایالت متحده آمریکا خدمت کرده و پس از آن به‌عنوان یک متخصص کامپیوتر در وزارت دفاع مشغول به کار شده است. کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم نخستین اثر اوست که در آن تجربیات خود در زمینه‌ی مدیریت ترس و خشم را گردآوری نموده است.

کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی که به افسردگی و اضطراب دچار هستند و یا تمام کسانی که در پی مهار حس ترس و خشم در خود می‌باشند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم می‌خوانیم

وقتى در جلسات خودیارى با روش بهبود آشنا شدم، پى بردم که مى‌توانم جاى افکار منفى را با افکار مثبت عوض کنم. به‌عنوان مثال، مى‌ترسیدم که در اثر کسادى شغلم را از دست بدهم. این یک اندیشه از روى احساس ناامنى بود. موضوعى بود که زیاد درباره‌اش فکر مى‌کردم. وقتى براى اولین بار این احساس ناامنى به سراغم آمد، ابزارى براى برخورد با آن نداشتم. اما امروز مى‌توانم جاى این اندیشه‌ى منفى را با اندیشه‌هاى مثبت متعددى عوض کنم: 1) شرکتى که در آن کار مى‌کنم به‌ندرت کسى را اخراج مى‌کند. 2) ممکن است شامل حقوق بیکارى بشوم. 3) پس‌اندازى دارم که مى‌تواند به من کمک کند. 4) سال‌ها به‌گونه‌اى موفقیت‌آمیز براى شرکتم کار کرده‌ام و 5) استعدادهایى دارم که سایر کارفرمایان مى‌توانند از آن استفاده کنند.

وقتى از این ابزار استفاده کردم، پس از مدتى به احساس امنیت‌خاطر رسیدم و احساس ناامنى‌ام از بین رفت. اما بعد از مدتى نگرانى دوباره بازگشت. مأیوس شدم. مسئول کلاس به ما گفت اگر احساس ناامنى‌مان دوباره برگشت، دوباره جاى آن را با افکار مثبت عوض کنیم. سرانجام مؤثر واقع شد. در جلسات مى‌شنیدم که دیگران به‌گونه‌اى موفقیت‌آمیز از این روش استفاده مى‌کنند، از این‌رو، من هم استفاده از آن‌ها را شروع کردم. پس از تکرار زیاد، آثار مثبت این روش آشکار شد. به این نتیجه رسیدم که مى‌توانم فهرستى از اندیشه‌هاى مثبت تهیه کنم و آن‌ها را در دفترچه‌اى بنویسم. در مواقعى این فهرست را مرور مى‌کنم و بر عبارات مثبت آن مى‌افزایم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش یک: اصول روش بهبود
بخش دو: تمرکز گروهى
بخش سه: کنترل عضله و اراده
بخش چهار: مدیریت ترس و اضطراب
بخش پنج: مدیریت خشم
بخش شش: آسایش و اراده
بخش هفت: رهبرىِ خود
بخش هشت: نگرش
بخش نه: عقاید دیگر درباره‌ى روش بهبود
بخش ده: نمونه‌هاى روش گروهى
شکل نمونه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-340-188-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

برای دریافت کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.