معرفی و دانلود کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها: اصولی برای مربیگری ورزش و طراحی تمرین

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها: اصولی برای مربیگری ورزش و طراحی تمرین

اگر شما نیز علاقه‌ دارید از مربیان حرفه‌ای و موفق رشته‌ی ورزشی خود باشید، کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها را از دست ندهید. این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا به‌روز‌ترین و کارآمدترین روش‌های طراحی تمرینات ورزشی را در اختیار داشته باشید و دانش اجرای اصولی آن را یاد بگیرید. نویسندگان این اثر، ایان رنشاو، کیت دیویدز، دنیل نیوکامب و ویل رابرتز، که هرکدام از متخصصان شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی تربیت‌بدنی هستند، در این مسیر همراه شما خواهند بود.

درباره‌‌ی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها

آثار و آموزه‌ها در باب مربی‌گری ورزشی و طراحی تمرینات ورزشی بسیارند، اما بیشتر آن‌ها از حدود اثری نظری فراتر نمی‌روند و همچنان مخاطب را در به عمل درآوردن مباحث تئوری، در نیمه‌ی راه باقی می‌گذارند. کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها (The Constraints-Led Approach) سعی دارد تا این نقص را رفع کند و پل محکمی میان مباحث علمی طراحی تمرین و جنبه‌ی عملی آن برقرار کند. ایان رنشاو (Ian Renshaw)، کیت دیویدز (Keith Davids)، دنیل نیوکامب (Daniel Newcombe) و ویل رابرتز (Will Roberts)، نویسندگان این اثر موفق، نتیجه‌ی سال‌ها تجربه و مطالعه‌ی خود در این زمینه را با ما درمیان خواهند گذاشت.

نویسندگان کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها سعی دارند مطالب خود را به‌گونه‌ای تنظیم و ارائه کنند تا هر فرد فعال در دنیای ورزش، چه در سطح مبتدی و چه در سطوح حرفه‌ای، بتواند از نکات مفید و کاربردی این کتاب استفاده کند. همچنین نویسندگان این کتاب که خود از مربیان ورزشی خبره و موفق هستند، تلاش دارند تا عصاره‌ی تجربیات ارزشمند خود را که حاصل سال‌ها آزمون و خطا و پیشرفت در تمرینات است، در اختیار مربیان قرار دهند. از دیگر نکات ویژه‌ی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها که به نقطه‌ی قوت آن نیز بدل شده، جامعیت بالای این کتاب و دربرداشتن مباحث مفید برای رشته‌های وزشی مختلف، از جمله شنا، دوچرخه‌سواری و گلف است. همچنین مطالب آن می‌تواند راهنمای خوبی در زمینه‌ی مربی‌گری و طراحی تمرین در ورزش‌های گروهی، از جمله فوتبال و فوتسال، باشد.

معرفی و دانلود کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها

علاوه‌ بر مربیان و معلمان ورزشی، پژوهشگران و محققان دنیای علوم ‌تربیت‌بدنی نیز از دیگر مخاطبان ویژه‌ی کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها هستند. این کتاب همچنین برای حوزه‌ی درمان‌گری و توان‌بخشی و همچنین فعالان مهندسی ورزش مطالب مفید بسیاری خواهد داشت. در کنار تمامی این‌ها، کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها، دارای ده‌ها سرفصل جذاب و کاربردی دیگر است که هر‌کدام می‌تواند به‌گونه‌ای پاسخ‌گر پرسش مخاطب در زمینه‌ی مربی‌گری ورزشی باشد. همچنین این کتاب دارای شکل‌ها و جدول‌های متنوعی‌ست که مخاطب را در درک مطالب بیش از پیش یاری می‌دهد.

در نهایت، کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها تلاش دارد تا با همگام‌سازی میان وجه نظری و علمی ورزش با تمرینات عملی آن، ورزشکار را در انجام تمرینات ورزشی به بالاترین راندمان و بازدهی برساند و مربیان را در ارائه‌ی هرچه بهتر تمرینات خلاقانه و باکیفیت یاری دهد. این کتاب اولین‌بار در سال 2019 به چاپ جهانی رسید و ترجمه‌ی آن با تلاش ناشر برتر کشوری، نشر حتمی، و ترجمه‌ی رسول یاعلی، سارا افتاده و سیدکاظم موسوی به دست علاقه‌مندان دنیای ورزش و تندرستی رسیده است.

کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذاب و خواندنی را به تمامی مربیان، تحلیل‌گران ورزشی و همچنین معلمان، اساتید و دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها: اصولی برای مربیگری ورزش و طراحی تمرین می‌خوانیم

در اجرا و تمرین، فرآیند ایجاد جفت شدن ادراک - عمل پایدار (پایه اجرای ماهرانه) عمیقاً با دانش پیش‌بینی شده در مقاصد خاص و شناخت یکپارچه می‌شود. یک ورزشکار ارتباط خود را با محیط عملکرد پویا با استفاده مداوم از فعالیت شناختی خود و اطلاعات ادراکی برای هدایت تعاملات حفظ می‌کند. برای مثال، اجراکننده ممکن است تصمیم بگیرد: دسترسی و چنگ زدن به شیئی که در فضا حرکت می‌کند، یا دویدن انفرادی برای ایجاد یک تکل، یا شتاب گرفتن از شکاف بین دو رقیب به سادگی ایستادن. هدفمندی ورزشکار فعالیت شناختی‌اش را از طریق پیش‌بینی، خاطرات، توجه و تصمیم‌گیری بیان می‌کند. درک، ادراک و عمل به طور کامل درهم تنیده شده‌اند، به روش یکپارچه عمل می‌کنند و هیچ‌یک از این فرایندها نمی‌توانند به تنهایی از هم جدا شوند. کسی نمی‌تواند بدون ادراک عمل کند و کسی نمی‌تواند با موفقیت اطلاعات را از محیط بدون عمل دریافت کند. مفهوم عملی این است که جفت شدن مداوم ادراک و عمل به طور مستمر توسط نیت و قصد ورزشکار شکل می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
بخش 1: رویکرد مبتنی بر محدودگرها (چهارچوب نظری)
فصل 2: پایه‌های نظری رویکرد مبتنی بر محدودگرها
فصل 3: تعامل محدودگرها و تمایلات خود سازماندهی
فصل 4: چشم‌انداز فراهم سازها
بخش 2: رویکرد مبتنی بر محدودگرها (ساختن یک پل)
فصل 5: اصول طراحی محیط
فصل 6: رویکرد مبتنی بر محدودگرها (طراح جلسه)
بخش 3: رویکرد مبتنی بر محدودگرها (محدودگرها در عمل)
فصل 7: رویکرد مبتنی بر محدودگرها در مربیگری هاکی روی چمن
فصل 8: رویکرد مبتنی بر محدودگرها برای مربیگری گلف
فصل 9: رویکرد مبتنی بر محدود گرها برای مربیگری دوومیدانی
فصل 10: رویکرد مبتنی بر محدودگرها (نتیجه‌گیری)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها: اصولی برای مربیگری ورزش و طراحی تمرین
نویسنده، ، ،
مترجمرسول یاعلی، سارا افتاده، سید کاظم موسوی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-600-355-601-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها

برای دریافت کتاب رویکرد مبتنی بر محدودگرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.