معرفی و دانلود کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

عکس جلد کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها
قیمت:
۴۴۰۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

کتاب‌ سیگنال‌ها و سیستم‌ها نوشته‌ی الن وی. اوپنهایم، حمید نواب و آلن اس. ویلسکی منبعی کامل و جامع برای یادگیری درس سیگنال‌ها و سیستم‌ها برای دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر است. این کتاب بیش از 600 تمرین برای تثبیت بهتر مطالب در ذهن دانشجویان را در بر می‌گیرد و نویسندگان کوشیده‌اند تا کتاب را با استفاده‌ از به‌روزترین مطالب به رشته‌ی تحریر درآورند.

درباره‌ی کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

درس سیگنال‌ها و سیستم‌ها یکی از دروس سخت و پیچیده، اما پرکاربرد رشته‌های مهندسی است. اغلب دانشجویان رشته‌های مهندسی به خصوصی دانشجویان دو رشته‌ی برق و کامپیوتر باید این واحد درسی را در دانشگاه بگذرانند. این درس در حوزه‌های مختلفی از قبیل مخابرات، پردازش تصویر و مدولاسیون کاربرد دارد. اما بهترین روش برای این مطالعه‌ی این درس چیست؟ کدام منبع برای یادگیری سیگنال‌ها و سیستم‌ها جامع‌تر است؟

تجربه ثابت کرده است که بهترین منبع برای یادگیری دروسی از این قبیل، منبعی است که مطلب را به شکلی ساده و طبقه‌بندی‌شده ارائه کند و شامل تمرین‌ها و مثال‌هایی باشد که مفاهیم را به بهترین شکل در ذهن مخاطب تثبیت کند و کاربرد آن‌ها را برای خواننده نمایان سازد. کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها (Signals and Systems) نوشته‌ی الن وی. اوپنهایم (Alan Oppenheim)، سیدحمید نواب (Hamid Nawb) و آلن اس ویلسکی (Alan S.Willsky) رفرنس و راهنمایی کامل شامل تمام موارد ذکر‌شده در بالاست.

معرفی و دانلود کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

این کتاب از 12 فصل تشکیل شده است. یکی از نکات مثبت این کتاب کاربردی و به‌روز بودن مطالب آن است.

فصل اول تا ششم کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها به توضیح درباره‌ی اینکه سیگنال و سیستم دقیقاً چیست و انواع آن‌ها پرداخته است. از عناوین فصول این بخش‌ها می‌توان به «سیستم‌های خطی تغییر ناپذیر با زمان»، «نمایش سری فوریه سیگنال‌های پریودیک» و «تبدیل فوریه زمان پیوسته» اشاره کرد.

فصل‌های هفتم تا دوازدهم به کاربرد این سیستم‌ها در بخش‌های مختلف پرداخته و بررسی کرده که از هر کدام از مطالب آموخته‌شده در مهندسی چه استفاده‌ای می‌شود. از عناوین فصل این بخش‌ها می‌توان از «سیستم‌های مخابراتی»، «نمونه‌برداری» و... نام برد.

در ویراست دوم کتاب تمریناتی برای حل مسائل با کامپیوتر آورده شده است تا دانشجویان و مدرسین به خوبی مطالب آموخته‌شده در خلال این کتاب را در نرم‌افزار Matlab پیاده‌ کنند.

این کتاب که به همت قدرت‌الله سپیدنام ترجمه شده، توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و مدرسان رشته‌های مهندسی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها می‌خوانیم

هرچند بحث پالس ضربه واحد در این بخش به‌نوعی غیرمتعارف است، ولی نکات مهمی را درباره این سیگنال که در سراسر این کتاب مفید خواهد بود، فراهم می‌سازد. همان‌طور که گفتیم، پالس ضربه واحد باید به‌صورت ایده‌آل تصور شود. طبق توضیحات و بحث‌هایی که در بخش 5-2 خواهد آمد، هر سیستم حقیقی فیزیکی نوعی اینرسی را با خود به همراه دارد و لذا یک آن (یک لحظه کوتاه) به ورودی‌ها پاسخ نمی‌دهند. در نتیجه اگر پالسی با بازهای کوتاه اعمال شود پاسخ سیستم به وسیله بازه پالس یا جزئیات شکل پالس تحت تأثیر چندانی قرار نمی‌گیرد. درعوض، مشخصه‌ای از پالس که مؤثر است، عبارتست از اثر خالص و انتگرال‌گیری شده پالس یعنی مساحت آن.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیگنال‌ها و سیستم‌ها
فصل دوم: سیستم‌های خطی تغییرناپذیر با زمان
فصل سوم: نمایش سری فوریه سیگنال‌های پریودیک
فصل چهارم: تبدیل فوریه زمان پیوسته
فصل پنجم: تبدیل فوریه زمان گسسته
فصل ششم: توصیف زمانی و فرکانسی سیگنال‌ها و سیستم‌ها
فصل هفتم: نمونه‌برداری
فصل هشتم: سیستم‌های مخابراتی
فصل نهم: تبدیل لاپلاس
فصل دهم: تبدیل Z
فصل یازدهم: سیستم‌های پسخوردی خطی
پیوست: بسط به کسرهای جزیی
جواب مسائل پایه‌ای
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها
نویسنده، ،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات873
زبانفارسی
شابک978-964-8996-94-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها

برای دریافت کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.